A társadalmi fenntarthatóság teljesítésében nyújt gyakorlati segítséget a cégeknek a Nyitottak Vagyunk

A társadalmi fenntarthatóság teljesítésében nyújt gyakorlati segítséget a cégeknek a Nyitottak Vagyunk
2023. 12. 09., 11:23

A Nyitottak Vagyunk nonprofit szervezet mára több mint 1100 hazai céggel együttműködve hirdeti a nyitott, ítélkezésmentes és befogadó vállalati kultúra kiépítésének fontosságát.

A Prezi, az espell és a Google által 2013-ban indított Nyitottak Vagyunk kezdeményezés pár év alatt nonprofit szervezetté és társadalmi vállalkozássá nőtte ki magát. Az elmúlt tíz évben a több mint harminc nyilvános kampány mellett a szolgáltatásaikon keresztül gyakorlatban hasznosítható tudást és iránymutatást biztosítanak a vállalati szférának arról, hogyan lehet a nyitottságot a munkáltatói márka és a mindennapi működés alappilléreivé tenni.

Ilyen például az inkluzív menedzsment kialakítását fókuszba helyező vezetőképzésük, a vállalati sokszínűséget mérő munkavállalói felmérésük vagy az inkluzív toborzásról és kiválasztásról szóló workshopjuk. a 10 éves Nyitottak Vagyunk mára Európa egyik legnagyobb DEI-fókuszú (Diversity, Equity and Inclusion, sokszínűség, befogadás és egyenlőség) üzleti koalíciója. Évről évre sok cég csatlakozik országos kampányaikhoz, 2019-ben például a nyitott vállalati kultúrát hirdető, a Forbes-szal közös kezdeményezés nyilatkozatát 100 cégvezető írta alá.

“Amikor 2013-ban a Google, az espell és a Prezi összefogott, már az első néhány hétben 450 cég csatlakozott hozzánk. Ezek a vállalkozások és szervezetek már akkor megértették, hogy a sokszínűség és elfogadás a kiemelkedő üzleti működés alapfeltételei. Mára több mint 1100 céget tömörítő közösség vagyunk, több mint 110 ezer alkalmazottat képviselve. A kampányok és projektek mellett a szolgáltatásokkal mára nemzetközi példává vált a Nyitottak Vagyunk” – mondta Árvai Péter, a Prezi vezérigazgatója és társ-alapítója, a Nyitottak Vagyunk alapítója.

Az első tíz évhez képest nem változott a Nyitottak Vagyunk manifesztója, a céges sokszínűséggel foglalkozó legnagyobb régiós eseményükön, az idei OPEN Conference-en bemutatott kampányfilmben 33 új nagyvállalat vezetője közösen tette le a voksát az ítélkezésmentes, nyitott és befogadó vállalati kultúra építése mellett. Idén olyan nagyvállalatok csatlakoztak stratégiai partnerként, mint az RTL vagy a legnagyobb hazai média-, digitális és kreatívügynökség, a Publicis Groupe Hungary.

„Mára eljutottunk oda, hogy nem csak beszélünk a változás szükségességéről, hanem meg is teremtjük a változást a hozzánk csatlakozott vállalatokkal közösen. Az évek alatt kifejlesztett gyakorlati DEI-programjainkkal egyedülállóan tudjuk lefedni a nyitott vállalati kultúraépítéshez kapcsolódó szolgáltatási spektrumot. Nemcsak hazai, hanem regionális szinten is kézzelfogható segítséget nyújtunk a cégeknek a DEI láthatóság, képességfejlesztés és mérés területén” – mondta Sásdi Helga, a Nyitottak Vagyunk igazgatótanácsának elnöke.

„Az ESG-előírásoknak köszönhetően a környezeti fenntarthatóság mellé egyenértékűvé nőtte ki magát a társadalmi fenntarthatóság kérdése, a vállalatoknak már ezen a területen is konkrét eredményeket kell felmutatniuk. Az elmúlt években kidolgozott szolgáltatási portfóliónk mára túlmutat azon, hogy edukáljuk a szervezeteket a nyitott vállalati kultúra fontosságára. Kézzelfogható stratégiát, akciótervet, jó gyakorlatokat kínálunk a társadalmi ESG-előírások teljesítéséhez” – tette hozzá Várady Nóra, a Nyitottak Vagyunk CEO-ja.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS