A Toyota 15 elektromos autómodellel futhat neki a globális EV-piacnak

A Toyota 15 elektromos autómodellel futhat neki a globális EV-piacnak
Gábor János  |  2025. 04. 08., 11:25

A következő pár évben egy sor eddig soha nem látott elektromos Toyota jelenhet meg. Úgy tudni, a márka olyan nagy példányszámmal készül, amellyel már bekerülhet az EV-gyártók felső ligájába.

A Toyota célja, hogy 2027-re körülbelül 15 saját fejlesztésű elektromos járműmodellt építsen, és attól az évtől kezdve évi mintegy egymillió EV-t gyártson - szellőztette meg a Nikkei Asia. A portál emlékeztet: a Toyota jelenleg öt, házon belül fejlesztett elektromos modellt gyárt Japánban és Kínában, és a termelés bővítése az Egyesült Államok, Thaiföld, illetve Argentína irányába segítené a vám- és devizakockázatok ellensúlyozását, valamint csökkentené a szállítási időket.

A 15 tervezett elektromos modell között a Lexus prémium márkája alá tartozó autók is szerepelhetnek.

A gyártó most arra számít, hogy 2026-ban körülbelül 800 ezer autót fog gyártani, ami közel 50 százalékos csökkenést jelent az eredeti tervekhez képest - mutat rá a Reuters, megjegyezve, hogy a Toyota nem kommentálta az értesülést, mondván, ezt az információt ők „nem jelentették be”. A márka korábban hivatalosan csak annyit közölt, hogy 2026-ra évi 1,5 millió, 2030-ra pedig 3,5 millió elektromos autót szeretnének értékesíteni, de ezeket a számokat inkább iránymutatásként, mintsem konkrét célként tálalták a részvényeseknek.

A Toyota eddig sem állt rosszul az EV-piacon, mégis össze kell kapnia magát

A vállalat tavaly közel 140 ezer elektromos autót adott el világszerte, ami 34 százalékkal jobb a 2023-as eredménynél, viszont a két százalékát sem teszi ki a Toyota több mint 10 milliós éves eladásainak. Ennek ismeretében tényleg életszerű, hogy a következő három évben megháromszorozzák az elektromos modellek kínálatát, hiszen aligha akarnak piacot veszíteni.

Az electrek közölte, hogy a Toyota Európában három új elektromos SUV-val jelentkezi, az új bZ4X-szel, a C-HR+-szal és az Urban Cruiserrel, illetve szeptemberben megkezdi a C-HR+ gyártását Japánban. Az oldal értesülései szerint a következő generációs Lexus elektromos modell gyártása ugyancsak a felkelő nap országában, a Tahara üzemben indul majd, várhatóan 2027 augusztusában. Ugyanabban az évben a Subaru is elkezd gyártani egy új elektromos SUV-t, amelyet a Toyotával közösen fejleszt és az észak-amerikai, európai, valamint a japán piacra szán.

Verseny Kínában és Thaiföldön

A Toyota a múlt hónapban Kínában dobta piacra az eddigi legolcsóbb elektromos autóját, a bZ3X-et. Ennek az ára alig haladja meg az 5,6 millió forintot, így talán nem is csoda, hogy egy órán belül több mint 10 ezer megrendelés érkezett rá, túlterhelve a vállalat szervereit.

Mindeközben Thaiföldön elektromos változat készül a Hilux pickupból, ami egyértelműen a BYD Shark és más helyi plug-in, illetve elektromos modellek vetélytársa akar lenni.

Címlapkép: Toyota Newsroom

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 04. 18., 12:10
Húsvétkor nem ritka, hogy a gyerekek élő kis nyuszit kapnak ajándékba. Nem kérdés, hogy a nyuszik nagyon kedves állatok, nem csoda hát, ha a szülőknek, gyerekeknek megtetszik. Nem árt azonban előre átgondolni, hogy mi lesz a kis szőrmókkal húsvét után. A házi kedvencek érdekeit törvény is védi. Előírja, hogy állattartóként mit kell betartani. Mire köteles a kis kedvenc gazdája? A legfontosabb tudnivalókat dr. Kocsis Ildikó ügyvéd foglalta össze.
2025-04-17 13:15:00
Gigantikus gyermekjátékkal találkozhat az, aki április 17-én a budapesti Fashion Street környékén jár, amelyen egy 99 százalékos árengedményt sugalló címke is látható. A mackót valójában nem lehet megvásárolni és hazavinni, viszont még az árának egy százalékát sem kell kifizetnie annak, aki szeretné, hogy – racionális méretű és értékű, – sporteszközök és élmények tegyék szebbé a gyermekotthon lakóinak életét.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Nem sokkal a lakásbiztosítási kampány után máris látszanak a legfontosabb piaci változások. Az ügyfelek jobb szolgáltatásokat és akár jelentősen alacsonyabb díjakat érhetnek el, ha legalább annyira figyelnek a lakásbiztosításukra, mint a kgfb-re. Erre Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója szerint óriási szükség is van, hiszen sokan akár 10 évig érintetlenül hagyják a meglévő biztosításukat, ami idővel alkalmatlanná válik arra, hogy fedezze a károk mai helyreállítási költségeit. További tanulság, hogy évi pár ezer forinttal többért milyen remek kiegészítő szolgáltatásokhoz lehet hozzáférni.
Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

A paksi atomerőmű bővítésének keretében megkezdődött a hatodik blokkhoz szükséges reaktortartály gyártása Oroszországban, és ezzel párhuzamosan az ötödik blokk turbinájának első elemeit is gyártani kezdték Franciaországban – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.