MI-alapú energetikai szolgáltatással lépett piacra az eNET

2020. 02. 20., 13:45

Az eNET Adatbányászati és inkubációs üzletágának Electrigence nevű innovatív adatautomatizálási szolgáltatása új perspektívát kínál az európai villamosenergia-piac szereplőinek.

Az Electrigence Big Data és AI technológiákon alapuló, testreszabható döntéstámogató eszköz olyan villamosenergia-társaságok számára készült, mint a közüzemeltetők, az átviteli rendszerüzemeltetők vagy a villamosenergia kis- és nagykereskedők.

Az alkalmazás alapfunkciója az energiaárak előrejelzése, illetve a piaci szereplők számára érteket képviselő és árbefolyásoló tényezők, például meteorológiai változók monitorozása és prognosztizálása.

A magyar fejlesztésű alkalmazás az időigényes manuális adatgyűjtés és az adatforrások hitelességének problémájára egyszerre kínál megoldást azáltal, hogy több ezer ellenőrzött prémium adatforrásból gyűjt adatokat valós időben.

Ennek köszönhetően a felhasználók sokkal gyorsabban és sokkal tisztább képet kapnak a villamosenergia-árak alakulásáról. Az Electrigence terméket és szolgáltatást az eNET Csoport Adatbányászati és inkubációs üzletága fejlesztette.

„Az energetikai rendszerek decentralizálódása, a megújulók térnyerése és a fogyasztói szokások átalakulása nyomán számos kihívással kell szembenézniük az energiaipari vállalatoknak, ezért egyre meghatározóbbá válik, hogy milyen mértékben képesek a rendelkezésükre álló strukturálatlan adatmennyiséget üzleti céljaikra felhasználni. Az eNET Adatbányászati és inkubációs üzletágának innovatív technológiákon alapuló megoldásaival lehetővé teszi a szegmens számára a digitalizációban rejlő lehetőségek kihasználását" – mondta Koplányi Krisztián, az eNET Csoport ügyvezető igazgatója.

A nagy mennyiségű adatfeldolgozáson, mesterséges intelligencián, automatizáción és a dolgok internetjén alapuló technológiákat ma már nem csak a kereskedelemben, a világítástechnikában, az épületgazdálkodásban vagy az okosotthonokban alkalmazzák, de az energiaágazat is kezdi az ezekben rejlő lehetőségeket felhasználni.

Az alkalmazást kifejezetten az európai piacra fejlesztették, az értékesítés fókusza elsősorban az Egyesült Királyság, Németország, Ausztria, Hollandia, Belgium, Olaszország, Horvátország, Szerbia és Bosznia-Hercegovina. Magyarországon a Magyar Villamos Művek Zrt. már használja a megoldást.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 10. 03., 15:55
Több mint 900 jelölést mérlegelve választották ki azt a 30 művészt, sportolót, újságírót, oktatót és tudóst, akik közül tízen vehetik majd át a Prima Primissimákat és húszan a Primákat megillető kisplasztikát és az idén jelentősen megemelt pénzdíjat december 6-án a Művészetek Palotájában.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS