A Prosus tőkéjével terjeszkedik Kelet-Közép-Európa első B2B kereskedelmi platformja

2021. 11. 29., 17:33

A világviszonylatban is a legnagyobb technológiai befektetők közé tartozó Prosus Ventures száll be a merXu-ba, amely az online vásárlás hozzáférhetőségét és egyszerűségét ülteti át a B2B környezetbe Európában. A 2020-ban a lengyel Allegro csoport korábbi felsővezetői által alapított, Csehországban, Észtországban, Lengyelországban, Litvániában, Magyarországon, Németországban, Romániában és Szlovákiában működő vállalat részben további piacok meghódítására használja a befektetést.

Miközben a cégtulajdonosok és a beszerzési vezetők túl sok időt töltenek professzionális és megbízható beszállítók után kutatva, a gyártóknak a nemzetközi terjeszkedés okoz visszatérően gondot. Mindkét oldal életét igyekszik megkönnyíteni a merXu, amely ellenőrzött kis- és középvállalkozások ezreinek teremt biztonságos feltételeket az online adásvételhez a cseh, az észt, a lengyel, a litván, a magyar, a román és a szlovák piacon – és mostantól Németországban.

A platformot 2020-ban hozták létre a lengyel Allegro csoport korábbi felsővezetői, Przemysław Budkowski, Tomasz Nowak és Sebastian Pietrowski.

„A B2C e-kereskedelem térhódítása és mindennapos, zökkenőmentes vásárlási szokássá válása ma már szinte magától értetődő” – fogalmazott Przemysław Budkowski társalapító-vezérigazgató, aki szerint a megoldásuk az online vásárlás B2C-ben már megismert hozzáférhetőségét és egyszerűségét ülteti át B2B környezetbe Európában.

A merXu nem fogyasztói kategóriákra összpontosít, hanem többek között a vegyiparra, építőiparra, elektrotechnikára, gyártószektorra, gépiparra, világítástechnikára és épületgépészetre, a HoReCa szektorra, valamint a professzionális szerszámokra. Az ellenőrzött vevők és eladók összekapcsolásával biztonságos üzleti környezetet teremt, amelyben az ellenőrzött vevők és eladók közvetlen módon vagy ajánlatkéréseken keresztül hajthatnak végre adásvételi tranzakciókat.

Kelet-Európa és két baltikumi ország után a merXu mostantól Németországban is működik, amely kulcsszerepet tölt be a vállalat expanziós törekvéseiben: a 2020-ban a német piacra 286 milliárd euró összegben exportáló V4 országok – Kínát megelőzve – a legnagyobb gazdasági partnerévé váltak Németországnak, amelynek Lengyelország önmagában a harmadik legjelentősebb üzleti partnere.

A platform növekedésének új szakasza annak az elsőkörös tőkebevonásnak köszönhető, amely a többek között az eMAG, a PayU, vagy a Wolt befektetőjeként ismert Prosus (korábban Naspers) Ventures vezetésével valósult meg. A világviszonylatban is a legnagyobb technológiai befektetők között jegyzett holland cég főként nagy növekedési potenciállal rendelkező piacokon fektet be világszerte és jellemzően olyan ágazatokba, amelyekben az innováció jelentős társadalmi igényeket képes számottevő mértékben kielégíteni.

„Az olyan trendek, mint az e-kereskedelem elterjedésének felgyorsulása vagy a nearshoring, vagyis a gyártás Kelet-Közép-Európa felé történő elmozdulása, egyértelmű terjeszkedési lehetőségeket nyitnak a merXu előtt” – mondta Sandeep Bakshi, a Prosus Ventures európai beruházásokért felelős vezetője.

A mostani tőkebevonásból a platform tavalyi magvető befektetői is kivették a részüket: az egyebek között a BlaBlaCar, a Deliveroo, a Spotify vagy a Supercell finanszírozásában aktív amerikai Accel befektetési alap, valamint a digitális piacterekre és lekérhető szoftverekre (SaaS) specializálódott berlini Point Nine Capital.

A bevont kockázati tőkéből a vállalat következő növekedési szakaszát finanszírozzák, mivel a tervek szerint más európai országokba is belép a merXu, kiemelten kezelve a mától megnyíló német piacot. A friss pénzügyi források révén B2B fizetési funkciókat is integrálnak a platformba, illetve bővítik a merXu csapatát is.

„A vállalkozások széles körének nyújtott online kereskedési platformon túl a megoldásunk a helyi piacról is segít kitörni a nemzetközi szintér felé”– fogalmaz a cég magyarországi és romániai operációjának vezetője. Okányi Attila szerint az európai B2B e-kereskedelem éves szinten 7 százalékkal nőtt 2013 és 2020 között, a merXu pedig készen áll arra, hogy tovább gyorsítson ezen az ütemen, digitális megoldásokat kínálva az online adásvételi tranzakciókhoz.

„Csak Magyarországon és Romániában mintegy 1,2 millió kkv működik, és ezt az önmagában is értékes ügyfélpotenciált még inkább felértékeli, hogy mindkét ország gazdaságának bővülése túlszárnyalja az uniós átlagot”– tette hozzá a szakember.

A merXu-ról

A kis- és középvállalkozások beszerzési igényeire online megoldást nyújtó B2B európai piactéren több mint 15 ezer közép- és kelet-közép-európai és baltikumi regisztrált cég van jelen Csehországból, Észtországból, Lengyelországból, Litvániából, Magyarországról, Németországból, Romániából és Szlovákiából. A platform professzionális felhasználású, illetve ipari termékek online értékesítését vagy vásárlását teszi lehetővé gyártóknak, forgalmazóknak, nagy- és kiskereskedőknek, illetve kivitelezőknek. Az irodaberendezés, világítástechnika, gépek és berendezések, vegyiáru és szerszámok mellett további professzionális felhasználású, illetve ipari termékek találhatók a piactéren, összesen több mint 2 millió árucikk.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 19., 11:45
A 8+1 pontos Demján Sándor Program keretében a korábbi 5 százalék helyett évi 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamatát. Az intézkedés „felkorbácsolta a beruházási hitelek iránti keresletet” a hazai kkv-k körében – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-19 06:30:00
A bankok azonnal ki akarják használni az állami támogatással jövőre induló új kölcsönöket: a munkáshitel már a januári nyitáskor igényelhető lesz, és falusi lakásfelújítási hitelt is több pénzintézet kínálja majd – derül ki a Bank360.hu felméréséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS