Kátyúban a használtautó-kereskedések

2020. 04. 14., 13:00

A használtautó-kereskedők közel kétharmada szembesül azzal, hogy bevételei legalább 75 százalékkal esnek vissza a koronavírus-járvány miatt életbe lépett veszélyhelyzet miatt – derül ki a JóAutók.hu felméréséből. A telephelyek csaknem 10 százalékát legkésőbb március 27-ével bezárták, további 40 százalékuk jelenleg csak előre bejelentkező érdeklődők számára nyit ki.

A mintegy 200, a JóAutók.hu által minősített használtautó-kereskedő megkérdezése nyomán született elemzés adatai szerint a kereskedésekbe látogatók száma az elmúlt hetekben drasztikusan csökkent, a válaszadók 85 százaléka szerint legalább 90 százalékkal esett vissza. Ennek hatására a kereskedők 63 százaléka több mint 75 százalékos árbevétel-kiesést vár az érintett időszakra, további 21 százalék becsül 50 és 75 százalék közötti visszaesést.

Ebben a helyzetben a kereskedések 64 százaléka csökkentett létszámmal üzemel, 40 százalék szabadságra küldte dolgozóit, miközben 24 százalék leépítésre is kényszerült már. A mostani helyzetet a kereskedések 60 százaléka csupán legfeljebb 3-4 hónapig fogja tudni kezelni a jelenlegi eszközeivel. Több mint féléves túlélésre a válaszok alapján csupán 14 százalékuk van felkészülve.

A jövőbeli kilátások a járványhelyzet lefutása tekintetében a használtautó-kereskedők várakozásai szerint igen borúsak: csupán 11 százalékuk számít arra, hogy a használtautó-piacon 3 hónapon belül visszaállhat a korábbi rend, 61 százalék szerint minderre csupán 6 hónapnál hosszabb idő múlva kerül majd sor. Az egyelőre beláthatatlan helyzetben a kereskedők 86 százaléka nyilatkozott úgy, hogy jelenleg nem tölti a készleteit újabb autók vásárlásával.

A nyitva tartó kereskedések a felmérés szerint számos óvintézkedést alkalmaznak vásárlóik és munkatársaik védelme érdekében: 73 százalékuk legalább 2 méter távolságot ír elő, 52 százalékuk kézfertőtlenítőt rendszeresített, 29 százalék rendszeresen fertőtleníti az autókat, illetve a telephely gyakran látogatott pontjait is.

A JóAutók.hu felmérését a használtautó-kereskedéssel foglalkozó partner márkakereskedéseknek is megküldte. Mivel ez a kör többek között újautó-eladásokkal és szervíztevékenységgel is foglalkozik, náluk szinte mindenhol folyamatos a nyitva tartás, igaz, ott is csökkentett létszámmal. További eltérés, hogy a több lábon állás miatt a márkakereskedések 1-2 hónappal hosszabb túlélési idővel számolnak, miközben a válság lefutásával kapcsolatban is optimistábbak: többségük szerint hat hónapon belül visszaállhat az autópiac korábbi rendje.

„A használtautó-kereskedésektől beérkező válaszok egyértelműen azt mutatják, hogy a veszélyhelyzet miatt bevezetett gazdasági korlátozások egyik nagy vesztese az autópiac– mutat rá Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. – Amennyiben a jelenlegi korlátozások további hónapokig fennmaradnak, azok mindenképpen komoly átrendeződéseket fognak okozni a megbízható, minősített autókereskedők körében is.”

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 16., 14:10
Az Európai Unió Bírósága által 2024. május 16-án meghozott döntés (C-746/22) szerint ellentétes az Unió jogával az a magyar szabály, amely nem engedi meg a külföldi adózóknak az áfa-visszatérítési eljárásokban, hogy irataikat akár a másodfokú (fellebbezési) eljárásban is beadhassák.
2024-05-24 14:30:47
13 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásra pályázhatnak a vendéglátóhelyek, elsőként az egész évben nyitva tartó, vidéki éttermeknek nyílik meg a lehetőség május 27-től.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

13 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásra pályázhatnak a vendéglátóhelyek, elsőként az egész évben nyitva tartó, vidéki éttermeknek nyílik meg a lehetőség május 27-től.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS