Márciusban 12,3 százalékkal kevesebb használt autó került forgalomba, mint tavaly márciusban. Mivel a válság kiteljesedése nem érintette a teljes hónapot, ezért a JóAutók.hu az utánpótlás kiapadása és a visszaeső kereslet együttes hatására a következő hónapokban jóval erőteljesebb, akár 50 százalékot is meghaladó visszaesést valószínűsít a használtautó-behozatalban a tavalyi adatokhoz képest.
A behozott használt autók forgalomba helyezésének további erőteljes visszaesésében számos tényező játszik szerepet:
- a veszélyhelyzeti intézkedések – beutazási korlátozások, külföldről hazatérők karanténja. – márciusban még nem a teljes hónap teljesítményét fogták vissza,
- a használtautó-import jelentős részét magánszemélyek bonyolítják, ők a következő hónapokban a határon átlépő forgalom zárlata miatt nem lesznek képesek további járműveket behozni, ami a meglévő kínálat folyamatos apadását okozza,
- jelentős rétegek, összességében több százezer ember egzisztenciája válik bizonytalanná a járványhelyzet okozta gazdasági válságban, ami az autópiacon legalább 4-6 hónapig tartó komoly keresletcsökkenést eredményez, emellett
- az euró árfolyama az első negyedév során 330-ról 360 forint fölé emelkedett, ami közel 10 százalékkal tette drágábbá az importot.
„A használtautó-import visszaesése jelentős negatív hatást gyakorol a teljes hazai személyautó-piacra, ahol a használtan behozott autók jelentik a fő utánpótlási forrást: mennyiségük továbbra is rendre felülmúlja az újautó-eladások mértékét” – mutat rá Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója.
A használtautó-import mértéke a teljes első negyedévben 37 759 darab volt, 4 százalékkal kevesebb az előző év hasonló időszakában regisztrált 39 336-os mennyiségnél. Ugyanebben az időszakban az újautó-eladások száma 32 670 volt, csaknem 5 százalékkal elmaradva az egy évvel korábbi 34 339-es értéktől.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
A tartály legösszetettebb formájú csonkzónái elkészültek; a csonkgyűrűk és a további fő elemek egyenként elvégzett minőségügyi átvétele után azok további megmunkálására és a tartály összeállítására az AEM-Technologies volgodonszki gyárában kerül sor.