Magyarországról indult nemzetközi sikertörténet: Németországban terjeszkedik a Frontira

2020. 10. 27., 16:45

A koronavírus adta meg a végső lendületet a Frontirának: a hazai alapítású digitális tanácsadó cég a megnövekedett keresletnek köszönhetően egyesül a berlini székhelyű LHBS-sel..A tranzakció zárulta után létrejövő nemzetközi cégcsoport tovább viszi a budapesti alapítású vállalat nevét, és együttesen olyan márkákkal fémjelzett ügyfélkör online megoldásait teszik felhasználóbarátabbá, mint a Lufthansa, Mastercard, Mercedes-Benz vagy Red Bull.

Egyesül Magyarország egyik vezető service design ügynöksége, a Frontira, és a német piac meghatározó tanácsadócége, az LHBS. Az októberben létrejövő cég éves árbevétele a legutóbbi pénzügyi évben közel 3 millió euró volt, és összesen 3 kontinens 12 országban több, mint 30 cégét szolgálták ki ezen időszak alatt. Olyan világmárkáknak dolgoznak, mint a Lufthansa, Erste Bank, Mastercard, Vodafone, vagy Redbull.

A 2017-ben alapított Frontira egy pár évvel ezelőtt a mostanihoz képest apró, de folyamatosan növekvő szegmensre alapozta üzletét: nagyvállalatok online megoldásait teszi felhasználóbaráttá, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy különböző, alapvetően a szociológia világában honos kutatási módszertanra és netes kompetenciákra építve az ügyfelek észjárására szabják a webes termékeket. Leegyszerűsítve, ennek eredményeként többen tudják kisebb energiabefektetéssel használni az adott szolgáltatást, szimplán azért, mert jól működik.

Mára a digitalizáció térnyerésével ebből a piaci szegmensből egy teljes iparág épült ki, és olyan szakmák váltak széles körben ismertté, mint a UX vagy a UI. Az elmúlt hónapok pedig jól mutatják, hogy mekkora potenciál van a szektorban: az Árukereső és E-Net kutatása alapján csak az e-kereskedelmi mutatókat nézve 2020 első félévében 35 százalékkal nagyobb volt a webes kereskedelmi forgalom, mint 2019 megfelelő időszakában.

Ebben az online tér bővülését nézve exponenciálisan növekvő időszakban terjeszkedik nemzetközi szinten a Frontira. Az így létrejövő, a magyar cég nevét megőrző vállalat által lefedett tevékenységek köre is bővül, hiszen az LHBS fő profilja a piackutatás mellett a tágan értelmezett szervezeti működéssel kapcsolatos stratégiai tanácsadás.

„Bár úgy tűnhet, hogy két különböző területről van szó, de mindkét cég alapvetően design alapú módszertanra épít, és a nap végén a felhasználói logikából indulva tesz jobban működővé egy rendszert; az, hogy ez egy vállalati struktúra vagy egy termék másodlagos”­ – mondja Csertán Ákos, a Frontira társalapítója, az újonnan létrejövő Frontira International ügyvezetője. 

A cég budapesti irodáját a frissen felálló cégben szintén tulajdonos Kertész Judit és Ruszty László vezetik.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.
A bérrendezés akkor észszerű, ha a vállalkozások megmaradnak és meg tudják tartani a munkahelyeket is – mondja Perlusz László. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint a vállalkozások „jövőállóságát” nagyszabású állami programokkal lehetne biztosítani.
2022. 10. 11., 06:36
epizód: 2022 / 10   |   hossz: 21:36
A válság mélyülésével egyre nagyobb szükség lehet a KAVOSZ Zrt. által kínált Széchenyi Hitel MAX-ra, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások számára, de még a kezdők előtt is nyitott opció – hangsúlyozta Krisán László. A KAVOSZ vezérigazgatójával tovább elemeztük a válságból kivezető európai, illetve magyarországi utakat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS