A Nestlé megnyitotta az élelmiszeriparban egyedülálló kutatóintézetét

2019. 09. 12., 16:30

A Nestlé ma hivatalosan megnyitotta az élelmiszeriparban egyedülálló Nestlé Csomagolástechnikai Intézetet. Az új intézet lehetővé teszi a funkcionális, biztonságos és környezetbarát csomagolási megoldások gyorsabb megjelenését a piacon, valamint a műanyag csomagolóanyag hulladék okozta globális kihívások hatékonyabb kezelését.

A megnyitón Mark Schneider, a Nestlé vezérigazgatója elmondta: „Olyan világról álmodunk, amelyben semmilyen csomagolóanyag nem végzi hulladékként vagy szemétlerakóban. Ennek érdekében bevezetjük az újrahasználható csomagolási megoldásokat és úttörő környezetbarát csomagolóanyagokat. Emellett a hulladékmentes világ érdekében támogatjuk az újrahasznosítással foglalkozó helyi infrastruktúrák fejlesztését. A Nestlé Csomagolástechnikai Intézete lehetővé teszi számunkra, hogy fenntartható csomagolási megoldásokat hozzunk létre a Nestlé termékeihez az egyes piacokon világszerte.”

A Nestlé Csomagolástechnikai Intézet számos tudományos és technológiai kérdéssel foglalkozik. Ide tartoznak főként az újratölthető és újrahasználható csomagolás, egyszerűsített csomagolóanyagok, újrahasznosított csomagolóanyagok, nagy teljesítményű nem áteresztő papírok, valamint bioalapú, komposztálható és biológiai lebontható anyagok.

Stefan Palzer, a Nestlé technológiai igazgatója hozzátette: „Kiemelt célunk, hogy a legmodernebb technológiát és terméktervezést vessük be a műanyaghulladék visszaszorítása és az éghajlatváltozás hatásainak enyhítése érdekében. A Nestlé szakemberei a fejlesztési központokkal, beszállítókkal, kutatóintézetekkel és startupokkal közösen fejlesztik és vizsgálják a környezetbarát csomagolóanyagokat és rendszereket. Az Intézet, amely a svájci Lausanne-ban található Nestlé kutatóbázisán kapott helyet az élelmiszerbiztonság, elemzés és élelmiszertudomány terén rendelkezésre álló kutatási kapacitást is kihasználja.”

A megnyitón Sander Defruyt, az Ellen MacArthur Alapítvány New Plastics Economy területének vezetője elmondta: „A Nestlé az elsők között írta alá a műanyag hulladékok és szennyezés kiindulási ponton történő felszámolására vonatkozóan konkrét célokat meghatározó kötelezettségvállalást. Nagyszerű látni, hogy a világ legnagyobb fogyasztási cikkeket forgalmazó vállalata kutatásait és erőforrásait e célok megvalósítására fordítja.”

A Nestlé már tett lépéseket a csomagolóanyagokra vonatkozó 2025-ig tartó vállalásai terén, és több új csomagolási megoldással is megjelent. A Nestlé szakemberei és szállítói például mindössze egy éven belül kidolgozták az újrahasznosítható papírkiszerelést az olyan termékek esetében, mint a szerencsi gyárban készülő kakaópor.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS