Lezárult a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) első magyar mentorprogramja; a résztvevő divatmárkák közül hatan már a nemzetközi mentorprogram tervezői között vannak. Elindult az MDDÜ következő magyar mentorprogramjára való jelentkezés is.
A Magyar Divat & Design Ügynökség közleményében felidézik, hogy az első magyar divat mentorprogram során tíz hazai tervező kapott lehetőséget arra, hogy elismert szakemberektől sajátítsa el a márkaépítéshez és fejlesztéshez szükséges üzleti, stratégiai és marketing ismereteket. A program elvégzése hozzájárult ahhoz, hogy gazdaságilag stabil és sikeres márkák jöhessenek létre.
A programot teljesítők közül hatan nemzetközi mentorprogramban fejleszthetik tovább vállalkozásukat. Míg a magyar mentoring a stabil hazai működéshez szükséges tudásra helyezi a hangsúlyt, addig a nemzetközi program a külföldi piacokon való érvényesülést előmozdító ismeretekkel segíti a résztvevőket, hozzájárulva az exporttevékenységük növeléséhez és ezáltal az országimázs erősítéséhez is.
A Camera Nazionale della Moda Italiana által kiválasztott mentoráltak – a ZIA, a MERO, Alma Vetlenyi, Nini Molnar, Kata Szegedi és a The Four – 2021 végére teljesítik a programot, amelyet követően már a nemzetközi piacokon is bemutathatják a termékeikben rejlő potenciált; a koronavírus-járvány miatt a workshopok, valamint one-to-one találkozók online formában indultak el. A program további lépéseit – a gyárlátogatásokat, szakmai konzultációkat – az aktuális helyzetet mérlegelve folytathatják a mentorált márkák.
A program során szakmai szempontokat figyelembe véve a mentorok döntést hoznak arról, hogy melyek azok a márkák, amelyek már készen állnak az első nagy külföldi szereplésre: az általuk kiválasztott tervezők fogják hazánkat képviselni a legközelebbi Milano Fashion Weeken, amelyen egy állandó kiállításon, valamint egy divatbemutatón mutathatják be kollekciójukat, utat nyitva a nemzetközi értékesítési lehetőségek előtt.
Bata-Jakab Zsófiát, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezetője elmondta: az, hogy a magyar mentoring résztvevői közül hat márkát is alkalmasnak találtak arra, hogy bekerüljön a nemzetközi mentorprogramba, azt jelzi, hogy a magyar szakértők által menedzselt képzési program jó alapot nyújt a nemzetközi mentoringhoz.
Mindeközben elindult az új magyar divat mentorprogram is. Az új mentorprogramba való bekerülés feltétele a nyílt szakmai pályázaton való részvétel, amelynek részletei ezen a linken érhetők el. (MTI)
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
A tartály legösszetettebb formájú csonkzónái elkészültek; a csonkgyűrűk és a további fő elemek egyenként elvégzett minőségügyi átvétele után azok további megmunkálására és a tartály összeállítására az AEM-Technologies volgodonszki gyárában kerül sor.