Az elmúlt év piaci kihívásai ellenére sok magánvállalat vezetője véli úgy, hogy a pandémiát követő piaci környezetben jó úton haladnak a rugalmasabbá válás folyamatában. A Deloitte Private most megjelent globális magánvállalatokat érintő jelentése szerint a válság katalizátorként hatott és felgyorsította a szegmens átalakulását. A megkérdezett vezetők több mint kétharmada pozitív cégének kilátásaival kapcsolatban a következő 12 hónapra vonatkozóan.
A Magyarországot is lefedő felmérés főbb megállapításai arra vonatkoznak, hogy a globális járvány hogyan gyorsította fel a cégek tevékenységét és működését:
A Deloitte Private 2021. január 21. és március 9. között 33 országban 2750 magánvállalat vezetőjét kérdezte meg, és arra az eredményre jutott, hogy a szervezetek többsége hét kulcsfontosságú elemre építi ellenálló képességét: a stratégia, a növekedés, a működés, a technológia, a munkaerő, a tőke és a társadalom. A válaszadók pedig ezekben az elemekben rejlő rugalmasság szerint értékelték a saját vállalatuk helyzetét. Ezeknek a komponenseknek az összegzését követően pedig egy ún. „ellenállóképességi mutatót” kaptak. Az eredmények alapján a megkérdezetteket a nagyon ellenálló, közepesen rugalmas és alacsony ellenálló képességű szervezetek kategóriájába csoportosították.
A felmérés szerint a rendkívül ellenálló szervezetek optimistábbak a hosszú távú növekedési potenciáljukban, mint az alacsony ellenálló képességű szervezetek. Előbbiek 52 százaléka nagyon bízik a következő három év kilátásaiban, míg az alacsony rugalmasságú csoportból csak 15 százalék látja így. Földrajzi eloszlás szerint az Egyesült Államok cégvezetői a legoptimistábbak bevétel, nyereség és termelékenység tekintetében az elkövetkező évben a többi ország cégvezetőjéhez képest. Azonban a magyar magánvállalatoknál is hasonló a hangulat: a válaszadók közel fele (44 százalék) számít árbevétel növekedésre a következő egy évben.
A megkérdezett vezetők egyetértenek abban is, hogy a technológiai fejlődés a rugalmas szervezetek legfontosabb ismérve. A magyar magánvállalkozások növekedési stratégiájának a digitális transzformáció az első számú eleme, ezen belül a CRM-el, az automatizációval és a kiberbiztonsággal kapcsolatos fejlesztések vannak a fő fókuszban.
„A felmérés eredményei rámutatnak arra, hogy a céljaik iránt töretlen elkötelezettséget mutató magánvállalatok több olyan területen is bizonyítottak, mint például a digitális átalakulás, az ellátási láncok átalakítása, vagy a munkaerő jövőjét érintő változások kezelése. Markáns különbség látszik az alacsony és a rendkívül ellenálló szervezetek között, utóbbiak nagyobb hajlandósággal fektettek a növekedést segítő területekbe, és tágabb társadalmi szempontok alapján értékelték át céljaikat” – foglalta össze dr. Erdei Márton, a Deloitte Private menedzsere.
A válaszadók többsége úgy véli, a vállalatuk a következő 12 hónapban kilábal a válságból, ennek ellenére úgy gondolják, hogy a járvány széleskörű hatásai a következő néhány évben is érezhetők lesznek. A válaszokból kiderül az is, hogy a magánvállalatok a munkaerővel kapcsolatos kihívásokat rugalmas megállapodásokkal és a szervezeteik áttervezésével próbálták ellenállóbbá tenni.
„A pandémia alatt a magánvállalatok megtanulták, hogy a gondolkodásmód, a működést érintő gyors döntéshozatal, az azonnali cselekvés, és a célok elérését támogató befektetések elengedhetetlenek az ellenálló képesség növeléséhez. Fontos felismerés volt továbbá számukra, hogy nemcsak a gyorsan változó piaci környezetre, valamint a megváltozott ügyféligényekre kell azonnal reagálni, hanem nagyobb hangsúly kell fektetni a munkavállalók elvárásaira is. Ezek azok a felismerések, amik nemcsak a pandémia alatt, de a jövőben is fontos jellemzői maradnak a rugalmasan ellenálló vállalatoknak” – mondta dr. Kóka Gábor, a Deloitte Private közép-európai vezető partnere.
A Deloitte Private tanulmánya teljes terjedelmében itt olvasható el: www.deloitte.com/insights/deloitte-private-global-survey-2021
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
A tartály legösszetettebb formájú csonkzónái elkészültek; a csonkgyűrűk és a további fő elemek egyenként elvégzett minőségügyi átvétele után azok további megmunkálására és a tartály összeállítására az AEM-Technologies volgodonszki gyárában kerül sor.