Idén tovább nőhet a használtautó-piac a kereskedők szerint

2020. 02. 03., 11:30

A használtautó-kereskedők a hazai használtautó-piac további 2-3 százalékos bővülésére, vagyis átlagosan mintegy 835 ezer gazdát cserélő személyautóra számítanak – derül ki a JóAutók.hu felméréséből. A használtautó-importot illetően ugyanakkor kissé borúsabb a piaci várakozás: a tavaly megkezdett lassú csökkenés folytatódásával a behozott járművek száma akár újra 150 ezer alá is csökkenhet.

A mintegy 200, a JóAutók.hu által minősített használtautó-kereskedő partner megkérdezése nyomán született elemzés adatai szerint a piaci szereplők 75 százaléka a jelenlegi rekordszintű évi 811 ezer adásvétel szinten maradásával vagy további emelkedésével számol. A növekedést várók elsődleges okként a vevőkör gazdasági helyzetének javulását, valamint a környezetvédelmi szabványok és a devizaárfolyamok miatt dráguló új autók helyett a fiatal használt autók iránt növekvő igényt jelölték meg. Ezzel szemben a piaci aktivitás csökkenése irányába hathat, hogy a piac már telítődött, és várhatóan tovább esik a külföldről behozott járművek száma is.

„Igen magas fordulatszámon pörög a használtautó-piac: a 811 ezer adásvétel azt jelenti, hogy tavaly a mintegy 3,8 milliós hazai személygépkocsi-állomány több mint ötöde gazdát cserélt – mutat rá Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. – Ez olyan arány, amely fölé a piac forgalma jelentősen már nem emelkedhet. Ezért 2020-ban a jelenlegi kedvező gazdasági klíma fennmaradása esetén is reálisan csupán néhány százalékos további bővülésre, 835 ezer körüli átirásra számíthatunk.”

Tovább lassul majd a behozatal

A hazai használtautó-piac meghatározó utánpótlási forrása, a használtautó-import egy évtizednyi erőteljes bővülést követően tavaly első ízben enyhe, 1,5 százalékos visszaesést szenvedett el. A kereskedők ezt több tényezővel is magyarázzák. A leggyakrabban felhozott indokok között szerepel, hogy hogy a vásárlók bizalma kissé visszaesett a kevésbé ellenőrizhető előéletű külföldi autók iránt, miközben a fokozatosan romló forintárfolyam sem tett jót a behozatalnak, hiszen forintban csökkentette azt az árkülönbözetet, ami az import egyik fő hajtóereje.

Hozzátették azt is, hogy a hazai újautó-értékesítés tavaly beérte a használtautó-importot, így már itthoni forrásokból is könnyebb találni jó minőségű, vezetett szervizkönyves, adott esetben céges flottákból kikerülő fiatal használt autókat.

A kereskedők többsége az idei évre további visszaesést vár a használtautó-import területén: mindössze 18 százalékuk számít arra, hogy a tavalyi visszaesést idén újra kismértékű növekedés követheti. A legvalószínűbb forgatókönyv – 41 százalékos említéssel – az, hogy folytatódik a lassú visszaesés.

„A forint árfolyama épp ezekben a napokban ért el negatív rekordokat. Amennyiben ez a tendencia kitart, az érezhetően megdrágítja a nyugaton beszerezhető járműveket, ami visszafogja a behozatal iránti keresletet. Ezt valószínűleg az sem tudja majd ellensúlyozni, hogy a dráguló új autók miatt megnő az igény a jó állapotú, néhány éves autókra, amelyeket részben a külföldi piacokról biztosítanak majd a kereskedők. A használtimport révén azonban idén is zömmel idősebb kocsik kerülnek majd az országba, számuk a tavalyi 156 ezer után idén akár 150 ezer alá is eshet” – tette hozzá a vezérigazgató.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 07. 16., 15:40
Az inflációérzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben a munkaerőpiaci hangulat tartósnak látszik. Talán a beruházások volumene is visszaáll az egy évvel ezelőtti szintre – hangzott el a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) üzleti hangulat-indexének második negyedéves felmérésének eredményeit bemutató beszélgetésen.
2024-07-20 11:10:09
A kötelező biztosítások számához képest csökkent a károk gyakorisága, amiben a legtöbbet futó trolik, kamionok és csuklós buszok az éllovasok.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A szeptemberben induló qvik elektronikus fizetési alternatíva szolgáltatási díjtól és tranzakciós illetéktől mentesen, egyfajta átutalási formaként nyújthat kedvezőbb feltételeket a vevőknek, míg a boltok, webáruházak is jobban járnak vele – állítja ebben az epizódban Luspay Miklós. A Magyar Nemzeti Bank Pénzügyi infrastruktúrák és pénzforgalom igazgatóságának vezetője egyértelművé tette: az új rendszernek fontos célja a banki verseny élénkítése, amit kiválóan szolgálhat a bankkártyától független, számlák közötti, azonnali, biztonságos és olcsó fizetési megoldást kínáló qvik infrastruktúra. Hogyan teheti ez könnyebbé mindenki életét?
2024. 07. 03., 08:25
epizód: 2024 / 13   |   hossz: 20:51
Az OFA Nonprofit Kft. „Az év felelős foglalkoztatója” pályázat keretében évről évre összegyűjti és díjazza azokat a hazai munkáltatókat, akik kiemelkedő tevékenységet folytatnak a foglalkoztatás területén. A cég közzé is teszi azokat a jó gyakorlatokat, amelyek hozzájárulnak a terület fejlődéséhez. A díjakat, amelyekre 2024-ben július 19-ig lehet pályázni, öt kategóriában osztják ki: kisvállalkozások, középvállalkozások, nagyvállalatok I-II., illetve egyéb gazdálkodó szervezetek. Kiosztanak különdíjakat is, amelyek különösen érdekesek, hiszen gyakran olyan innovatív ötleteket takarnak, amelyeket nem feltétlenül a pénz motivált – mondta el Endrész Alexandra programvezető.
2024. 06. 17., 22:50
epizód: 2024 / 12   |   hossz: 24:28
Minden nyári szünetben diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon, hogy pénzt gyűjtsenek és szakmai tapasztalatokat szerezzenek. A 25 év alattiak számára elérhető szja-kedvezmény révén sokan mentesülnek az adófizetés alól, ám a foglalkoztatás jogviszonya eltérő adózási kötelezettségeket róhat rájuk, amiből baj lehet, ha nem figyelnek rá. Horváthné Szabó Beáta, a Moore Hungary adótanácsadó szakértője nemcsak ezeket a szabályokat veszi sorra, de bemutatja az iskolaszövetkezeten keresztüli foglalkoztatás, valamint a külföldön tanuló vagy külföldi diákok hazai munkavégzésének kritériumait is.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS