A társadalmi fenntarthatóság teljesítésében nyújt gyakorlati segítséget a cégeknek a Nyitottak Vagyunk

A társadalmi fenntarthatóság teljesítésében nyújt gyakorlati segítséget a cégeknek a Nyitottak Vagyunk
2023. 12. 09., 11:23

A Nyitottak Vagyunk nonprofit szervezet mára több mint 1100 hazai céggel együttműködve hirdeti a nyitott, ítélkezésmentes és befogadó vállalati kultúra kiépítésének fontosságát.

A Prezi, az espell és a Google által 2013-ban indított Nyitottak Vagyunk kezdeményezés pár év alatt nonprofit szervezetté és társadalmi vállalkozássá nőtte ki magát. Az elmúlt tíz évben a több mint harminc nyilvános kampány mellett a szolgáltatásaikon keresztül gyakorlatban hasznosítható tudást és iránymutatást biztosítanak a vállalati szférának arról, hogyan lehet a nyitottságot a munkáltatói márka és a mindennapi működés alappilléreivé tenni.

Ilyen például az inkluzív menedzsment kialakítását fókuszba helyező vezetőképzésük, a vállalati sokszínűséget mérő munkavállalói felmérésük vagy az inkluzív toborzásról és kiválasztásról szóló workshopjuk. a 10 éves Nyitottak Vagyunk mára Európa egyik legnagyobb DEI-fókuszú (Diversity, Equity and Inclusion, sokszínűség, befogadás és egyenlőség) üzleti koalíciója. Évről évre sok cég csatlakozik országos kampányaikhoz, 2019-ben például a nyitott vállalati kultúrát hirdető, a Forbes-szal közös kezdeményezés nyilatkozatát 100 cégvezető írta alá.

“Amikor 2013-ban a Google, az espell és a Prezi összefogott, már az első néhány hétben 450 cég csatlakozott hozzánk. Ezek a vállalkozások és szervezetek már akkor megértették, hogy a sokszínűség és elfogadás a kiemelkedő üzleti működés alapfeltételei. Mára több mint 1100 céget tömörítő közösség vagyunk, több mint 110 ezer alkalmazottat képviselve. A kampányok és projektek mellett a szolgáltatásokkal mára nemzetközi példává vált a Nyitottak Vagyunk” – mondta Árvai Péter, a Prezi vezérigazgatója és társ-alapítója, a Nyitottak Vagyunk alapítója.

Az első tíz évhez képest nem változott a Nyitottak Vagyunk manifesztója, a céges sokszínűséggel foglalkozó legnagyobb régiós eseményükön, az idei OPEN Conference-en bemutatott kampányfilmben 33 új nagyvállalat vezetője közösen tette le a voksát az ítélkezésmentes, nyitott és befogadó vállalati kultúra építése mellett. Idén olyan nagyvállalatok csatlakoztak stratégiai partnerként, mint az RTL vagy a legnagyobb hazai média-, digitális és kreatívügynökség, a Publicis Groupe Hungary.

„Mára eljutottunk oda, hogy nem csak beszélünk a változás szükségességéről, hanem meg is teremtjük a változást a hozzánk csatlakozott vállalatokkal közösen. Az évek alatt kifejlesztett gyakorlati DEI-programjainkkal egyedülállóan tudjuk lefedni a nyitott vállalati kultúraépítéshez kapcsolódó szolgáltatási spektrumot. Nemcsak hazai, hanem regionális szinten is kézzelfogható segítséget nyújtunk a cégeknek a DEI láthatóság, képességfejlesztés és mérés területén” – mondta Sásdi Helga, a Nyitottak Vagyunk igazgatótanácsának elnöke.

„Az ESG-előírásoknak köszönhetően a környezeti fenntarthatóság mellé egyenértékűvé nőtte ki magát a társadalmi fenntarthatóság kérdése, a vállalatoknak már ezen a területen is konkrét eredményeket kell felmutatniuk. Az elmúlt években kidolgozott szolgáltatási portfóliónk mára túlmutat azon, hogy edukáljuk a szervezeteket a nyitott vállalati kultúra fontosságára. Kézzelfogható stratégiát, akciótervet, jó gyakorlatokat kínálunk a társadalmi ESG-előírások teljesítéséhez” – tette hozzá Várady Nóra, a Nyitottak Vagyunk CEO-ja.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 06. 02., 14:30
A Z generáció tudatosan, de rendkívül élménycentrikusan költ – derül ki egy generációról készült átfogó kutatásból. A riport készítésében közreműködött a Diverzum, hazánk legnagyobb diákkedvezményeket kínáló platformja is, amelynek a partnerségi vezetőjével, Takács Péterrel beszélgettünk a Cégkassza Podcast legújabb adásában. A szakértő megosztotta gondolatait a Diverzum indulásáról, valamint a fiatalok fogyasztási szokásairól és digitális életmódjáról is.
2025. 06. 13., 12:05
A szezonálisan kiigazított adatok szerint az egy hónappal korábbihoz képest 1,8 százalékkal csökkent az ipai termelés volumene az Európai Unióban 2025. áprilisban, az egy évvel korábbit ugyanakkor így is meghaladta 0,6 százalékkal.
2025. 06. 12., 11:05
Májusban országos szinten 0,8 százalékkal nőttek a lakbérek áprilishoz képest, ugyanakkor a fővárosban enyhe csökkenés történt: Budapesten 0,2 százalékkal estek vissza az albérletárak. Éves összevetésben továbbra is drágulás látható: országosan 7,9 százalékkal, Budapesten pedig 7 százalékkal emelkedtek a bérleti díjak az elmúlt egy év során – derül ki a KSH-ingatlan.com májusi lakbérindexéből.

  Rovathírek: HIPA

A magyar gazdaság ismét egy stratégiai ágazatban, az orvostechnikai és gyógyszeripari szektort érintő fejlesztésekkel erősödik – szögezte le Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója, a SCHOTT Hungary Kft. tisztatérrel felszerelt gyártócsarnokának alapkőletételén, Lukácsházán. A gyógyszeripari üveg csomagolóanyagok gyártásával foglalkozó vállalat egy időben három új beruházást indított el összesen közel 100 milliárd forint értékben.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) közölte: sajnálattal veszi tudomásul, hogy a kormány szakmai egyeztetés nélkül hosszabbította meg a hatósági árak rendszerét, hiszen ezzel a szőnyeg alá söpörték a gazdaságban lappangó feszültségeket, amelyek így csak tovább gyűlnek és mindenképpen felszínre kerülnek. Az árrésstop legnagyobb vesztesei éppen a kisboltok lesznek, hiszen lemaradnak az árversenyben a multikkal szemben – vezeti le ebben az epizódban Kozák Tamás. Az OKSZ főtitkára azt is elmagyarázza, miért nincs rendjén az elmaradt egyeztetés és felvázolja a szövetség szakpolitikai javaslatait, amelyek viszont gyógyírt jelentenének – árrésstop helyett.
Már minden tízedik magyar dolgozott külföldön, főleg Németországban, az Egyesült Királyságban, Ausztriában vagy Franciaországban, és a legfőbb motiváció a pénzkereseti lehetőség, de közben sokakat vonz a nyelvi, kulturális tapasztalat és a szakmai fejlődés is – mondta el a Profession.hu felmérésének eredményei alapján Dencső Blanka. Az állásportál piackutatási és üzletfejlesztési szakértője ebben az epizódban bemutatja, milyen érdekes trendek alakultak ki a magyarok külföldi munkavállalási kedve kapcsán, illetve mennyien és hogyan küzdöttek meg a honvággyal és a nyelvi nehézségekkel, vagy milyen módon kamatoztatják itthon a külföldön szerzett tapasztalatokat.
2025. 05. 04., 10:25
epizód: 2025 / 9   |   hossz: 29:18
A cégvezetői és értékesítői tréningeken, illetve mentorprogramokon túl azt az összetett feladatot is vállalni kell, hogy fejlesszük, ne csak a gazdasági szereplők, hanem az egész társadalom fizikai és mentális egészségét – vallja Turcsán Emese, az Einstein Akadémia (érdekes módon kriminálpedagógiára szakosodott szociálpedagógus) alapítója és vezetője. Beszélgetésünk apropóját az akadémia mellett életre hívott Einstein Alapítvány, illetve a kibontakozóban lévő Kék Zóna Projekt adta. Előbbi fiatal tehetségek felkarolására és díjazására jött létre, míg utóbbi hazánkban akarja kialakítani a hosszú, kiegyensúlyozott életet élő emberek közösségét – egészen átfogó kutatásokkal és gyakorlatokkal.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS