A Starschema, intelligens adatelemző rendszerét használja a seattle-i székhelyű Splash, amely világszerte közel félmillió, mélyszegénységben élő gyermek számára biztosít tiszta ivóvizet és tisztálkodási lehetőséget.
Az amerikai non-profit szervezet a budapesti csapat megoldása révén kap pontos képet arról, hogy tevékenysége milyen hatást gyakorol a gyermekek higiéniai szokásaira, általános egészségi állapotára és az iskolai hiányzásokra.
A 2007-ben alapított Splash jelenleg Ázsia és Afrika 8 országában, 1800 helyszínen közel félmillió gyermeknek szolgáltat tiszta ivóvizet és biztosít infrastruktúrát a tisztálkodáshoz. Nagyrészt iskolákban, óvodákban, árvaházakban és kórházakban telepít és működtet víztisztító rendszereket, kutakat, ivókutakat vagy mellékhelyiségeket. A non-profit szervezet ezen felül sokrétű edukációs tevékenysége révén sokat tesz a higiéniai ismeretek elterjedéséért és a tisztálkodási szokások megváltoztatásáért.
A Splash évekkel ezelőtt digitális alapokra helyezte működését, aminek része, hogy folyamatosan gyűjti és tárolja a különböző helyszíneken telepített többezer berendezés adatait. A hatalmas adatmennyiség elemzése érdekében 2019 januárjában együttműködési megállapodást kötött Magyarország vezető big data és business intelligence szolgáltatásokat nyújtó cégével, a budapesti székhelyű Starschema Kft-vel. A cél egy olyan integrált, intelligens adattárház rendszer (MEL - Monitoring, Evaluation, Learning) összeállítása volt, ami a berendezések adatain kívül egyéb elérhető információkat, például egészségügyi adatokat vagy az iskolai hiányzások számát is feldolgozza.
A fejlesztési munka ez év márciusában kezdődött, a tesztidőszak nyáron indult, a projekt pedig szeptember végén zárul. A rendszer sokrétű elemzőmunkát tesz lehetővé. Egyrészt választ ad arra, hogy a telepített berendezések milyen hatékonysággal, milyen kihasználtsággal működnek. Másrészt jelzi a működési anomáliákat, és azt is, ha valahol sürgős beavatkozásra van szükség. Részletes kimutatást ad arról, hogy hány gyerek iszik a kutakból, mennyien mosnak rendszeresen kezet, sőt, arról is, hogy ezt mennyire alaposan teszik. Emellett méri, milyen hatással van a szervezet munkája az iskolai hiányzásokra, a gyermekek egészségi állapotára és higiéniás szokásaik változására.
A Starschema ingyenesen, pro-bono segíti a Splash szakembereit. A magyar cég történetében nem ez az első ilyen jellegű szerepvállalás: korábban az ENSZ világélelmezési szervezete, a World Food Programme és az egészségügyi innovációkkal foglalkozó világszervezet, a PATH munkáját is hasonló módon támogatta.
Földi Tamás, a Starschema ügyvezetője kiemelte, hogy a Starschema tudatosan keresi ezeket a karitatív kihívásokat, és minden évben részt vesz egy hasonló jelentőségű projektben. „Fontosnak tartjuk ezeknek a szervezeteknek a munkáját, amelyhez anyagi támogatás helyett saját szaktudásunkkal tudunk leginkább hozzájárulni. A legnagyobb értéket ugyanis úgy tudjuk teremteni, ha azt adjuk, amihez értünk. A Splash-sel közös együttműködésünk a mostani fejlesztési munka befejezése után is folytatódik, hiszen jó néhány ötletünk vár még megvalósításra.”
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
A tartály legösszetettebb formájú csonkzónái elkészültek; a csonkgyűrűk és a további fő elemek egyenként elvégzett minőségügyi átvétele után azok további megmunkálására és a tartály összeállítására az AEM-Technologies volgodonszki gyárában kerül sor.