Még mindig nagyon kevés magyar választja a hazai divattervezők termékeit, pedig fontos lenne, hogy támogassuk a könnyűipart. Kajdi Csaba, a Visage modellügynökség tulajdonosa szerint egy kis segítséggel és szemléletformálással felvirágozhat az ipar.
Bár egyre többször találkozni magyar tervezők egyedi alkotásaival, még mindig nagyon kevesen választják a hazai divattermékeket.
„Egyelőre nem jellemző a magyarokra, hogy hazai terméket vásárolna. Ez a szocializmusból eredhet, amikor is csak a külföldi termékeknek volt hitele. Ez hazai sajátosság, mert még a háború előtt is nagy divat volt külföldi ruhákat viselni, leginkább Párizsból öltözködtek olyan nagy sztárok mint Fedák Sári vagy Honthy Hanna” – mondta Kajdi Csaba, a Visage modellügynökség tulajdonosa, aki olyan modellek karrierjét indította útjára, mint Ebergényi Réka vagy Mihalik Enikő (a fotón).
A szakember szerint nagyon fontos lenne, hogy a vásárlók, az üzleti szféra és a kormány is támogassa a magyar könnyűipart.
„Ahogy én latom, a hazai média egyre inkább felkarolja a tervezőket, ami nagyon fontos és jó az imázsépítés szempontjából. Amire igazából szükségük lenne a tervezőknek, az a menedzsment és a gyártási költség megfinanszírozása. Egy tervező nem feltétlen üzletember, és nem biztos, hogy jól tudja vinni a munka operatív részét. A tervező azt a szellemi és művészeti tudását adja bele, amihez igazan ért, viszont a pénzügyi rész, nem feltétlen megy neki. Legtöbben itt szoktak elvérezni” – nyilatkozta Kajdi Csaba, aki december 8-án szombaton délután az Antropos.hu Art&Design Marketen is részt vesz egy kerekasztal-beszélgetésen a témában.
Kajdi Csaba december 8-án a különteremben Kenessey Fehér Mátéval (a West Coast Barbers alapítója, fodrász), valamint Mátrai Miklóssal (a MOJO, Magyarország legmenőbb Smart Gadget brandjének alapítója) beszélget majd a branding szerepéről a divatban.
A Visage modellügynökség tulajdonosa azt is elárulta, hogy bár sok ruhadarabja van magyar tervezőktől, nehéz a dolga, mivel a hazai tervezők közül viszonylag kevesen terveznek férfiak számára. A hétköznapokban ráadásul inkább a kényelmet részesíti előnyben, mint a divatot.
„Azt hiszem, én nem vagyok annyira meghatározó, mert már kiéltem azt a korszakomat, hogy a divat legyen a legfontosabb. Sokkal inkább törekszem a kényelmes viseletre, mint a divatosra. Ettől függetlenül szeretek divatosan, ugyanakkor visszafogottan öltözni. Sokszor még dolgozni is melegítőben járok, de hozzá teszem, ez a fajta viselet nagyon jellemző azokra, akik a divatszakmában dolgoznak” – tette hozzá Kajdi Csaba.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
A tartály legösszetettebb formájú csonkzónái elkészültek; a csonkgyűrűk és a további fő elemek egyenként elvégzett minőségügyi átvétele után azok további megmunkálására és a tartály összeállítására az AEM-Technologies volgodonszki gyárában kerül sor.