Európai uniós támogatással bővíti kapacitását Szegeden a Prémium Kert Kft.

2022. 05. 08., 14:35

Európai uniós támogatással, több mint 178 millió forintos beruházással bővíti Szegeden kapacitását a zöldség- és gyümölcskereskedelemmel foglalkozó Prémium Kert Kft.

A projektben – amelynek költségeiből 124,67 millió forintot európai uniós támogatás fedez – a cég bővíti és korszerűsíti csomagolástechnológiáját, egyebek között tálcaadagoló és -rendező egységeket, automata fóliázógépet vásárolnak, fejlesztik az árumozgatást, beépített súlyellenőrző mérleggel rendelkező szállítószalagot, gyalogkíséretű targoncát állítanak üzembe.

A fenntartható működés érdekében a műanyag göngyölegeket tisztító rekeszmosó, a dobozok, raklapok, csomagolóanyagok hatékony szállítását, újrahasznosítását lehetővé tevő bálázó működik majd a cégnél. A selejtként érkező vagy sérült friss árut komposztalapanyagként használják majd föl, az Algyői úti telephely energiaigényét pedig részben az újonnan telepített napelemes rendszer fogja fedezni.

A 2007-ben alapított Prémium Kert Kft.-t 2010 ősze óta működik több nagy, nemzetközi kiskereskedelmi áruházlánc beszállítójaként. A cég az Alföldön megtermelhető, kiváló minőségű zöldségek és gyümölcsök – paradicsom-, paprika-, uborka-, burgonya-, salátafélék, sárgarépa, valamint szamóca, sárgadinnye, őszibarack, nektarin – értékesítésével foglalkozik. A vállalkozás specialitása a nagyobb hozzáadott értéket képviselő, kis kiszerelésű, csomagolt termékek forgalmazása.

A vállalkozás évente 8 ezer tonna terméket értékesít, ezek kétharmada zöldség. A kapacitásbővítő beruházás év végi elkészültével ez a tervek szerint 10 ezer tonnára bővülhet. Az értékesítés 10 százaléka export, főleg a német piacra, de a csomagolási technika fejlesztésével az arány növelése is cél.

A cég elsődlegesen Csongrád-Csanád megyei termelőkkel működik együtt, de vásárol zöldséget, gyümölcsöt Békés és Bács-Kiskun megyéből is. Több mint száz kertész család szállít a Prémium Kert Kft.-nek évek óta. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS