A következő pár évben egy sor eddig soha nem látott elektromos Toyota jelenhet meg. Úgy tudni, a márka olyan nagy példányszámmal készül, amellyel már bekerülhet az EV-gyártók felső ligájába.
A Toyota célja, hogy 2027-re körülbelül 15 saját fejlesztésű elektromos járműmodellt építsen, és attól az évtől kezdve évi mintegy egymillió EV-t gyártson - szellőztette meg a Nikkei Asia. A portál emlékeztet: a Toyota jelenleg öt, házon belül fejlesztett elektromos modellt gyárt Japánban és Kínában, és a termelés bővítése az Egyesült Államok, Thaiföld, illetve Argentína irányába segítené a vám- és devizakockázatok ellensúlyozását, valamint csökkentené a szállítási időket.
A 15 tervezett elektromos modell között a Lexus prémium márkája alá tartozó autók is szerepelhetnek.
A gyártó most arra számít, hogy 2026-ban körülbelül 800 ezer autót fog gyártani, ami közel 50 százalékos csökkenést jelent az eredeti tervekhez képest - mutat rá a Reuters, megjegyezve, hogy a Toyota nem kommentálta az értesülést, mondván, ezt az információt ők „nem jelentették be”. A márka korábban hivatalosan csak annyit közölt, hogy 2026-ra évi 1,5 millió, 2030-ra pedig 3,5 millió elektromos autót szeretnének értékesíteni, de ezeket a számokat inkább iránymutatásként, mintsem konkrét célként tálalták a részvényeseknek.
A vállalat tavaly közel 140 ezer elektromos autót adott el világszerte, ami 34 százalékkal jobb a 2023-as eredménynél, viszont a két százalékát sem teszi ki a Toyota több mint 10 milliós éves eladásainak. Ennek ismeretében tényleg életszerű, hogy a következő három évben megháromszorozzák az elektromos modellek kínálatát, hiszen aligha akarnak piacot veszíteni.
Az electrek közölte, hogy a Toyota Európában három új elektromos SUV-val jelentkezi, az új bZ4X-szel, a C-HR+-szal és az Urban Cruiserrel, illetve szeptemberben megkezdi a C-HR+ gyártását Japánban. Az oldal értesülései szerint a következő generációs Lexus elektromos modell gyártása ugyancsak a felkelő nap országában, a Tahara üzemben indul majd, várhatóan 2027 augusztusában. Ugyanabban az évben a Subaru is elkezd gyártani egy új elektromos SUV-t, amelyet a Toyotával közösen fejleszt és az észak-amerikai, európai, valamint a japán piacra szán.
A Toyota a múlt hónapban Kínában dobta piacra az eddigi legolcsóbb elektromos autóját, a bZ3X-et. Ennek az ára alig haladja meg az 5,6 millió forintot, így talán nem is csoda, hogy egy órán belül több mint 10 ezer megrendelés érkezett rá, túlterhelve a vállalat szervereit.
Mindeközben Thaiföldön elektromos változat készül a Hilux pickupból, ami egyértelműen a BYD Shark és más helyi plug-in, illetve elektromos modellek vetélytársa akar lenni.
Címlapkép: Toyota Newsroom
A HIPA munkáját és hazánk befektetési környezetét negyedik alkalommal ismerték el az Annual Investment Meeting éves kongresszusán Dubajban, idén már Európa legjobb befektetési ügynökségeként.
A paksi atomerőmű bővítésének keretében megkezdődött a hatodik blokkhoz szükséges reaktortartály gyártása Oroszországban, és ezzel párhuzamosan az ötödik blokk turbinájának első elemeit is gyártani kezdték Franciaországban – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.