Felkészültek a nőnapi virágos rohamra

2020. 03. 04., 16:00

Készülnek a virágüzletek a közelgő nőnapra, amikor napi forgalmuk megtöbbszöröződik. A tapasztalatok szerint ajándékozottanként jellemzően legalább 1000 forintért vásárol egy-egy vevő virágot, többségében hazai termesztésű fréziát, jácintot, nárciszt, illetve az örök klasszikus rózsát, gerberát, szegfűt – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara körképéből.

A nőnaphoz közeledve a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara a Virágkötők, Virágkereskedő Vállalkozók Magyarországi Szakmai Egyesületével együttműködve készített virágpiaci körképet. A nőnap a „legvirágosabb” jeles napok közé tartozik, ilyenkor a virágüzletek átlagos napi forgalma megtöbbszöröződik. Ellentétben több más jeles alkalommal, a nőnap a virágok tekintetében általában „egynapos” ünnep, azaz szinte mindenki március 8-án vásárol és ajándékoz virágot, a megelőző vagy az azt követő pár napban nem igazán.

Az, hogy idén vasárnapra esik a nőnap, a munkahelyi ajándékozások miatt jelent majd kissé kivételt, ugyanis várhatóan pénteken és jövő hétfőn is lesznek olyanok, akik kollegináiknak virággal kedveskednek.

Nagyban függ egy-egy vásárlás értéke attól, hogy ki hány hölgynek vesz virágot, de a virágárusok tapasztalatai szerint egy-egy vevő legalább ezer forint értékben költ nőnapkor. A vásárlók körében a legnépszerűbbek az egyszálas virágok és a kisebb csokrok, illetve a tavaszi hagymás cserepes virágok, melyekből a piaci keresletet nagy mértékben el tudják látni a hazai termesztők. Kisebb-nagyobb csokrokat is előszeretettel választanak a vevők, elsősorban családtagoknak vagy közelebbi barátoknak.

A virágosok előre elkészített egyszálas virágdíszekkel vagy kisebb csokrokkal, cserepes virágokkal is készülnek 8-ára, ezek szépen díszítettek, azonnal elvihetőek. Kisebb méretben készülhetnek most nagyon divatos virágdobozok is, de nőnapon – miután egy-egy vásárló több hölgyet is köszönt (ellentétben a Valentin-nappal) – inkább a kisebb „kiszerelések” a népszerűek. A legtöbben díszítve veszik a virágot, legyen ez egy szép szalag, egy kis tavaszi hajtásos ág, barka, vagy egy kis zöld kiegészítő mellé.

Egy átlagos virágüzlet több száz szál virágot ad el nőnapkor, de természetesen ez nagyban függ az elhelyezkedéstől, a törzsvásárlói körtől, illetve a promócióktól is. A virágpiac szempontjából a Valentin-nap az év első kiugró eseménye, amit most egy még nagyobb dömping, a nőnap és májusban az anyák napja, illetve a ballagások követnek.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS