Milyen közösségimédia-platformot válasszunk vállalkozásunk számára?

2020. 06. 15., 17:30

Abban talán senki sem kételkedik, hogy manapság az internetes megjelenés szinte minden vállalkozás számára fontos jelentőséggel bír, még abban az esetben is, ha közvetlenül nem értékesít online. De mégis hol jelenjünk meg?

A legjobb és leginkább teljes körű tájékoztatást természetesen egy saját céges honlapon keresztül tudjuk nyújtani, de a közösségi média oldalakon való részvétel is fontos szerepet játszhat a weboldal mellett, sőt adott esetben önállóan is.

Célcsoport

Ahhoz, hogy el tudjuk dönteni, mely social media oldalon/oldalakon érdemes szerepelnünk, a legfontosabb a célcsoport pontos meghatározása. Egyáltalán nem mindegy, hogy általános iskolás gyerekek, középkorú nők, fiatal házasok, nyugdíjasok, vagy épp cégvezetők alkotják a legfőbb közönségünket. Továbbá a célcsoporthoz az ország is hozzátartozik, ugyanis míg Amerikában például nagy jelentőséggel bír a Twitter, addig itthon kevésbé jellemző a használata.

Cég típusa

Szintén érdemes figyelembe venni a vállalkozásunk tevékenységi körét, típusát, stílusát. B2B vagy B2C területre értékesítünk? Közvetlen vagy távolságtartóbb kommunikációt alkalmazunk? Mit árulunk és mindezt hogyan tudjuk ábrázolni? Tudunk videókat készíteni a munkafolyamatról, termékről? Fotókkal jól tudjuk illusztrálni az árut, fel tudjuk kelteni a fogyasztók figyelmét? Mindezek nagyon fontosak lehetnek és nagymértékben befolyásolják, hogy mely közösségi média platformokra koncentráljunk leginkább.

Versenytársak

Jó kiindulási alapot nyújthat, ha megvizsgáljuk, hogy a konkurencia hol van jelen. Ez már nagyjából behatárolja azt is, hogy a célközönségünket hol tudjuk leghatékonyabban elérni. Azonban ezt nem kell mindenképpen követni. Választhatjuk azt a stratégiát is, hogy egy másik platformon jelenünk meg a megszokottak mellett/ helyett, ezzel versenyelőnyt szerezve.

Közösségi média oldalak jellemzői

Az egyik legfontosabb tényező pedig az, hogy melyik social media oldalon milyen jellegű és stílusú kommunikációra van lehetőségünk. Míg a Facebookon vannak jelen legtöbben, hirdetések nélkül az organikus elérés egyre alacsonyabb. Az Instagramon főként jó minőségű képi, vagy videóanyagot célszerű megosztani, mely ha jól csináljuk, nagyobb elkötelezettséget eredményezhet, viszont inkább a fiatalabb korosztály körében népszerű. Ha B2B szektorban tevékenykedünk, a LinkedIn jó választásnak tűnhet, míg nőket célozva, kreatívabb üzletág esetén a Pinterest lehet a befutó. A YouTube egyre nagyobb népszerűségnek örvend, a felhasználói kör is vegyes, viszont azzal számolni kell, hogy gyakran a háttérben használják zenehallgatásra, miközben egy hang nélküli rövid videós hirdetés nem lesz hatásos.

Célok

A kapacitásainkhoz mérten megjelenhetünk több, akár az összes közösségi média felületen, azt viszont el kell döntenünk hogy hol milyen céllal tesszük mindezt. Fókuszálhatunk a márkaépítésre, terelhetjük a forgalmat a saját weboldalunkra, de ösztönözhetjük a közvetlen értékesítést is. Továbbá a platformokon lehetőség van –több, vagy kevesebb– organikus elérésre szert tenni, de hirdetésekkel tűpontosan megcélozhatjuk a termékünk, szolgáltatásunk szempontjából legrelevánsabb potenciális vevőket. Bárhogyan is döntsünk, mindenképpen üzleti oldalt hozzunk létre, hiszen ott plusz funkciókkal találkozhatunk, bizonyos elemzések, statisztikák segítségével jobban mérhetjük a teljesítményt és a későbbiekben akár hirdetéseket is alkalmazhatunk.

Forrás: Rackhost.hu

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022-06-24 18:57:45
Az önkormányzati adóhatóságok nem tettek meg mindent annak érdekében, hogy a rendelkezésükre álló eszközökkel a helyi iparűzési adó bevételeket eredményesen realizálják – állapította meg az Állami Számvevőszék.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 06. 13., 06:35
epizód: 2022 / 6   |   hossz: 19:01
A kamerás megfigyelés csak „célhoz kötött” lehet, de a célok meghatározásakor is körültekintően kell eljárni – hívja fel a figyelmet dr. Szabó Gergely ügyvéd. A Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda irodavezető partnerét a munkavállalók megfigyelésére, a kamerák elhelyezésére vonatkozó szabályokról, az élőképekre vonatkozó speciális előírásokról és a technika fejlődés nyújtotta lehetőségek jogi korlátairól kérdeztük.
2022. 05. 30., 12:00
epizód: 2022 / 5   |   hossz: 21:41
Mi vár a vendéglátóiparra a Covid-járvány végén és az ukrajnai háború közben? Miként lesznek a konkurensekből partnerek? Miért a 3. év a legkritikusabb az ágazatban? Hogyan lehet visszacsábítani a pályaelhagyókat? Hány főnök tud kiszabadulni a napi rutinból a hetenkénti feladatmegbeszélésre a csapattal? Bánhalmi Kata, a több ezer tagot számláló Piqniq Budapest szakmai szervezet társalapítója válaszol a kérdésekre.
Megfelelő helyére került a VOSZ-on belül az egészségügy kezelése – mondta dr. Fábián Lajos, az egészségügyi tagozat elnöke. Hol tart a munkában a tagozat hat szekciója? Miért lenne eretnek gondolat a magánkórházak bevonása az állami ellátásba, ha ezzel járna legjobban a beteg? Hogyan lehetne olcsóbb a páciensnek az üzleti alapon elvégzett műtét? Dr. Fábián Lajos a következő hónapok feladatairól is beszélt.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS