Darmos Sándor: Akármi történik, nem engedem el a jó embereim kezét

2020. 10. 13., 10:00

A koronavírus járvány okozta negatív gazdasági hatások az óriás akciókat ígérő kuponos oldalakat is elérték. Nem csoda, hiszen ezek a felületek alapvetően közvetítők – szolgáltatások nagykereskedői ők, akik elsősorban élményeket, szépségipari szolgáltatásokat, utazásokat kínálnak a piaci árak töredékéért. Így legfontosabb partnereik a leginkább érintettek a pandemia kapcsán. Ráadásul a korábbi legnagyobb piaci szereplő csődeljárása, a közösségi vásárlás nyújtotta akciókat rendszeresen választó ügyfélkör bizalmát is megtépázhatta. Egy hazai vállalkozás azonban tisztességesen és stabilan működve tovább bővíti palettáját. Darmos Sándor a Diamond Deal tulajdonosa a konkurenciától eltérően állt a válsághoz: egyetlen munkavállalóját sem küldte el és a váratlan nehézségek ellenére sincsen elégedetlen partnere, kifizetetlen számlája, panaszos vásárlója.

Hogyan alakította át a működését a járvány érkezésével?

– 2011 októberében indítottam a diamonddeal.hu kupon oldalt és kezdetektől fogva úgy alakítottam ki a folyamatokat, hogy vásárlóink és a szolgáltatást nyújtó partnereink egyaránt elégedettek legyenek. Ez egy bizalmi műfaj, hiszen hídként funkcionálunk a vásárlóink és üzletfeleink között. Én alapvetően szerencsés vagyok, hiszen vállalkozásunk másik lába saját üzemeltetésű szépségszalonunk, így átlátom a működési mechanizmusokat mindkét oldalról. Például kiemelten ügyelek rá, hogy az összes számlánkat pontosan fizessük, így a partnerek pénzét soha nem használtuk fel saját célokra, működési költségekre, külső beruházásokra, és ehhez tartottuk magunkat a legnehezebb hónapjainkban is.

Amikor bejelentették a kijárási korlátozásokat, rögvest drasztikusan visszaesett a bevételünk. Napi 1-2 vásárlást rögzítettünk a korábbi több száz helyett. Azonnal kapcsolatba léptem a partnereinkkel, a szükséges információkat beszereztem az újratervezéshez, és azonnal termékfejlesztésen törtem a fejemet. Szerencsére, a kezdeti sokk után, egyre feljebb kúsztak az eladási számok. Külföldi utazási ajánlatainkra ugyan alig mutatkozott érdeklődés, de az élménykupon, szépség, egészség szolgáltatások továbbra is népszerűek. Sőt, ezeken a területeken éppen emelkedik a kereslet, hiszen a korlátozott lehetőségek miatt a belföldi utazások mellett kényeztető elemekkel törhetünk ki a dolgos hétköznapokból. Elsősorban ezen a területen tervezem a további fejlesztéseket, szélesíteni szeretnénk a felkínált szolgáltatások körét. A korábbi forgalmunk 70-75 százalékát mára visszahoztuk, de persze még bőven van feladat.

Milyen stratégiát dolgozott ki a következő szakaszokra?

– Hoztam egy komoly döntést. Akármi történik, nem engedem el a jó embereim kezét, nem válok meg senkitől. Sem a kuponos cégemben, sem a szépségszalonban. Tudtam azt, hogy egy idő után túl leszünk a kezdeti sokkon és a nehezen kiválasztott jó munkaerő még nehezebben pótolható. Ugyan jelentős anyagi veszteségeket realizáltunk emiatt, de egyáltalán nem bánom. Nem engedtem ebben az időszakban azt sem, hogy a belénk vetett bizalom, amit hosszú évek becsületes, szorgos munkájával, tisztességes hozzáállással szereztünk meg, esetleg csorbát szenvedjen. Fő szempont volt számunkra, hogy a partnereinket pontosan kifizessük, hiszen ezen ágazatok érezték meg leginkább a pandémia okozta válság nehézségeit. Elengedhetetlen volt az is, hogy a vásárlók bizalmát tovább élvezhessük. Minden fórumon igyekszünk megmutatni, a diamonddeal.hu megbízhatóan működik, sőt tovább fejlődünk, bővítjük ajánlatainkat, a megvásárolt szolgáltatások, termékek pedig elérhetőek, beválthatóak. A közösségi vásárlás továbbra is remek lehetőségeket és főként okos árakat biztosít! Emellett a minőségre is kiemelten ügyelünk.

Ilyen helyzetben egy cégvezetőn óriási a nyomás, mégis jó pszichológusnak is kell lennie…

– Jó az idegrendszerem! Az indulástól a mai napig én kezelem az ügyfelek észrevételeit, levelező rendszerünket. Ezek olyan fontos visszacsatolások, amelyeket azonnal megosztunk a szolgáltatást nyújtó partnereinkkel, és számunkra is óriási segítség a további partnerkiválasztási folyamatainkhoz, fejlesztéseinkhez. Szabálykövető és empata vagyok, ami nagyon fontos a területünkön. Stabil, kipróbált partnerkörrel dolgozunk, így mára csupán néhány ritka esetben fogalmazhatnak meg a vásárlók valós kritikát a szolgáltatásokkal kapcsolatban. Igaz, előfordul, hogy egy éve a fiók alján feledett lejárt kupon felhasználásáról szükséges támogatóan egyeztetnem. Maximálisan ügyelünk a fogyasztóvédelmi törvények betartására, vásárlóink jogainak biztosítására.

Magyarországot elérte a koronavírus-járvány második hulláma. Mit gondol, ez hogyan befolyásolja majd a vásárlásokat?

– Azt gondolom, ha nem lesznek újra kijárási korlátozások, akkor megtanulhatunk ezzel a helyzettel együtt élni, s nem hermetikusan bezárkózni. Azt tudom, hogy a szolgáltatók egy újabb teljes leállást nem bírnak el anyagilag. A vásárlók pedig továbbra is árérzékenyek, vadásszák a spórolási lehetőségeket, a közérzetet javító szolgáltatásokra pedig soha nem volt akkora igény, mint manapság. Bőven ráfér például a gyermekeikkel otthon tanuló, továbbra is aktívan dolgozó hölgyekre egy megközelíthető és elérhető áron rendelhető masszázs vagy esztétikai kezelés. Mi pedig üzleti hitvallásunkhoz ragaszkodva, biztos háttérrel kínáljuk számukra is a legjobb ajánlatokat. A vírust komolyan kell venni, és fontos, hogy mindenki – szolgáltatók, vásárlók – minden szabályt betartsanak az egészségünk érdekében és a megváltozott körülményekhez alkalmazkodva találjunk örömet munkában, szabadidőben.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 05. 25., 16:55
Hosszú ideje a vállalkozás világában élők is sokat tanulhattak a VOSZ Páholy első három rendezvényén, ahol a résztvevőknek lehetősége van a tanulás mellett egymás és a másik vállalkozás tevékenységének megismerésére. Nagyon készülünk az év további rendezvényeire is – mondta Micski Marianna, a VOSZ Heves vármegyei elnöke a vosz.hu-nak.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2023. 05. 29., 17:20
epizód: 2023 / 8   |   hossz: 22:26
Az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségének elnökével áttekintettük az építőipar első negyedévi visszaesésének okait, és arra is megkértük, hogy vázolja az ágazat továbbiakban várható sorsát. Bár nem minden szakmabeli járt rosszul az utóbbi időben, „sok pozitívumot nehezen tudna mondani“. Az elnök tisztázta a nemzeti tüzépek körül halmozódó félreértéseket, és azt is elárulta, hogy milyen modern éptőipari megoldásokat kedvelnek az embereket, illetve melyek felfutását reméli.
Dr. Baracsi Katalin internetjogászt az általa cégek kollektívái számára tartott online jogi tréningek kapcsán a legfontosabb, az embereket leginkább aggasztó problémákról kérdeztük. A szakértő maga is meglepőnek tartja, hogy hányszor találkozik olyan emberrel, aki még mindig nincs tisztában az interneten elkövethető bűncselekmények súlyával. Sőt, azzal sem, hogy online egyáltalán lehet bűnt elkövetni. Ha mindez nem lenne elég, azt is viszonylag kevesen tudják, hogy mit tehet meg a céges IT-eszközökkel és a rajta felhalmozódott adatokkal a dolgozó, illetve maga a vállalat. Utóbbi egyébként nem árt, ha jó előre leszögezi, hogy mire lehet használni a céges számítógépet és mire nem.
Ebben az epizódban bebizonyítjuk, hogy szemléletváltással sokkal olajozottabb és jóval jövedelmezőbb szervezetté válhat bármely vállalkozás. A gyengeség szemléletet felváltó erősség szemlélet megváltást jelenthet a cégeknek, akik olyan erőforrástömegre bukkannak meglévő kollektívájukban, amire jó eséllyel nem is számítottak. Arról, hogy vezetőképzéssel, csapatépítéssel és mindezek tudományosan megalapozott stratégiáival hogyan lehet sikerre ítélni egy üzletet, az [eureka] Consulting and Games fehérgalléros ügyfélkörrel dolgozó üzleti tanácsadó cég társalapítójával, Bódi Gabriellával beszélgettünk.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS