Miért nem vesznek többet a hazai divattervezők ruháiból?

2018. 12. 06., 10:00

Még mindig nagyon kevés magyar választja a hazai divattervezők termékeit, pedig fontos lenne, hogy támogassuk a könnyűipart. Kajdi Csaba, a Visage modellügynökség tulajdonosa szerint egy kis segítséggel és szemléletformálással felvirágozhat az ipar.

Bár egyre többször találkozni magyar tervezők egyedi alkotásaival, még mindig nagyon kevesen választják a hazai divattermékeket.

„Egyelőre nem jellemző a magyarokra, hogy hazai terméket vásárolna. Ez a szocializmusból eredhet, amikor is csak a külföldi termékeknek volt hitele. Ez hazai sajátosság, mert még a háború előtt is nagy divat volt külföldi ruhákat viselni, leginkább Párizsból öltözködtek olyan nagy sztárok mint Fedák Sári vagy Honthy Hanna” – mondta Kajdi Csaba, a Visage modellügynökség tulajdonosa, aki olyan modellek karrierjét indította útjára, mint Ebergényi Réka vagy Mihalik Enikő (a fotón).

A szakember szerint nagyon fontos lenne, hogy a vásárlók, az üzleti szféra és a kormány is támogassa a magyar könnyűipart.

„Ahogy én latom, a hazai média egyre inkább felkarolja a tervezőket, ami nagyon fontos és jó az imázsépítés szempontjából.  Amire igazából szükségük lenne a tervezőknek, az a menedzsment és a gyártási költség megfinanszírozása. Egy tervező nem feltétlen üzletember, és nem biztos, hogy jól tudja vinni a munka operatív részét. A tervező azt a szellemi és művészeti tudását adja bele, amihez igazan ért, viszont a pénzügyi rész, nem feltétlen megy neki. Legtöbben itt szoktak elvérezni” – nyilatkozta Kajdi Csaba, aki december 8-án szombaton délután az Antropos.hu Art&Design Marketen is részt vesz egy kerekasztal-beszélgetésen a témában.

Kajdi Csaba december 8-án a különteremben Kenessey Fehér Mátéval (a West Coast Barbers alapítója, fodrász), valamint Mátrai Miklóssal (a MOJO, Magyarország legmenőbb Smart Gadget brandjének alapítója) beszélget majd a branding szerepéről a divatban.

A Visage modellügynökség tulajdonosa azt is elárulta, hogy bár sok ruhadarabja van magyar tervezőktől, nehéz a dolga, mivel a hazai tervezők közül viszonylag kevesen terveznek férfiak számára. A hétköznapokban ráadásul inkább a kényelmet részesíti előnyben, mint a divatot.

„Azt hiszem, én nem vagyok annyira meghatározó, mert már kiéltem azt a korszakomat, hogy a divat legyen a legfontosabb. Sokkal inkább törekszem a kényelmes viseletre, mint a divatosra. Ettől függetlenül szeretek divatosan, ugyanakkor visszafogottan öltözni. Sokszor még dolgozni is melegítőben járok, de hozzá teszem, ez a fajta viselet nagyon jellemző azokra, akik a divatszakmában dolgoznak” – tette hozzá Kajdi Csaba.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS