A társadalmi fenntarthatóság teljesítésében nyújt gyakorlati segítséget a cégeknek a Nyitottak Vagyunk

A társadalmi fenntarthatóság teljesítésében nyújt gyakorlati segítséget a cégeknek a Nyitottak Vagyunk
2023. 12. 09., 11:23

A Nyitottak Vagyunk nonprofit szervezet mára több mint 1100 hazai céggel együttműködve hirdeti a nyitott, ítélkezésmentes és befogadó vállalati kultúra kiépítésének fontosságát.

A Prezi, az espell és a Google által 2013-ban indított Nyitottak Vagyunk kezdeményezés pár év alatt nonprofit szervezetté és társadalmi vállalkozássá nőtte ki magát. Az elmúlt tíz évben a több mint harminc nyilvános kampány mellett a szolgáltatásaikon keresztül gyakorlatban hasznosítható tudást és iránymutatást biztosítanak a vállalati szférának arról, hogyan lehet a nyitottságot a munkáltatói márka és a mindennapi működés alappilléreivé tenni.

Ilyen például az inkluzív menedzsment kialakítását fókuszba helyező vezetőképzésük, a vállalati sokszínűséget mérő munkavállalói felmérésük vagy az inkluzív toborzásról és kiválasztásról szóló workshopjuk. a 10 éves Nyitottak Vagyunk mára Európa egyik legnagyobb DEI-fókuszú (Diversity, Equity and Inclusion, sokszínűség, befogadás és egyenlőség) üzleti koalíciója. Évről évre sok cég csatlakozik országos kampányaikhoz, 2019-ben például a nyitott vállalati kultúrát hirdető, a Forbes-szal közös kezdeményezés nyilatkozatát 100 cégvezető írta alá.

“Amikor 2013-ban a Google, az espell és a Prezi összefogott, már az első néhány hétben 450 cég csatlakozott hozzánk. Ezek a vállalkozások és szervezetek már akkor megértették, hogy a sokszínűség és elfogadás a kiemelkedő üzleti működés alapfeltételei. Mára több mint 1100 céget tömörítő közösség vagyunk, több mint 110 ezer alkalmazottat képviselve. A kampányok és projektek mellett a szolgáltatásokkal mára nemzetközi példává vált a Nyitottak Vagyunk” – mondta Árvai Péter, a Prezi vezérigazgatója és társ-alapítója, a Nyitottak Vagyunk alapítója.

Az első tíz évhez képest nem változott a Nyitottak Vagyunk manifesztója, a céges sokszínűséggel foglalkozó legnagyobb régiós eseményükön, az idei OPEN Conference-en bemutatott kampányfilmben 33 új nagyvállalat vezetője közösen tette le a voksát az ítélkezésmentes, nyitott és befogadó vállalati kultúra építése mellett. Idén olyan nagyvállalatok csatlakoztak stratégiai partnerként, mint az RTL vagy a legnagyobb hazai média-, digitális és kreatívügynökség, a Publicis Groupe Hungary.

„Mára eljutottunk oda, hogy nem csak beszélünk a változás szükségességéről, hanem meg is teremtjük a változást a hozzánk csatlakozott vállalatokkal közösen. Az évek alatt kifejlesztett gyakorlati DEI-programjainkkal egyedülállóan tudjuk lefedni a nyitott vállalati kultúraépítéshez kapcsolódó szolgáltatási spektrumot. Nemcsak hazai, hanem regionális szinten is kézzelfogható segítséget nyújtunk a cégeknek a DEI láthatóság, képességfejlesztés és mérés területén” – mondta Sásdi Helga, a Nyitottak Vagyunk igazgatótanácsának elnöke.

„Az ESG-előírásoknak köszönhetően a környezeti fenntarthatóság mellé egyenértékűvé nőtte ki magát a társadalmi fenntarthatóság kérdése, a vállalatoknak már ezen a területen is konkrét eredményeket kell felmutatniuk. Az elmúlt években kidolgozott szolgáltatási portfóliónk mára túlmutat azon, hogy edukáljuk a szervezeteket a nyitott vállalati kultúra fontosságára. Kézzelfogható stratégiát, akciótervet, jó gyakorlatokat kínálunk a társadalmi ESG-előírások teljesítéséhez” – tette hozzá Várady Nóra, a Nyitottak Vagyunk CEO-ja.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS