Kétszámjegyű bővülés a KELER Csoportnál

2020. 06. 09., 14:00

Növekedéssel zárta a múlt évet a központi értéktári és klíringszolgáltatásokat nyújtó KELER Csoport, amely évek óta emelkedő pályán van. A KELER Központi Értéktár Zrt. bevétele 6,643 milliárd forintot tett ki, ami éves összevetésben 13,8 százalékos növekedést jelent és 8,2 százalékkal haladja meg a tervezettet.. A KELER Csoport másik tagvállalata, a KELER KSZF teljes bevétele 1,91 milliárd forint volt, ez pedig amellett, hogy 2018-hoz képest 22 százalékos emelkedésnek felel meg, a 2019-re kitűzött célt 6 százalékkal múlja felül. A KELER Csoport a stratégiájának megfelelően a jövőben is a magyarországi piacon meglévő partnereinek kiszolgálása mellett keresi a lehetőségeket a nemzetközi piacokon terjeszkedésre.

A korábbi évekhez hasonlóan emelkedést, a bevételeket tekintve két számjegyű növekedést ért el a 2019-es évben a Magyar Nemzeti Bank tulajdonában lévő KELER Csoport, amelynek egyik tagvállalata a magyarországi tőkepiac egyetlen értéktárát fenntartó KELER Zrt., a másik pedig a garancia- és klíringszolgáltatásokat biztosító KELER KSZF Zrt..

Tervek felett
A nemzeti értéktárként működő KELER Zrt. (KELER) összes bevétele 2019-ben 6,643 milliárd forint volt, ez az előző évhez képest 13,8 százalékos növekedésnek felel meg, a társaság bevételi tervét pedig 8,2 százalékkal haladja meg. „A kedvező gazdasági környezetben hosszú idő után a KELER megemelte az állományi alapú díjbevételeit. Erre egyrészt a jogszabályoknak való megfelelés, másrészt az infrastrukturális fejlesztések és a személyi, valamint informatikai kiadások emelkedése miatt volt szükség.

A díjemelés mellett az állományok és tranzakciószámok organikus növekedésének köszönhetően a KELER a tervezettnél majdnem 300 millió forinttal nagyobb bevételt ért el" - ismertette a múlt év legfontosabb eredményeit Marosi Bence, a KELER vezérigazgatója.

A KELER bevételeinek legnagyobb része, 74 százaléka az előző éveknek megfelelően az értékpapírforgalmi szolgáltatásból származott. Marosi Bence kiemelte: „Ezen a területen a tervezettnél 214 millió forinttal nagyobb bevételt ért el a KELER. Emellett a vártnál 40 millió forinttal nagyobb bevétel származott a kibocsátói szolgáltatásból, a letétkezelésből pedig a tervezettnél 50 millió forinttal nagyobb bevételt ért el a társaság."

Kétszámjegyű többlet a klíringből
A cégcsoport másik tagvállalata, a garanciaszolgáltatásokat nyújtó és klíringházi szolgáltatásokat biztosító KELER KSZF Zrt. (KELER KSZF) szintén növekedéssel zárta a 2019-es évet és a kitűzött célokhoz képest nagyobb bevételt realizált. A KELER KSZF teljes bevétele 1,91 milliárd forintot tett ki, ami 22 százalékos emelkedésnek felel meg éves összevetésben, a tervezettet pedig 6 százalékkal múlja felül. A KSZF fő tevékenységéből származó bevétele 1,713 milliárd forint volt 2019-ben, ez a tervhez képest közel 5 százalékkal magasabb összeget jelent, az egy évvel korábbi szintet pedig 25 százalékkal haladja meg. Az egyéb bevételek 196,9 millió forintot tettek ki a múlt évben, ez pedig a tervezetett 23 százalékkal múlja felül, egyúttal 0,9 százalékos növekedést jelent a 2018-ban elért összeghez képest.

Kecskésné Pavlics Babett, a KELER KSZF vezérigazgatója elmondta: „Történelmi évet zárt a társaság, a szolgáltatásokból származó bevétel ugyanis rekordszintre nőtt." A KELER KSZF fennállása óta elért legmagasabb bevétel részben annak köszönhető, hogy a kedvező gazdasági környezetet kihasználva a társaság még 2018 decemberében 50 százalékkal megemelte a legkockázatosabb és egyben legtőkeigényesebb klíringpiacnak számító energiapiaci díjait, igaz, ezeket tavaly augusztusban 20 százalékkal mérsékelte. „Mivel az ügyfelek döntő többségét a tőkeköltségekhez igazított új díjak ellenére is sikerült megtartani, az energiapiac 700 millió forinttal díjbevételi rekordot döntött" – fogalmazott Kecskésné Pavlics Babett.

Folytatás a stratégiának megfelelően
A KELER Csoport mindkét tagvállalatának célja az idén is az, hogy a középtávú stratégiában kitűzött célokat minél előbb elérje, vagyis az értéktári és klíringszolgáltatások területén a régióban meghatározó szerepe legyen.

A 2020-as évben a koronavírus-járványhoz kötődő negatív gazdasági hatások és bizonytalanság kihívást jelent a KELER-nek és a KELER KSZF-nek egyaránt. Azonban a két tagvállalat eddig sikeresen nézett szembe a nehézségekkel, és továbbra is elkötelezetten megtesz mindent, hogy hatékonyan biztosítsa a meglévő magyarországi és nemzetközi partnerek számára a szolgáltatásokat, emellett a cégcsoport továbbra is keresi a lehetőségeket a nemzetközi terjeszkedésre.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS