Határokon átnyúló ügyletek: kérjen „nemzetközi állásfoglalást”!

2019. 01. 04., 17:03

Az EU ÁFA Fórum keretében több tagállam – Belgium, Ciprus, Dánia, Egyesült Királyság, Észtország, Finnország, Franciaország, Hollandia, Írország, Lettország, Litvánia, Magyarország, Málta, Olaszország Portugália, Spanyolország, Svédország és Szlovénia – döntött úgy, hogy részt vesz a határokon átnyúló ügyletekkel kapcsolatos állásfoglalások (Cross-Border Rulings, CBR) iránti kérelmeket érintő tesztrendszerben – tájékoztatott a NAV.

Az említett tagállamok egyikét vagy azok közül akár többet is érintő határokon átnyúló ügyleteket tervező adóalanyok adott esetben ilyen jellegű állásfoglalást kérhetnek az általuk lebonyolítani tervezett ügyletre vonatkozóan. Ilyen esetben a határokon átnyúló ügylettel kapcsolatos állásfoglalás iránti kérelmüket annál a részt vevő tagállamnál kell benyújtaniuk, amelyiknél általános forgalmi adó tekintetében nyilvántartásba vették őket.

Határokon átnyúló ügylettel kapcsolatos állásfoglalás csak akkor kérhető, ha a tervezett ügylet(ek) összetett(ek) és több tagállamot érintő kérdés(eke)t vet(nek) fel [a tesztrendszerben részt vevő kettő vagy több tagállamot érinti(k)].

A tesztrendszerrel kapcsolatos részletes tájékoztató – amelyben az egyes tagállami kapcsolattartók e-mail címe is megtalálható – az Európai Bizottság honlapján érhető el, ezen a linken.

A Nemzeti Adó-és Vámhivatalhoz az állásfoglalás iránti kérelmet magyar nyelven minden esetben be kell nyújtani.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-10-07 18:07:00
A szakmai zsűri döntése alapján ezúttal az Audi, az IKEA, a Masterplast, a Richter, a Spar és a Tesco érdemelte ki az Effekt 2030 díjat, az Aldi és a Vodafone különdíjat nyert, a Körber pedig megszerezte a közönségdíjat. A nyertesek az Effekteam október 7-én megrendezett ESG konferenciájának keretében vehették át a szakmai elismeréseket.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS