Első alkalommal adták át a Jövő vezetője díjakat

Első alkalommal adták át a Jövő vezetője díjakat
2022. 04. 05., 12:12

Alig kezdett el kilábalni a gazdaság a vírusválságból, máris nyakunkon egy újabb krízis, ami láthatóan ismét hatalmas kihívás elé állítja a gazdaság szereplőit. Ebben a környezetben kiemelten fontos, hogy a cégek vezetői, menedzserei állják a sarat és képesek legyenek alkalmazkodni a turbulenciához. Ennek elősegítése érdekében rendezték meg immár második alkalommal a LEAD: a Jövő vezetője konferenciát. Empátia, digitalizáció, felhatalmazás és önismeret – ezek a témák adták a CX-Ray által szervezett esemény gerincét, hiszen ezek nélkül ma már lehetetlen sikeresen vezetni egy csapatot. A konferencia keretében, első alkalommal átadták a Jövő vezetője díjakat is.

A Lead konferencián elismert menedzserek, vezetéstudományi szakemberek és üzleti coach-ok osztották meg személyes tapasztalataikat arról, milyen kihívásokkal találkoznak a mindennapokban, és szerintük milyen ismeretekre van szüksége a menedzsereknek ahhoz, hogy sikerre vihessék csapataikat. A tematika négy modern vezetői területre koncentrált: az empátiához, a digitalizációhoz, a felhatalmazáshoz és az önismerethez kapcsolódó előadásokat panel beszélgetések követték, a közönség pedig bármikor kihasználhatta az online formátum előnyeit, és akár a chatszobában is feltehette kérdéseit.

A száraz szakismeretek kedvelőinek csalódniuk kellett, mert szemléletes, hétköznapi szituációkban is könnyen hasznosítható gyakorlati tippeket osztottak meg a közreműködő szakemberek, miközben az is kiderült: a hagyományos vezetői technikákat egyáltalán nem kell elfelejteni, viszont nélkülözhetetlenné vált az új ismeretek és készségek elsajátítása.

„Nincs üzleti intelligencia intelligens vezető nélkül”

Pósfai Gábor, az osztrák Decathlon-hálózat kiépítésével és vezetésével foglalkozó szakember tudatosan választ rendkívül különböző beállítottságú tagokat a csapatába, ehhez pedig elsőként elengedhetetlennek tartja, hogy maga, a vezető is fejlett önismerettel rendelkezzen. Ez pedig nem egy gyorsan letudható feladat, hanem folyamatos munka eredménye: ő képzésekkel, konferencia-szereplésekkel és a kollégáitól érkező rendszeres visszajelzésekkel építi magát – ezzel együtt pedig a csapata bizalmát. A felhatalmazás, mint vezetői készség fontosságáról Patai Zoltán, a Foodpanda ügyvezetője beszélt.

Az ételkiszállítás és gyorskereskedelem hazai éllovasa óriási fejlődésen ment át az elmúlt időszakban: 3 év alatt négyszeresére nőtt a futáraik és munkavállalóik száma, valamint tízszeres árbevételnövekedéssel büszkélkedhetnek, mindemellett folyamatosan és kiegyensúlyozottan nő a dolgozóik elégedettsége. Hogyan lehetséges mindez? Bevonják a kollégákat a döntéshozatalba, elismerik és hangsúlyozzák erősségeiket és a munkájuk jelentőségét, és minden olyan eszközt a kezükbe adnak, mellyel szabadon és eredményesen dolgozhatnak.

A digitalizáció, mint minden átható szemlélet, nélkülözhetetlen a mai turbulens piaci környezetben, és mihamarabb fel kell ismerniük a vezetőknek, hogy ez nem csak IT, hanem sokkal inkább stratégiai kérdés. Kulcsfontosságú, hogy a rendelkezésre álló információk és adatok segítségével jobban átlássák a szervezetek, milyen változások mennek végbe a környezetükben és esetleg előrejelzéseket is tudjanak készíteni.

Az üzleti intelligencia és a hálózatkutatás lehetőségeiről és jelentőségéről beszélgetett a kapcsolódó panelben Hári Péter, a CX-Ray ügyvezető igazgatója és dr. Schrankó Péter, az üzleti és szervezeti megújulás szakértője, tapasztalt vezető és tanácsadó. Hangsúlyozták, hogy a vállalati adatelemzés a stratégiai döntések és a cég eredményességének fontos elemeivé váltak: „a különböző típusú, munkavállalókat célzó kérdőívekkel felmérhetjük a szervezet jelenlegi állapotát, következtethetünk a múltból, és azt is megjósolhatjuk, hogy egyes döntések esetén milyen következményekkel számolhatunk. Magának az adatgyűjtésnek és a belső hálózatelemzésnek emellett fontos üzenete is van: a vezetés kíváncsi a kollégákra, fontosnak tartja és komolyan veszi a visszajelzéseiket” – tette hozzá Hári Péter.

A Jövő vezetői megérkeztek – és elismerést érdemelnek

A konferencia programjához kapcsolódva idén először adták át a Jövő vezetője díjakat, melyeket a szakmai felkészültség mellett példamutató emberi kvalitásokkal és az eredményes csapatmunkát támogató készségekkel is rendelkező közép- és felsővezetők érdemelhettek ki. A menedzserek maguk is nevezhettek a megmérettetésre, többségüket mégis kollégáik jelölték a mindennapi munkájuk során mutatott teljesítményük alapján.

A négytagú szakértő zsűri, melynek tagjai a konferencia előadói közül kerültek ki, nem csak az előre meghatározott objektív szempontok alapján választották ki a győzteseket, de megismerkedtek az általuk irányított csapatokkal is, hogy meggyőződhessenek arról, a legjobb helyre kerülnek a díjak. Ennek megfelelően nemcsak a díjazottak, hanem az őket segítő kollégák is részesülhetnek a nyereményekben, hiszen többek között csapatépítő programokon, valamint team coaching foglalkozásokon fejleszthetik tovább munkahelyi közösségüket.

Bár a Lead konferencia előadásait az online térben követhették a résztvevők, a díjátadón már személyesen vehetett részt a közönség. A kisvállalati kategóriában Kövesdi Gábor, a Reggant Consulting Kft. társtulajdonosa és ügyvezető igazgatója kapta a Jövő vezetője elismerést, akit munkatársai igazi álmodozóként és vizionáriusként ismernek, és aki mindig szeretné jobbá tenni a körülötte lévő világot.

A középvállalati menedzserek között Palásti György, a Grafton Recruitment Kft. ügyvezető igazgatója győzedelmeskedett, aki kimagaslóan jól bánik a felhatalmazás eszközével, minden körülmények között emberközpontú megközelítéssel kezeli a szituációkat és a toborzás-kiválasztás területén is kiemelkedő eredményekkel bír.

A nagyvállalati kategória győztese Zima Zsófia, a Bonduelle HR igazgatója lett, aki az ukrajnai konfliktus kapcsán felmerülő turbulenciára kiemelkedő rugalmassággal és eredményességgel reagált, emellett a vállalati CSR programok elkötelezett szervezője és támogatója.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 30., 19:15
Karácsonykor és karácsony után is sok üzletben találkozhatunk akciós vagy értékcsökkent termékekkel. Élhetünk jótállási vagy szavatossági igénnyel, ha az akciós termék meghibásodik? A legfontosabb tudnivalókat dr. Szabó Gergely ügyvéd foglalta össze.
2024. 12. 30., 11:15
2024 harmadik negyedévében a projektfinanszírozási hitelek teljes állománya az előző negyedévhez viszonyítva 1,6 százalékkal mérséklődött. A csökkenés a devizában nyújtott projektfinanszírozási hitelek állománycsökkenésének tudható be, míg a forintban fennálló projektfinanszírozási hitelek állománya lényegében nem változott – tájékoztatott az MNB.
2025. 01. 01., 12:00
Jogszabályváltozás miatt 2025. július 1-jétől az energiakereskedők és a hálózati elosztó társaságok a nem lakossági felhasználók energiaszámláit kizárólag elektronikus formában bocsáthatják ki, így ennek az ügyfélkörnek a papíralapú számla helyett az MVM is majd csak elektronikus számlát állíthat ki – tájékoztatott az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt.
2025-01-02 10:15:00
A bankok többsége nem várt egy percet sem, már január első napján meghirdette a maga munkáshitelét. A feltételek a jogszabályi kötöttségek miatt ugyan hasonlóak, de találni jelentős különbségeket az elvárásokban, és máris megjelent az első olyan ajánlat, amiben 100 ezer forint extra jóváírással csábítják a fiatal ügyfeleket a hitelfelvételre – derül ki a Bank360.hu összeállításából.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS