Együttműködési megállapodást kötött a DB Bahnbau Gruppe GmbH-val a Vasútvill Kft. és a Homlok Zrt.
Bekapcsolódhatnak a németországi vasútfejlesztésekbe a vasútépítési és vasút-villamosítási projektekre specializálódott magyar vállalatok. Emellett a német kivitelező szakcégek is szerepet kaphatnak a magyarországi beruházásokban a Vasútvill Kft. és a Homlok Zrt., valamint a DB Bahnbau Gruppe GmbH között kötött együttműködési megállapodásnak köszönhetően. A vasútépítésben használatos nagygépek igénybevételéről kötött egyezség értelmében a német állami vasúttársaság leányvállalata, valamint a Vasútvill Kft. és a Homlok Zrt. a jövőben kölcsönösen igénybe veheti egymás kivitelező kapacitásait. Ez megteremti a feltételeket a két magyar építőipari vállalat számára a németországi piacra lépéshez, a DB Bahnbau Gruppe GmbH által kínált tartalékkapacitás pedig utat nyit a német és a magyar szakcégek közötti technológiatranszfer előtt.
Az elmúlt másfél évtizedben Magyarországon jelentős fejlesztések valósultak meg a vasúti infrastruktúrában. Magyarország a 2007-2013-as európai uniós fejlesztési ciklusban a KÖZOP (Közlekedés Operatív Program), a jelenlegi, 2014-2020-as ciklusban pedig az IKOP (Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program) és a CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) keretében összességében több ezer milliárd forint forrást hívott le eredményesen, miközben megerősödött a vasútépítés területén dolgozó magyar szakembergárda is.
A vasúti infrastruktúra fejlesztése várhatóan az elkövetkező években is prioritást élvez majd az európai uniós közlekedéspolitikában, az újonnan induló vasútépítési és vasút-villamosítási beruházások, valamint korszerűsítések pedig a nemzetközi színtéren is perspektívát kínálnak a magyarországi szakcégeknek.
A vasútépítésre specializálódott magyar és német szakcégek által kivitelezésre használt nagygépek jobb kapacitáskihasználását célozza az az együttműködési megállapodás, amelyet a Vasútvill Kft. és a Homlok Zrt. képviselői írtak alá a DB Bahnbau Gruppe GmbH-val. A megállapodás magyar és a német aláírók számára kölcsönösen lehetővé teszi, hogy a másik fél szabad vasútépítő kapacitásait igénybe vegyék. Az aláírók vállalták: a vasútépítési beruházásokhoz szükséges gépek mellett az eszközök kezeléséhez szükséges szakembereiket is a másik fél rendelkezésére bocsátják. Az egyezséget kétéves időtávra írták alá 2019. április 1-jei kezdő dátummal.
Az infrastruktúra-fejlesztés területén gyakran előfordul, hogy egyes nagyberuházások időben átfedik egymást, míg más esetekben az egyes projektek között nehéz megfelelően kihasználni a gépi és humán kapacitásokat. Különösen igaz ez a vasútépítés területére, ahol a kivitelező cégek olyan, kifejezetten erre a célra gyártott, nagy értékű gépekkel dolgoznak, amelyek megfelelő kihasználtsága kulcskérdés gazdaságossági szempontból is.
„Ezen a helyzeten segít, és egyúttal kínál új perspektívát a vasútépítésre szakosodott magyarországi cégeknek a DB Bahnbau Gruppe GmbH-val kötött megállapodása, amely gyakorlatilag megnyitja a német piacot a magyar vasútépítő szakma előtt” – fejtette ki Homlok Zsolt, a Vasútvill Kft. és a Homlok Zrt. tulajdonosa. A cégvezető hozzátette: emellett a DB Bahnbau Gruppe GmbH által kínált tartalékkapacitás megteremti a feltételeket ahhoz, hogy igény esetén a német szaktudás és technológia is megjelenjen a magyarországi vasúti fejlesztések ezen területén.
A magyar vasútépítő szakma teljesítményét eddig is elismerték Nyugat-Európában, a most aláírt megállapodás pedig megteremti a feltételeket ahhoz, hogy a magyar szakemberek a gyakorlatban is megmutathassák tudásukat az országhatárokon túl is. „A következő nagy feladat a folyamatos együttműködés elindítása lesz a német partnervállalattal. Ez akkor lehet igazán sikeres, ha a speciális know-how birtokában lévő, egymás tevékenységét kiegészítő magyarországi szakcégek közötti együttműködést tovább tudjuk fejleszteni annak érdekében, hogy a magyar vasútépítő szakma szereplői egymást erősítve tudjanak a nemzetközi piacon megjelenni” – tette hozzá Homlok Zsolt.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
A tartály legösszetettebb formájú csonkzónái elkészültek; a csonkgyűrűk és a további fő elemek egyenként elvégzett minőségügyi átvétele után azok további megmunkálására és a tartály összeállítására az AEM-Technologies volgodonszki gyárában kerül sor.