Magyar szoftver figyeli, hány gyerek mos kezet Ázsiában

2019. 09. 21., 09:31

A Starschema, intelligens adatelemző rendszerét használja a seattle-i székhelyű Splash, amely világszerte közel félmillió, mélyszegénységben élő gyermek számára biztosít tiszta ivóvizet és tisztálkodási lehetőséget.

Az amerikai non-profit szervezet a budapesti csapat megoldása révén kap pontos képet arról, hogy tevékenysége milyen hatást gyakorol a gyermekek higiéniai szokásaira, általános egészségi állapotára és az iskolai hiányzásokra.

A 2007-ben alapított Splash jelenleg Ázsia és Afrika 8 országában, 1800 helyszínen közel félmillió gyermeknek szolgáltat tiszta ivóvizet és biztosít infrastruktúrát a tisztálkodáshoz. Nagyrészt iskolákban, óvodákban, árvaházakban és kórházakban telepít és működtet víztisztító rendszereket, kutakat, ivókutakat vagy mellékhelyiségeket. A non-profit szervezet ezen felül sokrétű edukációs tevékenysége révén sokat tesz a higiéniai ismeretek elterjedéséért és a tisztálkodási szokások megváltoztatásáért.

A Splash évekkel ezelőtt digitális alapokra helyezte működését, aminek része, hogy folyamatosan gyűjti és tárolja a különböző helyszíneken telepített többezer berendezés adatait. A hatalmas adatmennyiség elemzése érdekében 2019 januárjában együttműködési megállapodást kötött Magyarország vezető big data és business intelligence szolgáltatásokat nyújtó cégével, a budapesti székhelyű Starschema Kft-vel. A cél egy olyan integrált, intelligens adattárház rendszer (MEL - Monitoring, Evaluation, Learning) összeállítása volt, ami a berendezések adatain kívül egyéb elérhető információkat, például egészségügyi adatokat vagy az iskolai hiányzások számát is feldolgozza.

A fejlesztési munka ez év márciusában kezdődött, a tesztidőszak nyáron indult, a projekt pedig szeptember végén zárul. A rendszer sokrétű elemzőmunkát tesz lehetővé. Egyrészt választ ad arra, hogy a telepített berendezések milyen hatékonysággal, milyen kihasználtsággal működnek. Másrészt jelzi a működési anomáliákat, és azt is, ha valahol sürgős beavatkozásra van szükség. Részletes kimutatást ad arról, hogy hány gyerek iszik a kutakból, mennyien mosnak rendszeresen kezet, sőt, arról is, hogy ezt mennyire alaposan teszik. Emellett méri, milyen hatással van a szervezet munkája az iskolai hiányzásokra, a gyermekek egészségi állapotára és higiéniás szokásaik változására.

A Starschema ingyenesen, pro-bono segíti a Splash szakembereit. A magyar cég történetében nem ez az első ilyen jellegű szerepvállalás: korábban az ENSZ világélelmezési szervezete, a World Food Programme és az egészségügyi innovációkkal foglalkozó világszervezet, a PATH munkáját is hasonló módon támogatta.

Földi Tamás, a Starschema ügyvezetője kiemelte, hogy a Starschema tudatosan keresi ezeket a karitatív kihívásokat, és minden évben részt vesz egy hasonló jelentőségű projektben. „Fontosnak tartjuk ezeknek a szervezeteknek a munkáját, amelyhez anyagi támogatás helyett saját szaktudásunkkal tudunk leginkább hozzájárulni. A legnagyobb értéket ugyanis úgy tudjuk teremteni, ha azt adjuk, amihez értünk. A Splash-sel közös együttműködésünk a mostani fejlesztési munka befejezése után is folytatódik, hiszen jó néhány ötletünk vár még megvalósításra.”

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 19., 11:45
A 8+1 pontos Demján Sándor Program keretében a korábbi 5 százalék helyett évi 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamatát. Az intézkedés „felkorbácsolta a beruházási hitelek iránti keresletet” a hazai kkv-k körében – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-19 06:30:00
A bankok azonnal ki akarják használni az állami támogatással jövőre induló új kölcsönöket: a munkáshitel már a januári nyitáskor igényelhető lesz, és falusi lakásfelújítási hitelt is több pénzintézet kínálja majd – derül ki a Bank360.hu felméréséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS