Még mindig nagyon kevés magyar választja a hazai divattervezők termékeit, pedig fontos lenne, hogy támogassuk a könnyűipart. Kajdi Csaba, a Visage modellügynökség tulajdonosa szerint egy kis segítséggel és szemléletformálással felvirágozhat az ipar.
Bár egyre többször találkozni magyar tervezők egyedi alkotásaival, még mindig nagyon kevesen választják a hazai divattermékeket.
„Egyelőre nem jellemző a magyarokra, hogy hazai terméket vásárolna. Ez a szocializmusból eredhet, amikor is csak a külföldi termékeknek volt hitele. Ez hazai sajátosság, mert még a háború előtt is nagy divat volt külföldi ruhákat viselni, leginkább Párizsból öltözködtek olyan nagy sztárok mint Fedák Sári vagy Honthy Hanna” – mondta Kajdi Csaba, a Visage modellügynökség tulajdonosa, aki olyan modellek karrierjét indította útjára, mint Ebergényi Réka vagy Mihalik Enikő (a fotón).
A szakember szerint nagyon fontos lenne, hogy a vásárlók, az üzleti szféra és a kormány is támogassa a magyar könnyűipart.
„Ahogy én latom, a hazai média egyre inkább felkarolja a tervezőket, ami nagyon fontos és jó az imázsépítés szempontjából. Amire igazából szükségük lenne a tervezőknek, az a menedzsment és a gyártási költség megfinanszírozása. Egy tervező nem feltétlen üzletember, és nem biztos, hogy jól tudja vinni a munka operatív részét. A tervező azt a szellemi és művészeti tudását adja bele, amihez igazan ért, viszont a pénzügyi rész, nem feltétlen megy neki. Legtöbben itt szoktak elvérezni” – nyilatkozta Kajdi Csaba, aki december 8-án szombaton délután az Antropos.hu Art&Design Marketen is részt vesz egy kerekasztal-beszélgetésen a témában.
Kajdi Csaba december 8-án a különteremben Kenessey Fehér Mátéval (a West Coast Barbers alapítója, fodrász), valamint Mátrai Miklóssal (a MOJO, Magyarország legmenőbb Smart Gadget brandjének alapítója) beszélget majd a branding szerepéről a divatban.
A Visage modellügynökség tulajdonosa azt is elárulta, hogy bár sok ruhadarabja van magyar tervezőktől, nehéz a dolga, mivel a hazai tervezők közül viszonylag kevesen terveznek férfiak számára. A hétköznapokban ráadásul inkább a kényelmet részesíti előnyben, mint a divatot.
„Azt hiszem, én nem vagyok annyira meghatározó, mert már kiéltem azt a korszakomat, hogy a divat legyen a legfontosabb. Sokkal inkább törekszem a kényelmes viseletre, mint a divatosra. Ettől függetlenül szeretek divatosan, ugyanakkor visszafogottan öltözni. Sokszor még dolgozni is melegítőben járok, de hozzá teszem, ez a fajta viselet nagyon jellemző azokra, akik a divatszakmában dolgoznak” – tette hozzá Kajdi Csaba.
Idén már ötödik alkalommal rendezték meg Az Év Szaloncukra versenyt, amin az összes hazai szaloncukrokat gyártó cukrászda és gyártó szaloncukrai ringbe szállhattak.
Az Országos Atomenergia Hivatal jóváhagyta a paksi atomerőmű-beruházás során „az első beton öntéséhez szükséges előzetes biztonsági jelentést”, ami a projekt újabb fontos lépése – tájékoztatott Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.