Magyarországról indult nemzetközi sikertörténet: Németországban terjeszkedik a Frontira

2020. 10. 27., 16:45

A koronavírus adta meg a végső lendületet a Frontirának: a hazai alapítású digitális tanácsadó cég a megnövekedett keresletnek köszönhetően egyesül a berlini székhelyű LHBS-sel..A tranzakció zárulta után létrejövő nemzetközi cégcsoport tovább viszi a budapesti alapítású vállalat nevét, és együttesen olyan márkákkal fémjelzett ügyfélkör online megoldásait teszik felhasználóbarátabbá, mint a Lufthansa, Mastercard, Mercedes-Benz vagy Red Bull.

Egyesül Magyarország egyik vezető service design ügynöksége, a Frontira, és a német piac meghatározó tanácsadócége, az LHBS. Az októberben létrejövő cég éves árbevétele a legutóbbi pénzügyi évben közel 3 millió euró volt, és összesen 3 kontinens 12 országban több, mint 30 cégét szolgálták ki ezen időszak alatt. Olyan világmárkáknak dolgoznak, mint a Lufthansa, Erste Bank, Mastercard, Vodafone, vagy Redbull.

A 2017-ben alapított Frontira egy pár évvel ezelőtt a mostanihoz képest apró, de folyamatosan növekvő szegmensre alapozta üzletét: nagyvállalatok online megoldásait teszi felhasználóbaráttá, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy különböző, alapvetően a szociológia világában honos kutatási módszertanra és netes kompetenciákra építve az ügyfelek észjárására szabják a webes termékeket. Leegyszerűsítve, ennek eredményeként többen tudják kisebb energiabefektetéssel használni az adott szolgáltatást, szimplán azért, mert jól működik.

Mára a digitalizáció térnyerésével ebből a piaci szegmensből egy teljes iparág épült ki, és olyan szakmák váltak széles körben ismertté, mint a UX vagy a UI. Az elmúlt hónapok pedig jól mutatják, hogy mekkora potenciál van a szektorban: az Árukereső és E-Net kutatása alapján csak az e-kereskedelmi mutatókat nézve 2020 első félévében 35 százalékkal nagyobb volt a webes kereskedelmi forgalom, mint 2019 megfelelő időszakában.

Ebben az online tér bővülését nézve exponenciálisan növekvő időszakban terjeszkedik nemzetközi szinten a Frontira. Az így létrejövő, a magyar cég nevét megőrző vállalat által lefedett tevékenységek köre is bővül, hiszen az LHBS fő profilja a piackutatás mellett a tágan értelmezett szervezeti működéssel kapcsolatos stratégiai tanácsadás.

„Bár úgy tűnhet, hogy két különböző területről van szó, de mindkét cég alapvetően design alapú módszertanra épít, és a nap végén a felhasználói logikából indulva tesz jobban működővé egy rendszert; az, hogy ez egy vállalati struktúra vagy egy termék másodlagos”­ – mondja Csertán Ákos, a Frontira társalapítója, az újonnan létrejövő Frontira International ügyvezetője. 

A cég budapesti irodáját a frissen felálló cégben szintén tulajdonos Kertész Judit és Ruszty László vezetik.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-22 12:30:59
Ahhoz, hogy a nyári sörünk igazán frissítő legyen, a komló adta aromák elengedhetetlenek. Ez a növény azonban nem csak a kedvenc alkoholos italunk fűszere – ennél sokkal izgalmasabb.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 06. 17., 22:50
epizód: 2024 / 12   |   hossz: 24:28
Minden nyári szünetben diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon, hogy pénzt gyűjtsenek és szakmai tapasztalatokat szerezzenek. A 25 év alattiak számára elérhető szja-kedvezmény révén sokan mentesülnek az adófizetés alól, ám a foglalkoztatás jogviszonya eltérő adózási kötelezettségeket róhat rájuk, amiből baj lehet, ha nem figyelnek rá. Horváthné Szabó Beáta, a Moore Hungary adótanácsadó szakértője nemcsak ezeket a szabályokat veszi sorra, de bemutatja az iskolaszövetkezeten keresztüli foglalkoztatás, valamint a külföldön tanuló vagy külföldi diákok hazai munkavégzésének kritériumait is.
A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS