A koronavírus elleni védőoltás globális gyártását célzó együttműködést kötöttek

2020. 05. 04., 16:45

A COVID-19 elleni vakcina globális fejlesztését, gyártását és forgalmazását lehetővé tevő megállapodást kötött az AstraZeneca nemzetközi innovatív gyógyszergyártó vállalat és az Oxfordi Egyetem. A megállapodás értelmében a Magyarországon is aktív AstraZeneca a védőoltás világszintű gyártásáért és forgalmazásáért lesz felelős.

Az AstraZeneca és az Oxfordi Egyetem 2020. április 30-án jelentette be az egyetem által fejlesztett SARS-CoV-2 okozta COVID-19 fertőzés megelőzését szolgáló potenciális rekombináns adenovírus vakcina globális továbbfejlesztésére és forgalmazására irányuló megállapodását.

Az együttműködés célja, hogy az Oxfordi Egyetem Jenner Intézete és az Oxfordi Vakcina Kutatócsoport által jelenleg is fejlesztett potenciális, ChAdOx1 nCoV-19 néven ismert vakcina széles tömegekhez juthasson el. A megállapodás keretében, az AstraZeneca az oltóanyag készítmény termékfejlesztéséért, a vakcina világszíntű gyártásáért és forgalmazásáért lesz felelős.

Pascal Soriot, az AstraZeneca vezérigazgatója a megállapodás kapcsán hangsúlyozta: „Mivel a COVID-19 megbetegedés terjedése folyamatos a világban, ezért a vírus megállítására szolgáló vakcinára égető szükség van. Együttműködésünk összekapcsolja az Oxfordi Egyetem vakcinakutatás terén felhalmozott világszínvonalú szakértelmét az AstraZeneca globális termékfejlesztési, gyártási és forgalmazási kapacitásaival. Azt reméljük, hogy erőink egyesítésével fel tudjuk gyorsítani a vakcina globális elérhetőségét, hogy legyőzhessük a vírust és megvédhessük az emberiséget generációnk legveszélyesebb világjárványától.”

Az Oxfordi Egyetem által fejlesztett potenciális vakcina a múlt héten lépett a fázis I. klinikai vizsgálati szakaszba, amely során öt dél-angliai centrumban, 18-55 éves egészséges önkéntesekben vizsgálják a hatékonyságát és a biztonságosságát. A fázis I. vizsgálat eredményei a jövő hónapban várhatóak, míg a későbbi fázisú vizsgálatokra az év derekán kerülhet sor.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS