Milyen közösségimédia-platformot válasszunk vállalkozásunk számára?

2020. 06. 15., 17:30

Abban talán senki sem kételkedik, hogy manapság az internetes megjelenés szinte minden vállalkozás számára fontos jelentőséggel bír, még abban az esetben is, ha közvetlenül nem értékesít online. De mégis hol jelenjünk meg?

A legjobb és leginkább teljes körű tájékoztatást természetesen egy saját céges honlapon keresztül tudjuk nyújtani, de a közösségi média oldalakon való részvétel is fontos szerepet játszhat a weboldal mellett, sőt adott esetben önállóan is.

Célcsoport

Ahhoz, hogy el tudjuk dönteni, mely social media oldalon/oldalakon érdemes szerepelnünk, a legfontosabb a célcsoport pontos meghatározása. Egyáltalán nem mindegy, hogy általános iskolás gyerekek, középkorú nők, fiatal házasok, nyugdíjasok, vagy épp cégvezetők alkotják a legfőbb közönségünket. Továbbá a célcsoporthoz az ország is hozzátartozik, ugyanis míg Amerikában például nagy jelentőséggel bír a Twitter, addig itthon kevésbé jellemző a használata.

Cég típusa

Szintén érdemes figyelembe venni a vállalkozásunk tevékenységi körét, típusát, stílusát. B2B vagy B2C területre értékesítünk? Közvetlen vagy távolságtartóbb kommunikációt alkalmazunk? Mit árulunk és mindezt hogyan tudjuk ábrázolni? Tudunk videókat készíteni a munkafolyamatról, termékről? Fotókkal jól tudjuk illusztrálni az árut, fel tudjuk kelteni a fogyasztók figyelmét? Mindezek nagyon fontosak lehetnek és nagymértékben befolyásolják, hogy mely közösségi média platformokra koncentráljunk leginkább.

Versenytársak

Jó kiindulási alapot nyújthat, ha megvizsgáljuk, hogy a konkurencia hol van jelen. Ez már nagyjából behatárolja azt is, hogy a célközönségünket hol tudjuk leghatékonyabban elérni. Azonban ezt nem kell mindenképpen követni. Választhatjuk azt a stratégiát is, hogy egy másik platformon jelenünk meg a megszokottak mellett/ helyett, ezzel versenyelőnyt szerezve.

Közösségi média oldalak jellemzői

Az egyik legfontosabb tényező pedig az, hogy melyik social media oldalon milyen jellegű és stílusú kommunikációra van lehetőségünk. Míg a Facebookon vannak jelen legtöbben, hirdetések nélkül az organikus elérés egyre alacsonyabb. Az Instagramon főként jó minőségű képi, vagy videóanyagot célszerű megosztani, mely ha jól csináljuk, nagyobb elkötelezettséget eredményezhet, viszont inkább a fiatalabb korosztály körében népszerű. Ha B2B szektorban tevékenykedünk, a LinkedIn jó választásnak tűnhet, míg nőket célozva, kreatívabb üzletág esetén a Pinterest lehet a befutó. A YouTube egyre nagyobb népszerűségnek örvend, a felhasználói kör is vegyes, viszont azzal számolni kell, hogy gyakran a háttérben használják zenehallgatásra, miközben egy hang nélküli rövid videós hirdetés nem lesz hatásos.

Célok

A kapacitásainkhoz mérten megjelenhetünk több, akár az összes közösségi média felületen, azt viszont el kell döntenünk hogy hol milyen céllal tesszük mindezt. Fókuszálhatunk a márkaépítésre, terelhetjük a forgalmat a saját weboldalunkra, de ösztönözhetjük a közvetlen értékesítést is. Továbbá a platformokon lehetőség van –több, vagy kevesebb– organikus elérésre szert tenni, de hirdetésekkel tűpontosan megcélozhatjuk a termékünk, szolgáltatásunk szempontjából legrelevánsabb potenciális vevőket. Bárhogyan is döntsünk, mindenképpen üzleti oldalt hozzunk létre, hiszen ott plusz funkciókkal találkozhatunk, bizonyos elemzések, statisztikák segítségével jobban mérhetjük a teljesítményt és a későbbiekben akár hirdetéseket is alkalmazhatunk.

Forrás: Rackhost.hu

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023-02-04 14:23:33
Kis csapatunk valamennyi tagja száraz januárt tartott. Nagy kérdés volt, milyen borral indítsuk újra ízlelőbimbóink operációs rendszerét február elején.
2023-02-03 18:13:39
Minden évben az egységes kérelmek mintegy 70 százalékát, megközelítőleg 108 ezer kérelmet a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara falugazdászainak közreműködésével nyújtják be a gazdálkodók. Idén a jogszabályi változások és az elektronikus közigazgatási rendszer fejlesztése miatt meg kell újítani az ehhez szükséges meghatalmazásokat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.
A bérrendezés akkor észszerű, ha a vállalkozások megmaradnak és meg tudják tartani a munkahelyeket is – mondja Perlusz László. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint a vállalkozások „jövőállóságát” nagyszabású állami programokkal lehetne biztosítani.
2022. 10. 11., 06:36
epizód: 2022 / 10   |   hossz: 21:36
A válság mélyülésével egyre nagyobb szükség lehet a KAVOSZ Zrt. által kínált Széchenyi Hitel MAX-ra, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások számára, de még a kezdők előtt is nyitott opció – hangsúlyozta Krisán László. A KAVOSZ vezérigazgatójával tovább elemeztük a válságból kivezető európai, illetve magyarországi utakat.

  Rovathírek: GUSTO

Kis csapatunk valamennyi tagja száraz januárt tartott. Nagy kérdés volt, milyen borral indítsuk újra ízlelőbimbóink operációs rendszerét február elején.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

Miközben hazánkban folyamatos esélylatolgatás zajlik Paks 2 sikeres kivitelezésével kapcsolatban, sokan már azt vetik fel, hogy figyelembe véve hazánk energiaéhségét, valamint azt a tényt, hogy előbb-utóbb Paks 1-et mégiscsak le kell állítani, már rég Paks 3-on kellene gondolkodni – írja Gyurcsik Attila, az Accorde Alapkezelő vezérigazgatója.