Online tárgyalószoba segíti a járvány alatt a határmenti vállalkozói kapcsolatokat

2020. 09. 16., 10:45

„Itt és most” néven az év végéig új üzleti partnerkereső platform segíti a hazai, a V4 országok és a Kárpát-medencei vállalkozókat. A Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara által, az Enterprise Europe Network (EEN) támogatásával létrejött oldal korlátlan számú tárgyalási lehetőséget és üzleti ajánlat megjelentetését biztosítja, hogy a megszakadt beszállítói- és termelési lánc ismét fenntartható és kiszámítható legyen.

A vírusjárvány az elmúlt hónapokban számos új nehézséget hozott a vállalkozások számára.

„A cégek sokéves, stabil üzleti partnereket veszítettek el, a beszállítói láncban a belföldi karantén és az országok átjárhatósága miatt kapacitáshiány merült fel. Mindez a saját termelés akadozását és ezzel piacvesztést is eredményezett, a cégeladás vagy akár új befektetők, üzlettársak találása pedig szinte lehetetlenné vált. A problémák kezelésére a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara az EEN üzletfejlesztési hálózat támogatásával egy új, magyar és angol nyelvű üzleti partnerkereső platformot hozott létre "Itt és most" néven, amely a hazai, a V4 országok és a Kárpát-medencei vállalkozók üzleti közösségét is erősíti” – tájékoztatott Rabb Szabolcs, a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara főtitkára.

A szervezésben és lebonyolításban számos intézmény segíti országosan és a határon túl a helyi vállalkozókat: az EXIM, a CED Közép-európai Gazdaságfejlesztési Hálózat Nonprofit Kft., a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, a Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara, valamint a Pécsi Tudományegyetem Transzdiszciplináris Kutatások Intézete is.

Tervezhető termelési lánc létrehozása a cél

A határmenti magyar-magyar vállalkozói kapcsolatok kiépítésére szolgáló online üzleti fórum célja az ellátási lánc rövidítése, hogy az elhúzódó vírusjárvány mellett is fenntartható és kiszámítható legyen az alapanyag- és alkatrészellátás.

„Kínából a légi szállítás költsége a járvány kezdete óta megsokszorozódott, így már egyáltalán nem olcsóbb onnan rendelni. Európa pedig logisztikai szempontból esett el, az országok változó átjárhatósága, karantén kötelezettségei miatt. Amit tehát eddig Kínából vagy Nyugat-Európából szereztek be a hazai cégek, azt most sok esetben a határmenti, V4 országokban kell keresniük, a lehető legközelebbi gyártótól, kereskedőtől. Gyakorlatilag nincs olyan vállalkozás, aki ne keresne megoldást valamilyen, COVID okozta problémájára, így mindenkinek érdemes letesztelni, kipróbálni az új üzleti platformot, melyre az első két hétben közel 100 vállalkozás 230 üzleti ajánlata került már fel 8 országból” – hangsúlyozta ki a főtitkár.

Korlát vagy lehetőség az online találkozó?

A nemzetközi üzletember találkozók munkanyelve az angol, ez azonban sok vállalkozás számára még ma is problémát jelent. Mivel a határmenti területeken sokan beszélnek magyarul, így az új platform kihasználja a közös nyelvben rejlő lehetőséget, miközben a hazai vállalkozói kapcsolatrendszert is erősíti. Az „Itt és most” oldalon a vállalkozás profiljának és üzleti partnerkeresési ajánlatainak regisztrációja után tetszőlegesen jelölhetik egymást tárgyalásra a felek. A webes felületen megnyíló „tárgyalószobában” egy közösen előre fixált időpontban tárgyalhatnak egymással.

Az exporthoz és nemzetközi partnerséghez elengedhetetlen a naprakész piaci információk beszerzése- Ezt szolgálják a heti rendszerességgel, élőben, moderátor segítségével zajló üzleti fórumok, ahol egy-egy iparág vagy célország szakértői tartanak előadásokat és tanácsadást. Mivel a leendő üzleti partnerek találkozása online történik, így az utazások költségét és idejét is meg lehet spórolni, a céges profilhoz pedig korlátlan számú üzleti ajánlat rögzíthető, függetlenül attól, hogy venne, eladna, projektpartnert, gyártót, alapanyagot, munkaerőt vagy éppen finanszírozást keres a vállalkozás.

Az online találkozók nemcsak az üzleti ajánlatok miatt fontosak, hanem ezen túlmenően is számos hasznos funkciójuk lehet. A tárgyalások során ugyanis nagyon sok háttérinformáció begyűjthető az adott üzleti környezetről, új termék vagy szolgáltatás bevezetésénél tesztelhető a piaci reakció, a cég ismertségének növelésére, jelenléte az üzleti közösségben, de akár a konkurencia megismerésére is használható, nem utolsó sorban pedig remek tárgyalási gyakorlatot ad.

Mivel a platform idén december 31-ig biztosít tárgyalási lehetőséget, még senki nincs elkésve a regisztrációval.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 16., 14:10
Az Európai Unió Bírósága által 2024. május 16-án meghozott döntés (C-746/22) szerint ellentétes az Unió jogával az a magyar szabály, amely nem engedi meg a külföldi adózóknak az áfa-visszatérítési eljárásokban, hogy irataikat akár a másodfokú (fellebbezési) eljárásban is beadhassák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS