A Porsche LeMans oldtimer rajongói tábora egyre nagyobb

A Porsche LeMans oldtimer rajongói tábora egyre nagyobb
2024. 07. 09., 06:00

Az oldtimer autók világában a ritkaság és a minél régebbi évjárat határozzák meg általában az értéket. A Porsche 924 LeMans egyedisége miatt az egyik legkeresettebb sorozat. Ennek a szériának azonban érdekes története van.

A LeMans Audiként köszönt volna be a piacra, azonban a Volkswagen az utolsó pillanatban visszalépett a gyártástól, mert nem tudtak azonosulni a hátsókerék-meghajtással. A Porsche azonban lecsapott erre a lehetőségre, és megkaparintotta ezt a típust.

A 924-esekből sokat eladtak, de a LeMans-t összesen két hónapig gyártották. Biztos információk nincsenek, de nagyjából kicsivel több, mint 1000 darab találhatott gazdára. Ez az oldtimer pont emiatt igazán ritka, különleges és értékes.

Kivételes lehetőség, ha ilyet talál az ember. A Widi Automotive egyik jelenlegi, folyamatban lévő projektje egy ilyen típusú szerelemautó. A cég fő profilja a veterán autó felújítás, igényesen és precízen.

Különlegesen szép

Külsőjét illetően csak alpesi fehér színben gyártották, körben pedig a német zászló színei futottak egy csíkban. A 924 Turbo légterelőjét viseli, de alufelnijének mintázata is sportos külsőt kölcsönöz neki.

Alapvetően egy alacsonyabb modellről van szó, beszállást követően komfortosan érezhetjük magunkat az ülések kialakításának köszönhetően. Kényelmesen foglalhatunk helyet benne, ugyanis az ülőlap hosszú, így a lábaknak kellő támaszt biztosít. Az oldaltartásnak hála pedig egy hosszú út sem jelenthet gondot a sofőrnek.

Műszerfala áttekinthető a három mutató elhelyezkedése miatt. Az 1981-ben gyártott Porsche 924 LeMans 1985 köbcentis motorral rendelkezik. 125 lóerős teljesítménnyel és 165 newtonméter nyomatékkal járul hozzá a dinamikus vezetési élményhez.

A bőrbevonatú kormány és sebváltó egyfajta luxusérzetet teremt. Belterét az ülések designja is különlegessé teszi. Egyszerű fekete színét fehér körvonalakkal dobták fel, középen pedig egy fekete-fehér csíkos részre ülhetünk.

Miért pont LeMans?

A modellt nem véletlenül nevezték el pont így. A 924-es széria ezen ritka családtagja a Porsche eredményességét jelzi. A márka ugyanis 1980-ig öt LeMans-i versenyt nyert meg. Ezzel a két hónapig gyártott limitált kiadással pedig pont ezen sikereiket ünnepelték meg.

Igazi gyűjtői darabnak számít az oldtimerek világában a Porsche 924 LeMans, a szériának és ennek a modellnek is egyre nagyobb a rajongótábora. Ezt a különkiadást pedig kifejezetten szeretik, hiszen ritka autóról van szó, ami különleges háttérsztorival rendelkezik.

Nem csak a gyűjtőknek kiváló befektetés

Egy veterán autó egyre növekvő értéke miatt mindig is kiváló befektetés lesz. A LeMans pedig nem csak a gyűjtők garázsában foglalhat méltó helyet, hanem az autók úgymond egyszerű szerelmesei is imádni fogják.

Egy oldtimer autó restaurálása pontos, precíz munkát követel meg. A Widi Automotive által felújított darabok azonban biztosan nem fognak csalódást okozni. Ők pont egy LeMans-on is dolgoznak jelenleg, úgyhogy érdemes a céggel felvenni a kapcsolatot.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 10. 03., 15:55
Több mint 900 jelölést mérlegelve választották ki azt a 30 művészt, sportolót, újságírót, oktatót és tudóst, akik közül tízen vehetik majd át a Prima Primissimákat és húszan a Primákat megillető kisplasztikát és az idén jelentősen megemelt pénzdíjat december 6-án a Művészetek Palotájában.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS