Miért nem vesznek többet a hazai divattervezők ruháiból?

2018. 12. 06., 10:00

Még mindig nagyon kevés magyar választja a hazai divattervezők termékeit, pedig fontos lenne, hogy támogassuk a könnyűipart. Kajdi Csaba, a Visage modellügynökség tulajdonosa szerint egy kis segítséggel és szemléletformálással felvirágozhat az ipar.

Bár egyre többször találkozni magyar tervezők egyedi alkotásaival, még mindig nagyon kevesen választják a hazai divattermékeket.

„Egyelőre nem jellemző a magyarokra, hogy hazai terméket vásárolna. Ez a szocializmusból eredhet, amikor is csak a külföldi termékeknek volt hitele. Ez hazai sajátosság, mert még a háború előtt is nagy divat volt külföldi ruhákat viselni, leginkább Párizsból öltözködtek olyan nagy sztárok mint Fedák Sári vagy Honthy Hanna” – mondta Kajdi Csaba, a Visage modellügynökség tulajdonosa, aki olyan modellek karrierjét indította útjára, mint Ebergényi Réka vagy Mihalik Enikő (a fotón).

A szakember szerint nagyon fontos lenne, hogy a vásárlók, az üzleti szféra és a kormány is támogassa a magyar könnyűipart.

„Ahogy én latom, a hazai média egyre inkább felkarolja a tervezőket, ami nagyon fontos és jó az imázsépítés szempontjából.  Amire igazából szükségük lenne a tervezőknek, az a menedzsment és a gyártási költség megfinanszírozása. Egy tervező nem feltétlen üzletember, és nem biztos, hogy jól tudja vinni a munka operatív részét. A tervező azt a szellemi és művészeti tudását adja bele, amihez igazan ért, viszont a pénzügyi rész, nem feltétlen megy neki. Legtöbben itt szoktak elvérezni” – nyilatkozta Kajdi Csaba, aki december 8-án szombaton délután az Antropos.hu Art&Design Marketen is részt vesz egy kerekasztal-beszélgetésen a témában.

Kajdi Csaba december 8-án a különteremben Kenessey Fehér Mátéval (a West Coast Barbers alapítója, fodrász), valamint Mátrai Miklóssal (a MOJO, Magyarország legmenőbb Smart Gadget brandjének alapítója) beszélget majd a branding szerepéről a divatban.

A Visage modellügynökség tulajdonosa azt is elárulta, hogy bár sok ruhadarabja van magyar tervezőktől, nehéz a dolga, mivel a hazai tervezők közül viszonylag kevesen terveznek férfiak számára. A hétköznapokban ráadásul inkább a kényelmet részesíti előnyben, mint a divatot.

„Azt hiszem, én nem vagyok annyira meghatározó, mert már kiéltem azt a korszakomat, hogy a divat legyen a legfontosabb. Sokkal inkább törekszem a kényelmes viseletre, mint a divatosra. Ettől függetlenül szeretek divatosan, ugyanakkor visszafogottan öltözni. Sokszor még dolgozni is melegítőben járok, de hozzá teszem, ez a fajta viselet nagyon jellemző azokra, akik a divatszakmában dolgoznak” – tette hozzá Kajdi Csaba.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022. 06. 28., 09:27
A KSH–ingatlan.com-lakbérindex legissebb adatai szerint 2022 májusában az előző hónaphoz képest országosan 2,6, Budapesten 2,5 százalékkal nőttek a lakbérek; a kínálati díjak országosan és Budapesten egyaránt 21 százalékkal haladták meg az előző év azonos időszakának szintjét.
2022. 06. 29., 11:27
Előrehozott keresletet generált az mkkv-szektor finanszírozásában a rendkívül kedvező feltételekkel kínált Széchenyi GO konstrukciók kivezetése. Az első félévben tapasztalt roham miatt átmenetileg csökkenhet a kereslet a hitelek iránt. Az Erste Bank várakozása szerint azonban a júliusban induló Széchényi MAX program kedvező alternatívát nyújt a vállalkozások számára, így a negyedik negyedévtől már visszarendeződésre lehet számítani.
2022-06-29 17:40:43
Az idei fő újdonság, hogy külön díjazzák a bisztró és a büfé kategóriát, így különlegesebb alapanyagokból, komolyabb konyhatechnológiával készített ételekkel is lehet indulni, mivel ebben a kategóriában is egyre erősebb a balatoni kínálat.
2022-06-29 13:27:00
A parlament előtt lévő törvényjavaslat értelmében a pénzügyi szolgáltató – a számlatulajdonos eredménytelen felhívását követően történhet meg két hónapos felmondási határidővel – felmondhatja a szerződést.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 06. 26., 09:15
epizód: 2022 / 7   |   hossz: 21:02
Milyen volt a Hannoveri Technológiai Kiállítás és Vásár a Covid után, de háborús időben? Hol tart az ipar 4.0 napjainkban, melyek a digitalizáció legfontosabb új irányai? Mit jelent a virtuális üzembe helyezés? Hogyan hat az automatizálás a munkaerőpiacra? Hogyan szimulálható a Marsra szállás? Mit jelent Európa egyik legnagyobb ipavállalatának, hogy kivonul az orosz piacról, ahol 1851 óta jelen volt? A kérdésekre Jeránek Tamás, a Siemens Magyarország Zrt. elnök-vezérigazgatója válaszol.
2022. 06. 13., 06:35
epizód: 2022 / 6   |   hossz: 19:01
A kamerás megfigyelés csak „célhoz kötött” lehet, de a célok meghatározásakor is körültekintően kell eljárni – hívja fel a figyelmet dr. Szabó Gergely ügyvéd. A Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda irodavezető partnerét a munkavállalók megfigyelésére, a kamerák elhelyezésére vonatkozó szabályokról, az élőképekre vonatkozó speciális előírásokról és a technika fejlődés nyújtotta lehetőségek jogi korlátairól kérdeztük.
2022. 05. 30., 12:00
epizód: 2022 / 5   |   hossz: 21:41
Mi vár a vendéglátóiparra a Covid-járvány végén és az ukrajnai háború közben? Miként lesznek a konkurensekből partnerek? Miért a 3. év a legkritikusabb az ágazatban? Hogyan lehet visszacsábítani a pályaelhagyókat? Hány főnök tud kiszabadulni a napi rutinból a hetenkénti feladatmegbeszélésre a csapattal? Bánhalmi Kata, a több ezer tagot számláló Piqniq Budapest szakmai szervezet társalapítója válaszol a kérdésekre.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

Az idei fő újdonság, hogy külön díjazzák a bisztró és a büfé kategóriát, így különlegesebb alapanyagokból, komolyabb konyhatechnológiával készített ételekkel is lehet indulni, mivel ebben a kategóriában is egyre erősebb a balatoni kínálat.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS