Nemzetközi színtéren is bizonyíthatnak az MDDÜ magyar mentorprogramjának kiválasztott divatmárkái

2020. 05. 06., 18:55

Lezárult a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) első magyar mentorprogramja; a résztvevő divatmárkák közül hatan már a nemzetközi mentorprogram tervezői között vannak. Elindult az MDDÜ következő magyar mentorprogramjára való jelentkezés is.

A Magyar Divat & Design Ügynökség közleményében felidézik, hogy az első magyar divat mentorprogram során tíz hazai tervező kapott lehetőséget arra, hogy elismert szakemberektől sajátítsa el a márkaépítéshez és fejlesztéshez szükséges üzleti, stratégiai és marketing ismereteket. A program elvégzése hozzájárult ahhoz, hogy gazdaságilag stabil és sikeres márkák jöhessenek létre.

A programot teljesítők közül hatan nemzetközi mentorprogramban fejleszthetik tovább vállalkozásukat. Míg a magyar mentoring a stabil hazai működéshez szükséges tudásra helyezi a hangsúlyt, addig a nemzetközi program a külföldi piacokon való érvényesülést előmozdító ismeretekkel segíti a résztvevőket, hozzájárulva az exporttevékenységük növeléséhez és ezáltal az országimázs erősítéséhez is.

A Camera Nazionale della Moda Italiana által kiválasztott mentoráltak – a ZIA, a MERO, Alma Vetlenyi, Nini Molnar, Kata Szegedi és a The Four – 2021 végére teljesítik a programot, amelyet követően már a nemzetközi piacokon is bemutathatják a termékeikben rejlő potenciált; a koronavírus-járvány miatt a workshopok, valamint one-to-one találkozók online formában indultak el. A program további lépéseit – a gyárlátogatásokat, szakmai konzultációkat – az aktuális helyzetet mérlegelve folytathatják a mentorált márkák.

A program során szakmai szempontokat figyelembe véve a mentorok döntést hoznak arról, hogy melyek azok a márkák, amelyek már készen állnak az első nagy külföldi szereplésre: az általuk kiválasztott tervezők fogják hazánkat képviselni a legközelebbi Milano Fashion Weeken, amelyen egy állandó kiállításon, valamint egy divatbemutatón mutathatják be kollekciójukat, utat nyitva a nemzetközi értékesítési lehetőségek előtt.

Bata-Jakab Zsófiát, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezetője elmondta: az, hogy a magyar mentoring résztvevői közül hat márkát is alkalmasnak találtak arra, hogy bekerüljön a nemzetközi mentorprogramba, azt jelzi, hogy a magyar szakértők által menedzselt képzési program jó alapot nyújt a nemzetközi mentoringhoz.

Mindeközben elindult az új magyar divat mentorprogram is. Az új mentorprogramba való bekerülés feltétele a nyílt szakmai pályázaton való részvétel, amelynek részletei ezen a linken érhetők el. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 09. 11., 05:11
2024 negyedik negyedévében a hazai munkáltatók 35 százaléka tervezi bővíteni jelenlegi munkaerőkeretét, miközben csökkentést 18 százalékuk tervez. Ehhez hasonló optimizmusra a piaci szereplők körében az elmúlt öt évben csak 2022 első negyedévében volt példa – derül ki a Manpower Magyarország Munkaerőpiaci Előrejelzéséből.
2024-09-11 11:11:00
Sulyok Tamás köztársasági elnök Orbán Viktor miniszterelnök javaslatára szeptember 15-i hatállyal államtitkárrá nevezte ki Szabados Richárdot, aki a nemzetgazdasági miniszter irányításával a hazai kis és középvállalkozások fejlesztése mellett a technológiáért fog felelni.
2024-09-10 22:10:22
Tudatos út a sikerhez a motiváció és a mindset erejével mottóval tart rendezvényt a BeeCorp Stúdió, amelyen Marosi László is az előadók között szerepel.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.
2024. 08. 16., 22:15
epizód: 2024 / 16   |   hossz: 22:09
Az Edinburgh-i Egyetem magyar docense nem csak azt mesélte el, hogyan vezetett az útja egy hazai egyetemről a tengerentúli Caltech-re, majd Skóciába, hanem azt is, hogy jelenlegi kutatási területe ígéretes jövőképet fest a szív- és érrendszeri betegek hatékonyabb gyógyítása számára. A kémiai és biomérnök tudós egy pakisztáni kollégájával együtt fejlesztett 3D nyomtatással készülő véreret, aminek még az alapanyagát is ők állítják elő, olcsó nyersanyagokból. A forradalmi megoldás véglegesítéséhez nemzetközi együttműködésre is nyitott tudósok szerint a találmányuk egy napon humán betegekbe is beültethető lesz, jelentősen csökkentve a fertőzések veszélyét és gyorsítva a felépülést.
Hosszútávon döbbenetesen kevés cég éli túl a generációváltást. A lehetséges megoldásokról kritikusan fontos beszélni ezekben az években, amikor nagyon nagy létszámú hazai vállalatvezető éri el a nyugdíjkorhatárt, és nem biztos, hogy van koncepciója a gyeplő átadására. Laczkó Péter, a Lawrence & Bennet tulajdonos-vezérigazgatója bemutatja, milyen alapvető stratégiákat kell alkalmazni, hogy megmeneküljenek az évtizedek alatt felépített családi vállalkozások és az élethosszig végzett munkával összeszedett örökségek. A szakembernek arra is van válasza, hogy milyen módon folytassa a munkát egy cég, ha a leköszönő vezetőt már biztosan nem követi családtag.

  Rovathírek: GUSTO

Ruprecht Lászlóval, a Stílusos Vidéki Éttermiség elnökével beszélgettünk egyebek között arról, miért érdemes ellátogatni szeptember 14-15-én Tatára, a SVÉT legnagyobb rendezvényére.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS