Az édesanyák láthatatlan munkájára hívja fel a figyelmet a Decathlon

2022. 05. 01., 10:03

A Magyarországon élő 5,1 millió nő csaknem kétharmada édesanya. Ők nap mint nap láthatatlan munkát végeznek, amikor ellátják a házi-és házkörüli feladatokat és gondoskodnak gyermekeikről. Ezért a munkáért nem kapnak fizetést, mégis hatalmas értékkel bír. Ha szükség van rájuk, bajnokokat megszégyenítő lendülettel futnak, ha gyermekük bátorításra szorul, hivatásos szurkolókká válnak, és még súlyemelésben is verhetetlenek. Edzők és sportolók egy személyben, akiket idén a munka ünnepe és anyák napja alkalmából köszönt a Decathlon.

A láthatatlan munka olyan fizetetlen munka, amit a háztartásban vagy önkéntes munkaként végeznek az emberek. Magyarországon 3,2 millió édesanya lát el ilyen feladatokat, majdnem 70 százalékuk két vagy több gyermekről gondoskodik. Ebbe beletartoznak a házi- és házkörüli munkák, a gyermekneveléshez és -gondozáshoz kapcsolódó feladatok.

Az anyukák fáradhatatlanul talpon vannak, szaladnak, ha valamire azonnal szükség van, súlyt emelnek, amikor gyermeküket és a nagybevásárlás csomagjait cipelik, ami bár a hagyományos értelemben nem számít edzésnek, de jelentős sportteljesítménnyel ér fel. A fizikai megterhelés mellett lelki támaszként is jelen vannak, vigasztaljak gyermeküket a nehéz időszakokban és buzdítják őket, amikor kihívással néznek szembe, akárcsak egy jó edző.

A Decathlon a ritka kettős jeles nap alkalmából (mivel idén május 1. és anyák napja egy napra esik) különleges, az édesanyák teljesítményét ünneplő videót alkotott. A márka a mindennapokban is odafigyel az anyákra saját munkavállalói körében, akiket különböző kezdeményezések útján igyekszik támogatni. Jelenleg a náluk dolgozó munkatársak 60%-a nő, és a csapattagok több mint ötöde édesanya.

„A nálunk dolgozó édesanyák aránya az előző évhez képest 4%-kal emelkedett. Kiemelten fontos számunkra, hogy az ők és családjuk igényeit szem előtt tartva alakítsunk a munkarenden és a juttatásokon. Hangsúlyt fektetünk a belső kommunikációra, beleértve a GYES-en és GYED-en lévő kismamákkal való folyamatos kapcsolattartást is” – mondta Bognár Rozita, a Decathlon CSR vezetője. – „Néhány példa csak, hogy juttatási csomagunk részeként az édesanyák karácsonykor minden gyermek után ajándékkártyában részesülnek, ingyenes és kedvezményes sportolási lehetőséggel biztatjuk őket az egészséges életmódra, az anyagi juttatások tekintetében pedig a távolléti évek alatt is biztosítjuk számukra a béremelést és a vállalat nyeresége alapján számolt béren túli összeget. Célunk, hogy minél több olyan támogatást biztosítsunk számukra, ami a munka és magánélet egyensúlyához járul hozzá, így kiemelten támogatjuk a részmunkaidős foglalkoztatást.”

2021-ben a Decathlon elindította a családbarát munkarend tesztidőszakát, ami magában foglalja az anyukák esetében a plusz egy hétvégi szabadnapot és a délelőtti műszakválasztás lehetőségét. Az év során több további, a családokat támogató kezdeményezést is tervez a márka. Ilyen például az édesanyák karrierútjának támogatása, valamint az édesapáknak biztosított egyéb kedvezmények bevezetése.

Az anyák napja alkalmából készült videó itt érhető el: https://www.youtube.com/watch?v=G5-0jUsACeo

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-11-12 16:05:00
A fizikai munkavállalók megbízhatósága ma a magyar munkaerőpiac egyik legégetőbb kérdése – derül ki a Jobtain kutatásából, amely több mint száz HR-szakember és vezető részvételével készült. A válaszadók 88 százaléka a megbízhatóságot nevezte meg a legfontosabb kiválasztási szempontként, megelőzve a fizikai állóképességet (60 százalék) és a szakmai tapasztalatot (54 százalék).

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Ha felhív bennünket egy kérdezőbiztos, már nem száz százalék, hogy élő személyhez van szerencsénk – még akkor sem, ha természetes hangon beszélget velünk –, hiszen megjelentek a mesterséges intelligenciával lebonyolított telefonos közvélemény-kutatások. A technológia hazai úttörője a Minerva Intézet, amelynek vezetője, Pohly Ferenc elárulta: bár csak nemrég jöttek létre, már több sikeres kutatás és rengeteg tapasztalat van a hátuk mögött. Az AI-kérdezőbiztos a valódi emberre megtévesztésig hasonló módon beszélget a résztvevőkkel, és a több ezredik hívásnál is tűpontosan, változatlan hangnemben hajtja végre az interjút. A módszer jelentősen alacsonyabb költséggel, mégis sok lehetőséggel és ugyanolyan pontossággal, hosszú távon pedig számos más alkalmazási lehetőséggel kecsegtet, a piackutatásoktól az időpont-egyeztetéseken át az egészségügyi előszűrő beszélgetésekig.
Tudatos otthonteremtési stratégia újabb állomásának tartja a jelentős kamatkedvezménnyel igényelhető Otthon Start bevezetését a Miniszterelnökség parlamenti és stratégiai államtitkára. Panyi Miklós az „albérletből otthonba logika” mentén ajánlja a hitellehetőség kihasználását, és hangsúlyozza: olyan albérletárak alakultak ki, hogy a 3 százalékos kölcsön érdemi segítség, hiszen a fiatalok a lakhatás finanszírozása helyett ugyanannyiért, vagy kevesebbért kezdhetik el kifizetni a saját otthonukat. A politikus úgy látja, a program serkenti az új lakások építését is, ami közép-hosszútávon egyensúlyba hozhatja az ingatlanárak emelkedését.
2025. 10. 05., 22:05
epizód: 2025 / 20   |   hossz: 36:31
Az ingatlan.com mérései szerint az albérletszezon első hónapjában lassult a drágulás: országosan 1,1, Budapesten csak 0,7 százalékkal nőttek az árak, éves szinten pedig 7,5, illetve 7,2 százalékos az emelkedés. A kínálat négyéves csúcson van (több mint 18 ezer kiadó ingatlannal), ami egyre erősebb versenyhelyzetet teremt a bérbeadók között. A fővárosban több kerületben csökkentek az albérletárak, vidéken pedig stagnálás, kisebb visszaesés, illetve felzárkózás is tapasztalható. A portál vezető gazdasági szakértője, Balogh László ebben az epizódban elárulja, hogy ez a jelenség hogyan áll összefüggésben az Otthon Start programmal, és milyen tendenciák jellemzik az átalakuló albérletpiacot.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS