Ennyi millió forint kellene egy vállalkozás beindításához

2021. 05. 31., 14:15

Jellemzően több mint ötmillió forint szükséges az első pár évben egy vállalkozás beindításához és működtetéséhez – derült ki a K&H felméréséből. A vállalkozók a legtöbb pénzt termékük vagy szolgáltatásuk minőségének fejlesztésére költik, míg a plusz, külső forrásokat leginkább marketingtevékenységre, valamint digitális, innovációs fejlesztésekre fordítanák.

Sokak számára álom – vagy éppen a pandémia miatt egy lehetőség, olykor szükséglet – a saját vállalkozás indítása, amit jól mutat, hogy az OPTEN céginformációi alapján az elmúlt közel egy évben is dinamikusan emelkedett Magyarországon a cégbejegyzések száma. De vajon mekkora anyagi ráfordítás szükséges ahhoz, hogy egy ötlet megvalósuljon, egy vállalkozás beinduljon, és azt mire fordítják leginkább a cégvezetők?

Ezt mérte fel a K&H a Cápák között üzleti showműsor jelentkezői körében. A 225 vállalkozás részvételével történt felmérésből kiderült, hogy a vállalkozóknak mindössze 5 százaléka nem fektetett még anyagiakat induló vagy már meglévő vállalkozásába. A többségükre azonban nem ez jellemző. Legnagyobb arányban (45 százalék) ugyanis azok vannak, akik 5 millió forintnál is többet fordítottak ötletük megvalósítására. A vállalkozásba befektetett pénzt leginkább a termékük vagy szolgáltatásuk minőségének fejlesztésére (84 százalék), funkcióinak, tudásának, sokrétűségének bővítésére (42 százalék), valamint marketingtevékenységre (34 százalék) költötték.

Ha pedig rendelkeznének plusz külső forrással, akkor a megkérdezettek túlnyomó többsége (56 százalék) a befektetést marketingtevékenységre vagy innovációs, digitális fejlesztésre (46 százalék) költené.

Hogyan tovább befektetés nélkül?

A műsorban szereplő vállalkozók nagy része végül nem nyert tőkebefektetést, de a felmérés eredményei alapján így sem estek kétségbe. Kétharmaduk számára ugyanis rendelkezésre áll saját forrás, közel felük (46 százalék) pedig állami vagy európai uniós finanszírozású pályázatokat célozna meg, míg banki hitelhez a vállalkozások ötöde fordulna.

Összességében azonban a banki finanszírozás népszerűsége növekszik, amit az is igazol, hogy a Magyar Nemzeti Bank adatai alapján, az 5-300 millió forint közötti árbevételű, mikro kkv-k körében a hitelállomány volumene 2021. I. negyedévében közel 18 százalékkal nőtt, az előző év azonos időszakához képest. A leggyakrabban igénybe vett hiteltermék típus pedig a folyószámlahitel, átlagosan 9 millió forint összegben, mely a mindennapi működéshez szükséges likviditást biztosítja.

Te finanszíroznád?

Bár a banki hitelfelvétel minden ötödik válaszadó fejében megfordult, sokan bizonytalanok abban, hogy ehhez milyen feltételeknek kell eleget tenniük.

„Fontos, hogy a pénzintézetek többsége nem finanszíroz induló vállalkozást, általában két lezárt pénzügyi év szükséges az eredmények, valamint a banki kockázatok értékeléséhez. Ezért egyáltalán nem meglepő, hogy a hitelfelvevő cégek 13 százaléka öt, 27 százaléka 5-10 éven belül alakult, míg 59 százaléka 11 évnél hosszabb időt tudhat már maga mögött. Emellett még számos gyakorlati tudnivaló van, amire a vállalkozások támaszkodhatnak a hitelfelvétellel kapcsolatos kérdéseik során. Ezért indítottuk el a „te finanszíroznád?” videósorozatunkat, ahol a Cápák között műsorból megismert vállalkozások példáin keresztül mutatjuk be a legfontosabbakat” – mondta el az eredmények értékelése kapcsán Kökény Roland, kkv marketing és értékesítés támogatás vezető.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 19., 11:45
A 8+1 pontos Demján Sándor Program keretében a korábbi 5 százalék helyett évi 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamatát. Az intézkedés „felkorbácsolta a beruházási hitelek iránti keresletet” a hazai kkv-k körében – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-19 06:30:00
A bankok azonnal ki akarják használni az állami támogatással jövőre induló új kölcsönöket: a munkáshitel már a januári nyitáskor igényelhető lesz, és falusi lakásfelújítási hitelt is több pénzintézet kínálja majd – derül ki a Bank360.hu felméréséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS