Milyen közösségimédia-platformot válasszunk vállalkozásunk számára?

2020. 06. 15., 17:30

Abban talán senki sem kételkedik, hogy manapság az internetes megjelenés szinte minden vállalkozás számára fontos jelentőséggel bír, még abban az esetben is, ha közvetlenül nem értékesít online. De mégis hol jelenjünk meg?

A legjobb és leginkább teljes körű tájékoztatást természetesen egy saját céges honlapon keresztül tudjuk nyújtani, de a közösségi média oldalakon való részvétel is fontos szerepet játszhat a weboldal mellett, sőt adott esetben önállóan is.

Célcsoport

Ahhoz, hogy el tudjuk dönteni, mely social media oldalon/oldalakon érdemes szerepelnünk, a legfontosabb a célcsoport pontos meghatározása. Egyáltalán nem mindegy, hogy általános iskolás gyerekek, középkorú nők, fiatal házasok, nyugdíjasok, vagy épp cégvezetők alkotják a legfőbb közönségünket. Továbbá a célcsoporthoz az ország is hozzátartozik, ugyanis míg Amerikában például nagy jelentőséggel bír a Twitter, addig itthon kevésbé jellemző a használata.

Cég típusa

Szintén érdemes figyelembe venni a vállalkozásunk tevékenységi körét, típusát, stílusát. B2B vagy B2C területre értékesítünk? Közvetlen vagy távolságtartóbb kommunikációt alkalmazunk? Mit árulunk és mindezt hogyan tudjuk ábrázolni? Tudunk videókat készíteni a munkafolyamatról, termékről? Fotókkal jól tudjuk illusztrálni az árut, fel tudjuk kelteni a fogyasztók figyelmét? Mindezek nagyon fontosak lehetnek és nagymértékben befolyásolják, hogy mely közösségi média platformokra koncentráljunk leginkább.

Versenytársak

Jó kiindulási alapot nyújthat, ha megvizsgáljuk, hogy a konkurencia hol van jelen. Ez már nagyjából behatárolja azt is, hogy a célközönségünket hol tudjuk leghatékonyabban elérni. Azonban ezt nem kell mindenképpen követni. Választhatjuk azt a stratégiát is, hogy egy másik platformon jelenünk meg a megszokottak mellett/ helyett, ezzel versenyelőnyt szerezve.

Közösségi média oldalak jellemzői

Az egyik legfontosabb tényező pedig az, hogy melyik social media oldalon milyen jellegű és stílusú kommunikációra van lehetőségünk. Míg a Facebookon vannak jelen legtöbben, hirdetések nélkül az organikus elérés egyre alacsonyabb. Az Instagramon főként jó minőségű képi, vagy videóanyagot célszerű megosztani, mely ha jól csináljuk, nagyobb elkötelezettséget eredményezhet, viszont inkább a fiatalabb korosztály körében népszerű. Ha B2B szektorban tevékenykedünk, a LinkedIn jó választásnak tűnhet, míg nőket célozva, kreatívabb üzletág esetén a Pinterest lehet a befutó. A YouTube egyre nagyobb népszerűségnek örvend, a felhasználói kör is vegyes, viszont azzal számolni kell, hogy gyakran a háttérben használják zenehallgatásra, miközben egy hang nélküli rövid videós hirdetés nem lesz hatásos.

Célok

A kapacitásainkhoz mérten megjelenhetünk több, akár az összes közösségi média felületen, azt viszont el kell döntenünk hogy hol milyen céllal tesszük mindezt. Fókuszálhatunk a márkaépítésre, terelhetjük a forgalmat a saját weboldalunkra, de ösztönözhetjük a közvetlen értékesítést is. Továbbá a platformokon lehetőség van –több, vagy kevesebb– organikus elérésre szert tenni, de hirdetésekkel tűpontosan megcélozhatjuk a termékünk, szolgáltatásunk szempontjából legrelevánsabb potenciális vevőket. Bárhogyan is döntsünk, mindenképpen üzleti oldalt hozzunk létre, hiszen ott plusz funkciókkal találkozhatunk, bizonyos elemzések, statisztikák segítségével jobban mérhetjük a teljesítményt és a későbbiekben akár hirdetéseket is alkalmazhatunk.

Forrás: Rackhost.hu

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 19., 11:45
A 8+1 pontos Demján Sándor Program keretében a korábbi 5 százalék helyett évi 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamatát. Az intézkedés „felkorbácsolta a beruházási hitelek iránti keresletet” a hazai kkv-k körében – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-19 06:30:00
A bankok azonnal ki akarják használni az állami támogatással jövőre induló új kölcsönöket: a munkáshitel már a januári nyitáskor igényelhető lesz, és falusi lakásfelújítási hitelt is több pénzintézet kínálja majd – derül ki a Bank360.hu felméréséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS