A Suzuki ebben évek óta listavezető

2020. 01. 03., 17:30

Sorozatban negyedszer végzett az első helyen a Magyar Suzuki Magyarországon 2019-ben, 25 766 regisztrált személygépkocsival 16,32 százalékos részesedést ért el a magyar személyautó-piacon – közölte a társaság pénteken.

A Suzuki tavaly 2,2 százalékkal növelte piaci részesedését az előző évhez képest.

Tavaly összesen 157 906 személyautót helyeztek forgalomba. A stagnáló európai piac mellett a magyar személygépkocsi piac 15,6 százalékkal bővült volumenben 2019-ben, ezen belül a Suzuki 33,55 százalékkal. A Suzuki 2019-es belföldi értékesítése meghaladta a válságot megelőző 2008-as év eredményét is.

A Suzuki közleménye szerint a 2015 óta Esztergomban gyártott és 2018 őszén megújult Vitara, amelyből már több mint félmilliót készítettek Magyarországon, 20,39 százalékos szegmens-részesedéssel vezeti a SUV szabadidőautó-kategóriát és ezzel együtt a személyautók mezőnyét is. 12 106 darabot regisztráltak a modellből 2019. január 1-je és december 31-e között.

A teljes személyautó piac top 3 modellje között a második helyet foglalja el a szintén hazai gyártású Suzuki SX4 S-CROSS. Az év végéig összesen 9246 kelt el ebből a modellből Magyarországon, amely az összes értékesített alsó-középkategóriás modell (42 680) 21,66 százaléka, a modell így az 1. helyen áll ebben a szegmensben.

A két hazai modell gyártását 3200 dolgozó és 770 robot végzi két műszakban.

A Magyar Suzuki Zrt.-t 1991-ben alapították, és azóta is a japán anyavállalat egyetlen európai gyártóegysége. A társaság közvetlenül 3200 főt foglalkoztat, illetve partnereinek, beszállítóinak, valamint a 78 tagú országos márkakereskedői hálózatának köszönhetően hozzávetőlegesen 10 000 munkavállaló megélhetéséhez járul hozzá.

A Magyar Suzuki 2018-ban 171 885 járművet értékesített 123 országban, amelyek 95 százaléka Esztergomban készült.

A Magyar Suzuki nettó árbevétele 2018-ban 1,953 milliárd euró volt a 2017. évi 2,1 milliárd euró után. Ebből a belföldi árbevétel 280,4 millió eurót tett ki, 18,6 százalékkal bővült. Az adózás előtti eredmény 2018-ban elérte a 82 millió eurót, némileg elmaradva a 2017. évi 90,8 millió eurótól. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-12 21:10:35
Csak a személyre szabott és élményalapú munkahelyek képesek hosszú távon megtartani az értékes munkaerőt – hangzott el a FIVOSZ hétfői HR-konferenciáján, ahol panelbeszélgetésen keresték a választ arra, hogy milyen az ideális munkahely 2024-ben.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS