Milyen közösségimédia-platformot válasszunk vállalkozásunk számára?

2020. 06. 15., 17:30

Abban talán senki sem kételkedik, hogy manapság az internetes megjelenés szinte minden vállalkozás számára fontos jelentőséggel bír, még abban az esetben is, ha közvetlenül nem értékesít online. De mégis hol jelenjünk meg?

A legjobb és leginkább teljes körű tájékoztatást természetesen egy saját céges honlapon keresztül tudjuk nyújtani, de a közösségi média oldalakon való részvétel is fontos szerepet játszhat a weboldal mellett, sőt adott esetben önállóan is.

Célcsoport

Ahhoz, hogy el tudjuk dönteni, mely social media oldalon/oldalakon érdemes szerepelnünk, a legfontosabb a célcsoport pontos meghatározása. Egyáltalán nem mindegy, hogy általános iskolás gyerekek, középkorú nők, fiatal házasok, nyugdíjasok, vagy épp cégvezetők alkotják a legfőbb közönségünket. Továbbá a célcsoporthoz az ország is hozzátartozik, ugyanis míg Amerikában például nagy jelentőséggel bír a Twitter, addig itthon kevésbé jellemző a használata.

Cég típusa

Szintén érdemes figyelembe venni a vállalkozásunk tevékenységi körét, típusát, stílusát. B2B vagy B2C területre értékesítünk? Közvetlen vagy távolságtartóbb kommunikációt alkalmazunk? Mit árulunk és mindezt hogyan tudjuk ábrázolni? Tudunk videókat készíteni a munkafolyamatról, termékről? Fotókkal jól tudjuk illusztrálni az árut, fel tudjuk kelteni a fogyasztók figyelmét? Mindezek nagyon fontosak lehetnek és nagymértékben befolyásolják, hogy mely közösségi média platformokra koncentráljunk leginkább.

Versenytársak

Jó kiindulási alapot nyújthat, ha megvizsgáljuk, hogy a konkurencia hol van jelen. Ez már nagyjából behatárolja azt is, hogy a célközönségünket hol tudjuk leghatékonyabban elérni. Azonban ezt nem kell mindenképpen követni. Választhatjuk azt a stratégiát is, hogy egy másik platformon jelenünk meg a megszokottak mellett/ helyett, ezzel versenyelőnyt szerezve.

Közösségi média oldalak jellemzői

Az egyik legfontosabb tényező pedig az, hogy melyik social media oldalon milyen jellegű és stílusú kommunikációra van lehetőségünk. Míg a Facebookon vannak jelen legtöbben, hirdetések nélkül az organikus elérés egyre alacsonyabb. Az Instagramon főként jó minőségű képi, vagy videóanyagot célszerű megosztani, mely ha jól csináljuk, nagyobb elkötelezettséget eredményezhet, viszont inkább a fiatalabb korosztály körében népszerű. Ha B2B szektorban tevékenykedünk, a LinkedIn jó választásnak tűnhet, míg nőket célozva, kreatívabb üzletág esetén a Pinterest lehet a befutó. A YouTube egyre nagyobb népszerűségnek örvend, a felhasználói kör is vegyes, viszont azzal számolni kell, hogy gyakran a háttérben használják zenehallgatásra, miközben egy hang nélküli rövid videós hirdetés nem lesz hatásos.

Célok

A kapacitásainkhoz mérten megjelenhetünk több, akár az összes közösségi média felületen, azt viszont el kell döntenünk hogy hol milyen céllal tesszük mindezt. Fókuszálhatunk a márkaépítésre, terelhetjük a forgalmat a saját weboldalunkra, de ösztönözhetjük a közvetlen értékesítést is. Továbbá a platformokon lehetőség van –több, vagy kevesebb– organikus elérésre szert tenni, de hirdetésekkel tűpontosan megcélozhatjuk a termékünk, szolgáltatásunk szempontjából legrelevánsabb potenciális vevőket. Bárhogyan is döntsünk, mindenképpen üzleti oldalt hozzunk létre, hiszen ott plusz funkciókkal találkozhatunk, bizonyos elemzések, statisztikák segítségével jobban mérhetjük a teljesítményt és a későbbiekben akár hirdetéseket is alkalmazhatunk.

Forrás: Rackhost.hu

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-12 21:10:35
Csak a személyre szabott és élményalapú munkahelyek képesek hosszú távon megtartani az értékes munkaerőt – hangzott el a FIVOSZ hétfői HR-konferenciáján, ahol panelbeszélgetésen keresték a választ arra, hogy milyen az ideális munkahely 2024-ben.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS