A Nyitottak Vagyunk nonprofit szervezet mára több mint 1100 hazai céggel együttműködve hirdeti a nyitott, ítélkezésmentes és befogadó vállalati kultúra kiépítésének fontosságát.
A Prezi, az espell és a Google által 2013-ban indított Nyitottak Vagyunk kezdeményezés pár év alatt nonprofit szervezetté és társadalmi vállalkozássá nőtte ki magát. Az elmúlt tíz évben a több mint harminc nyilvános kampány mellett a szolgáltatásaikon keresztül gyakorlatban hasznosítható tudást és iránymutatást biztosítanak a vállalati szférának arról, hogyan lehet a nyitottságot a munkáltatói márka és a mindennapi működés alappilléreivé tenni.
Ilyen például az inkluzív menedzsment kialakítását fókuszba helyező vezetőképzésük, a vállalati sokszínűséget mérő munkavállalói felmérésük vagy az inkluzív toborzásról és kiválasztásról szóló workshopjuk. a 10 éves Nyitottak Vagyunk mára Európa egyik legnagyobb DEI-fókuszú (Diversity, Equity and Inclusion, sokszínűség, befogadás és egyenlőség) üzleti koalíciója. Évről évre sok cég csatlakozik országos kampányaikhoz, 2019-ben például a nyitott vállalati kultúrát hirdető, a Forbes-szal közös kezdeményezés nyilatkozatát 100 cégvezető írta alá.
“Amikor 2013-ban a Google, az espell és a Prezi összefogott, már az első néhány hétben 450 cég csatlakozott hozzánk. Ezek a vállalkozások és szervezetek már akkor megértették, hogy a sokszínűség és elfogadás a kiemelkedő üzleti működés alapfeltételei. Mára több mint 1100 céget tömörítő közösség vagyunk, több mint 110 ezer alkalmazottat képviselve. A kampányok és projektek mellett a szolgáltatásokkal mára nemzetközi példává vált a Nyitottak Vagyunk” – mondta Árvai Péter, a Prezi vezérigazgatója és társ-alapítója, a Nyitottak Vagyunk alapítója.
Az első tíz évhez képest nem változott a Nyitottak Vagyunk manifesztója, a céges sokszínűséggel foglalkozó legnagyobb régiós eseményükön, az idei OPEN Conference-en bemutatott kampányfilmben 33 új nagyvállalat vezetője közösen tette le a voksát az ítélkezésmentes, nyitott és befogadó vállalati kultúra építése mellett. Idén olyan nagyvállalatok csatlakoztak stratégiai partnerként, mint az RTL vagy a legnagyobb hazai média-, digitális és kreatívügynökség, a Publicis Groupe Hungary.
„Mára eljutottunk oda, hogy nem csak beszélünk a változás szükségességéről, hanem meg is teremtjük a változást a hozzánk csatlakozott vállalatokkal közösen. Az évek alatt kifejlesztett gyakorlati DEI-programjainkkal egyedülállóan tudjuk lefedni a nyitott vállalati kultúraépítéshez kapcsolódó szolgáltatási spektrumot. Nemcsak hazai, hanem regionális szinten is kézzelfogható segítséget nyújtunk a cégeknek a DEI láthatóság, képességfejlesztés és mérés területén” – mondta Sásdi Helga, a Nyitottak Vagyunk igazgatótanácsának elnöke.
„Az ESG-előírásoknak köszönhetően a környezeti fenntarthatóság mellé egyenértékűvé nőtte ki magát a társadalmi fenntarthatóság kérdése, a vállalatoknak már ezen a területen is konkrét eredményeket kell felmutatniuk. Az elmúlt években kidolgozott szolgáltatási portfóliónk mára túlmutat azon, hogy edukáljuk a szervezeteket a nyitott vállalati kultúra fontosságára. Kézzelfogható stratégiát, akciótervet, jó gyakorlatokat kínálunk a társadalmi ESG-előírások teljesítéséhez” – tette hozzá Várady Nóra, a Nyitottak Vagyunk CEO-ja.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.