Két ütemben újul meg az Andrássy-kastély Tiszadobon

2020. 01. 28., 10:45

Két ütemben valósulhat meg a tiszadobi Andrássy-kastély fejlesztése. Az első ütem a műemlék kertrendezési, kertépítési és a parkban lévő melléképületek bontási munkálatait foglalja magába, a második ütemben a kastély belsőépítészeti munkálatait végzik el.

A beruházás során új állandó kiállítás költözik a kastély tereibe, ami az Andrássy családot és a kastély történetét mutatja be. A terekben helyenként enteriőr hangulatú részleteket alakítanak ki, felhasználva a meglévő eredeti elemeket – írja a Magyar Építők.

A park fejlesztéssel érintett területe több mint 77 ezer négyzetméter. A fejlesztés célja a teljes parkterület helyreállítása a történeti tér- és látványkapcsolatok rekonstrukciójával és egységes arculatú berendezési és információs rendszer kiépítésével.

A kastélynál egy tematikus játszótér is épül, valamint az egykori rózsalugasokra utalva létrehoznak két lugast.

A beruházás fontos része a történeti úthálózati elemek helyreállítása, valamint a Holt-Tisza partjának részleges rehabilitációja és csónakkikötő építése.

A kastélyban kevés eredeti elem maradt fenn, ezek megőrzése és kismértékű fejlesztése a beruházás fontos része.

A szakipari munkában végezhető kiegészítéseket kizárólag szakrestaurátor felügyeletével végezhetik el.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 10. 04., 09:04
Az előző hónaphoz viszonyítva 0,5 százalékkal csökkent, az egy évvel korábbitól – a munkanapok számát figyelembe véve – 4,1 százalékkal maradt el az ipari termelés volumene 2024. augusztusban. Az ipari termelés az év első nyolc hónapjában 3,8 százalékkal volt kisebb, mint 2023 azonos időszakában.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS