Budapestről hódította meg a Szilícium-völgyet a Little Bridge

Budapestről hódította meg a Szilícium-völgyet a Little Bridge
2022. 02. 21., 18:15

Kitartás, kiváló ötlet egy kis szerencsével kombinálva – ez alkotja a gyerekeknek közösségi oldalt tervező londoni startup receptjét. A Little Bridge kelet-európai kitérővel végül célba ért az amerikai Szilícium-völgyben.

Számos startupokról szóló történetről hallunk. A Little Bridge sikere azért is izgalmas, mert ahogy azt a szakirodalom is rendszeresen említi, nem elegendő a saját környezetünkben megmérni az ötletünket, a validálás legjobb módja, ha ott próbáljuk ki, ahol nem mozgunk otthonosan.

Az „out of the box” mentalitás azért fontos, mert a hazai pályán magabiztos csapatok többsége, idegenben rengeteg új impulzussal, kritikával vagy segítő szándékkal találkozhat. Ezek hasznos visszajelzésként beépülhetnek a projektbe.

„Naponta születnek sikerek, a Pozi.io-nál pont ezeket a sikereket szeretnénk példának állítani azoknak, akik még nem mertek belevágni a vállalkozásukba” – mondja Kovács Roland a közösségi oldal CEO-ja. „A Little Bridge projektje komoly megmérettetésen mutatta meg, hogy az ötlet és a csapat is sikerre született. Ennek ellenére nagyon ritka, hogy ilyen gyorsan eljusson egy startup a nemzetközi hírnévig. A startupoknak ugyanis csak töredéke éri meg az első születés napját”

A történet egyszerű: kiváló felkészültséggel és kellő magabiztossággal beneveztek a Pozi.io nemzetközi innovációs közösség Pitch Please! with Pozi & Draper Startup House Network versenyére, ahol a nemzetközi zsűri szavazata alapján első helyezett lett. A zsűriben elnöklő Draper Startup House vezetője a győzteseknek amerikai online startup kurzust ajánlott fel.

„Nagyon nagy lendületet adott projektünknek az a pozitív visszajelzés, amelyet a Pozi.on versenyén kaptunk. Annak ellenére, hogy minden online történt, komoly kihívás volt ilyen erős versenyben az első helyezést megszerezni” – mondja Sarah White, a Little Bridge alapítója. „A piacunkat alapvetően olyan országban akartuk validálni, ahol fontos lehet az angol nyelvtanulás és az élő nyelv megismerése. A Little Bridge számára nem csak a győzelmet, hanem nagyon hasznos visszajelzéseket és elképesztő nemzetközi lehetőségeket is hozott a verseny.”
A rendezvény előtti felkészülési időszakot a Little Bridge arra használta, hogy elinduljon a kelet-európai régióban hagyományosan megrendezett női startupokat felsorakoztató Women Startup Competition versenyén is. Az ígéretes vízió, az egyre növekvő tapasztalat és a hatékony mentoráció végül itt is sikert eredményezett. A projekt két megnyert startup versennyel a háta mögött továbbfejlesztette a tudását a Draper University's Fundamentals of Entrepreneurship januári kurzusán.

Az ekkorra már alaposan felkészült csapat a kurzus végén bátran vágott neki a lezáró prezentációnak, amelyen a Draper University alapítója, Tim Draper is részt vett. A Little Bridge ezt az akadályt is kiválóan vette, és meghívást kapott a Draper University nyári kurzusára, amely általában az előszobája egy befektetésnek.

Tim Draper mottója igaznak tűnik: „Minél több új dolgot próbálsz ki, annál több esélyed van a sikerre”. A Draper Startup House Network legalábbis ennek a filozófiának a jegyében építi a nemzetközi startup közösséget.

„A Little Bridge megoldása sok fiatal számára hozhatja el a kötetlen angol nyelvtanulás lehetőségét, ezért láttam benne fantáziát a Pozi.io verseny zsűrielnökeként, de Sarah személyisége volt az, ami a leghitelesebbé tette a bemutatót. A Draper Startup House Network közössége ezt a mentalitást szeretné nemzetközileg is terjeszteni, megosztani azokkal, akik még nem építettek hidat a nemzetközi startup központok felé” – emeli ki Vikram Bharati, a Draper Startup House Network alapítója.

„A Pozi.io online közössége kiváló lehetőséget kínál a startupjaikat gyorsan fejleszteni kívánó vállalkozók számára. A platform megtalálásától számított két hónapon belül több nemzetközi pitchversenyt is megnyertünk, tárgyalásokat folytathattunk potenciális befektetőkkel, és nemzetközi ösztöndíjat kaptunk egy Szilícium-völgyi akcelerátorba. Az olyan platformok, mint a Pozi.io, kiváló kapcsolatépítési és pitchelési lehetőségeket kínálnak a startupok számára, különösen az olyan cégeknek, amelyek szintén online közösséget építenek” – mondja az alapító.

(A Little Bridge újragondolja a közösségi médiát a 6-12 éves gyerekek számára, forradalmasítja a nyelvtanulást.)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 16., 14:10
Az Európai Unió Bírósága által 2024. május 16-án meghozott döntés (C-746/22) szerint ellentétes az Unió jogával az a magyar szabály, amely nem engedi meg a külföldi adózóknak az áfa-visszatérítési eljárásokban, hogy irataikat akár a másodfokú (fellebbezési) eljárásban is beadhassák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS