Abban talán senki sem kételkedik, hogy manapság az internetes megjelenés szinte minden vállalkozás számára fontos jelentőséggel bír, még abban az esetben is, ha közvetlenül nem értékesít online. De mégis hol jelenjünk meg?
A legjobb és leginkább teljes körű tájékoztatást természetesen egy saját céges honlapon keresztül tudjuk nyújtani, de a közösségi média oldalakon való részvétel is fontos szerepet játszhat a weboldal mellett, sőt adott esetben önállóan is.
Célcsoport
Ahhoz, hogy el tudjuk dönteni, mely social media oldalon/oldalakon érdemes szerepelnünk, a legfontosabb a célcsoport pontos meghatározása. Egyáltalán nem mindegy, hogy általános iskolás gyerekek, középkorú nők, fiatal házasok, nyugdíjasok, vagy épp cégvezetők alkotják a legfőbb közönségünket. Továbbá a célcsoporthoz az ország is hozzátartozik, ugyanis míg Amerikában például nagy jelentőséggel bír a Twitter, addig itthon kevésbé jellemző a használata.
Cég típusa
Szintén érdemes figyelembe venni a vállalkozásunk tevékenységi körét, típusát, stílusát. B2B vagy B2C területre értékesítünk? Közvetlen vagy távolságtartóbb kommunikációt alkalmazunk? Mit árulunk és mindezt hogyan tudjuk ábrázolni? Tudunk videókat készíteni a munkafolyamatról, termékről? Fotókkal jól tudjuk illusztrálni az árut, fel tudjuk kelteni a fogyasztók figyelmét? Mindezek nagyon fontosak lehetnek és nagymértékben befolyásolják, hogy mely közösségi média platformokra koncentráljunk leginkább.
Versenytársak
Jó kiindulási alapot nyújthat, ha megvizsgáljuk, hogy a konkurencia hol van jelen. Ez már nagyjából behatárolja azt is, hogy a célközönségünket hol tudjuk leghatékonyabban elérni. Azonban ezt nem kell mindenképpen követni. Választhatjuk azt a stratégiát is, hogy egy másik platformon jelenünk meg a megszokottak mellett/ helyett, ezzel versenyelőnyt szerezve.
Közösségi média oldalak jellemzői
Az egyik legfontosabb tényező pedig az, hogy melyik social media oldalon milyen jellegű és stílusú kommunikációra van lehetőségünk. Míg a Facebookon vannak jelen legtöbben, hirdetések nélkül az organikus elérés egyre alacsonyabb. Az Instagramon főként jó minőségű képi, vagy videóanyagot célszerű megosztani, mely ha jól csináljuk, nagyobb elkötelezettséget eredményezhet, viszont inkább a fiatalabb korosztály körében népszerű. Ha B2B szektorban tevékenykedünk, a LinkedIn jó választásnak tűnhet, míg nőket célozva, kreatívabb üzletág esetén a Pinterest lehet a befutó. A YouTube egyre nagyobb népszerűségnek örvend, a felhasználói kör is vegyes, viszont azzal számolni kell, hogy gyakran a háttérben használják zenehallgatásra, miközben egy hang nélküli rövid videós hirdetés nem lesz hatásos.
Célok
A kapacitásainkhoz mérten megjelenhetünk több, akár az összes közösségi média felületen, azt viszont el kell döntenünk hogy hol milyen céllal tesszük mindezt. Fókuszálhatunk a márkaépítésre, terelhetjük a forgalmat a saját weboldalunkra, de ösztönözhetjük a közvetlen értékesítést is. Továbbá a platformokon lehetőség van –több, vagy kevesebb– organikus elérésre szert tenni, de hirdetésekkel tűpontosan megcélozhatjuk a termékünk, szolgáltatásunk szempontjából legrelevánsabb potenciális vevőket. Bárhogyan is döntsünk, mindenképpen üzleti oldalt hozzunk létre, hiszen ott plusz funkciókkal találkozhatunk, bizonyos elemzések, statisztikák segítségével jobban mérhetjük a teljesítményt és a későbbiekben akár hirdetéseket is alkalmazhatunk.
Forrás: Rackhost.hu
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
A tartály legösszetettebb formájú csonkzónái elkészültek; a csonkgyűrűk és a további fő elemek egyenként elvégzett minőségügyi átvétele után azok további megmunkálására és a tartály összeállítására az AEM-Technologies volgodonszki gyárában kerül sor.