Fenntartható repülőgép életciklus központot hoz létre az Airbus Kínában

2022. 01. 20., 20:02

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási és újrahasznosítási szolgáltatásokat is kínálnak majd.

„Ez egy újabb konkrét hozzájárulás a légiközlekedés fenntarthatóságához, mivel az Airbus fenntartható légiközlekedéssel kapcsolatos céljaival összhangban támogatja a körforgásos gazdaságot. Ezzel az egyedi központtal tovább bővül az Airbus által nyújtott szolgáltatások köre, és passzol Kína „Zöldipar” stratégiájához is” – mondta Klaus Roewe, az Airbus Ügyfélszolgálat helyettes vezetője.

Kínában a következő húsz évben exponenciálisan fog növekedni a kivonásra ítélt repülőgépek száma. Az Airbus elszánt abban, hogy jó pozícióba kerüljön az újrahasznosított termékekkel kapcsolatos szolgáltatások piacán. Ez lesz az első ilyen Airbus központ Kínában, és az első Európán kívül.

Az együttműködés kereteit biztosító formális megállapodást a felek várhatóan 2022 közepén írják alá, az üzem 2023 végén nyílhat meg a hatósági jóváhagyásoktól függően.

A Tarmac Aerosave 15 évnyi tapasztalattal rendelkezik a környezetbarát repülőgép-szétszerelésben. Ugyanebben a központban kap helyet az Airbus leányvállalata, a Satair, amely megvásárolja a korosodó repülőgépeket, értékesíti és leszállítja a használt alkatrészeket, ezzel téve teljessé az életciklus szolgáltatásokat. A 125 repülőgép tárolására elegendő egység 690 ezer négyzetméter alapterületű lesz.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023-02-07 09:41:00
Az ingatlanokon vagy más dolgokon fennálló elővásárlási jog sokak által ismert. Azonban egy dolog elidegenítésével kapcsolatosan más jogok is fennállhatnak, amelyekről érdemes tudni. Ezek közé a jogok közé tartozik a vételi jog és eladási jog, amelyről a legfontosabb tudnivalókat dr. Szabó Gergely ügyvéd foglalta össze.
2023-02-06 20:47:44
Magyarországon a sertéshúsfogyasztás az utóbbi időben növekedett. Mostanra elérte az évi 30 kilogrammot személyenként, második helyen van a baromfiágazat után – mondta Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára.
2023-02-06 19:47:00
„331 millió euró összegű új beruházás fogja támogatni a nagy kockázatú, mélytechnológiás induló vállalkozásokat, hogy innovációikat piacra dobják és felfuttassák.”

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.
A bérrendezés akkor észszerű, ha a vállalkozások megmaradnak és meg tudják tartani a munkahelyeket is – mondja Perlusz László. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint a vállalkozások „jövőállóságát” nagyszabású állami programokkal lehetne biztosítani.
2022. 10. 11., 06:36
epizód: 2022 / 10   |   hossz: 21:36
A válság mélyülésével egyre nagyobb szükség lehet a KAVOSZ Zrt. által kínált Széchenyi Hitel MAX-ra, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások számára, de még a kezdők előtt is nyitott opció – hangsúlyozta Krisán László. A KAVOSZ vezérigazgatójával tovább elemeztük a válságból kivezető európai, illetve magyarországi utakat.

  Rovathírek: GUSTO

Kis csapatunk valamennyi tagja száraz januárt tartott. Nagy kérdés volt, milyen borral indítsuk újra ízlelőbimbóink operációs rendszerét február elején.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

Miközben hazánkban folyamatos esélylatolgatás zajlik Paks 2 sikeres kivitelezésével kapcsolatban, sokan már azt vetik fel, hogy figyelembe véve hazánk energiaéhségét, valamint azt a tényt, hogy előbb-utóbb Paks 1-et mégiscsak le kell állítani, már rég Paks 3-on kellene gondolkodni – írja Gyurcsik Attila, az Accorde Alapkezelő vezérigazgatója.