Az édesanyák láthatatlan munkájára hívja fel a figyelmet a Decathlon

2022. 05. 01., 10:03

A Magyarországon élő 5,1 millió nő csaknem kétharmada édesanya. Ők nap mint nap láthatatlan munkát végeznek, amikor ellátják a házi-és házkörüli feladatokat és gondoskodnak gyermekeikről. Ezért a munkáért nem kapnak fizetést, mégis hatalmas értékkel bír. Ha szükség van rájuk, bajnokokat megszégyenítő lendülettel futnak, ha gyermekük bátorításra szorul, hivatásos szurkolókká válnak, és még súlyemelésben is verhetetlenek. Edzők és sportolók egy személyben, akiket idén a munka ünnepe és anyák napja alkalmából köszönt a Decathlon.

A láthatatlan munka olyan fizetetlen munka, amit a háztartásban vagy önkéntes munkaként végeznek az emberek. Magyarországon 3,2 millió édesanya lát el ilyen feladatokat, majdnem 70 százalékuk két vagy több gyermekről gondoskodik. Ebbe beletartoznak a házi- és házkörüli munkák, a gyermekneveléshez és -gondozáshoz kapcsolódó feladatok.

Az anyukák fáradhatatlanul talpon vannak, szaladnak, ha valamire azonnal szükség van, súlyt emelnek, amikor gyermeküket és a nagybevásárlás csomagjait cipelik, ami bár a hagyományos értelemben nem számít edzésnek, de jelentős sportteljesítménnyel ér fel. A fizikai megterhelés mellett lelki támaszként is jelen vannak, vigasztaljak gyermeküket a nehéz időszakokban és buzdítják őket, amikor kihívással néznek szembe, akárcsak egy jó edző.

A Decathlon a ritka kettős jeles nap alkalmából (mivel idén május 1. és anyák napja egy napra esik) különleges, az édesanyák teljesítményét ünneplő videót alkotott. A márka a mindennapokban is odafigyel az anyákra saját munkavállalói körében, akiket különböző kezdeményezések útján igyekszik támogatni. Jelenleg a náluk dolgozó munkatársak 60%-a nő, és a csapattagok több mint ötöde édesanya.

„A nálunk dolgozó édesanyák aránya az előző évhez képest 4%-kal emelkedett. Kiemelten fontos számunkra, hogy az ők és családjuk igényeit szem előtt tartva alakítsunk a munkarenden és a juttatásokon. Hangsúlyt fektetünk a belső kommunikációra, beleértve a GYES-en és GYED-en lévő kismamákkal való folyamatos kapcsolattartást is” – mondta Bognár Rozita, a Decathlon CSR vezetője. – „Néhány példa csak, hogy juttatási csomagunk részeként az édesanyák karácsonykor minden gyermek után ajándékkártyában részesülnek, ingyenes és kedvezményes sportolási lehetőséggel biztatjuk őket az egészséges életmódra, az anyagi juttatások tekintetében pedig a távolléti évek alatt is biztosítjuk számukra a béremelést és a vállalat nyeresége alapján számolt béren túli összeget. Célunk, hogy minél több olyan támogatást biztosítsunk számukra, ami a munka és magánélet egyensúlyához járul hozzá, így kiemelten támogatjuk a részmunkaidős foglalkoztatást.”

2021-ben a Decathlon elindította a családbarát munkarend tesztidőszakát, ami magában foglalja az anyukák esetében a plusz egy hétvégi szabadnapot és a délelőtti műszakválasztás lehetőségét. Az év során több további, a családokat támogató kezdeményezést is tervez a márka. Ilyen például az édesanyák karrierútjának támogatása, valamint az édesapáknak biztosított egyéb kedvezmények bevezetése.

Az anyák napja alkalmából készült videó itt érhető el: https://www.youtube.com/watch?v=G5-0jUsACeo

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 19., 11:45
A 8+1 pontos Demján Sándor Program keretében a korábbi 5 százalék helyett évi 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamatát. Az intézkedés „felkorbácsolta a beruházási hitelek iránti keresletet” a hazai kkv-k körében – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-19 06:30:00
A bankok azonnal ki akarják használni az állami támogatással jövőre induló új kölcsönöket: a munkáshitel már a januári nyitáskor igényelhető lesz, és falusi lakásfelújítási hitelt is több pénzintézet kínálja majd – derül ki a Bank360.hu felméréséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS