A felhő, a mesterséges intelligencia és az IoT lesz a növekedés kulcsa a vezérigazgatók szerint.
A következő évek egyik legnagyobb kihívása a cégvezetők szerint a vírus miatt sok különböző helyről, irodában és otthonról, dolgozó munkaerő menedzselése lesz – derül ki az IBM üzleti háttérintézete, az Institute for Business Value (IBV) globális kutatásából. Az elemzés arra is rávilágít, hogy a legjobban teljesítő vezetők – akiknek vállalata az árbevétel növekedése szempontjából a felső 20 százalékba esik – a tehetséges munkaerőt, a technológiát és a partnerkapcsolatokat tekintik a legfontosabb sikertényezőnek a COVID-19 utáni világban. A „Find your essential” című tanulmány készítői 50 országból és 26 iparágból összesen 3000 vezérigazgatót kérdeztek meg az Oxford Economics kutatócéggel együttműködve, és az eredményeket az IBM több mint 20 éve rendszeresen elvégzett cégvezetői kutatásainak adataival vetették össze.
„A COVID-19 világjárvány rákényszerítette a vezetőket, hogy újragondolják és felgyorsítsák az általuk irányított szervezet digitális evolúcióját” – mondta el Rehus Péter, az IBM Magyarország országigazgatója. „A kutatásból az is kiderült, hogy a közép-kelet-európai vállalatvezetők hasonlóan gondolkodnak a többi régiókban dolgozó kollégáikkal, és ugyanattól a 4 kulcsfontosságú technológiától – az IoT-tól, a hibrid felhőtől, a mesterséges intelligenciától és az automatizációtól – várják, hogy cégük okosabbá, gyorsabbá és ellenállóbbá váljon azokkal a változásokkal szemben, amelyeket a világjárvány sok ágazatban előidézett.”
A siker alapja: rugalmas és skálázható technológia
A megkérdezett cégvezetők minden régióban a felhőtől, a mesterséges intelligenciától (MI), a dolgok internetétől (IoT-tól) és a robotizált folyamatautomatizálástól (RPA) várják a legtöbb hasznot a következő években. A legjobban teljesítő cégvezetők a gyengébben teljesítő vállalatirányítókhoz viszonyítva kétszer akkora arányban gondolják úgy, hogy az előttük álló legnagyobb kihívást vállalkozásuk technológiai fundamentumai jelentik, azaz ők felismerik annak fontosságát, hogy lépést kell tartaniuk a legújabb technológiai trendekkel.
A legsikeresebb vezérigazgatók közül szintén kétszer annyian vélekedtek úgy a kevésbé sikeresekhez képest, hogy a mesterséges intelligenciától (MI) már a következő két-három évben kézzel fogható eredmények várhatók. Az IBM hipotézise szerint ezek a cégvezetők azért optimistábbak, mert előrébb járnak az MI gyakorlati alkalmazásában, és nemcsak egy-egy különálló próbaprojektben, hanem munkafolyamataik alapjaiban is felhasználják azt.
Az olyan technológiák, mint az MI, az IoT és az automatizáció még hatékonyabbakká válnak, ha hibrid felhő infrastruktúrára épülnek. Ez fokozza a vállalkozások alapvető funkcióinak (például az ellátási lánc, a pénzügy, a HR vagy a beszerzés) rugalmasságát és hatékonyságát a folyamatosan változó üzleti környezetben, és lehetővé teszik, hogy valós idejű visszajelzéseket kapjanak a döntéshozók és vállalatok az egyes szervezeti silók működéséről.
Fókuszban a munkatársak
Az IBM évente elvégzett kutatásából kiderült, hogy a cégvezetők számára a munkatársak távoli munkavégzésének támogatása volt az első számú prioritás 2020-ban. A legjobban teljesítő cégvezetők több mint fele a következő években is a sok különböző helyről, irodában és otthonról dolgozó kollégák menedzselését tekinti a legfontosabb vezetői feladatnak, míg a bevételnövekedés szempontjából az alsó egyötödbe tartozók körében mindössze 25 százalék ez az arány. A sikeres vezetők 77 százaléka fontosabbnak nevezte a munkatársak jólétét a rövid távú üzleti eredményeknél, míg a gyengébben teljesítő vezérigazgatók közül csak 39 százalék gondolkozik így. Mindez arra utal, hogy a virágzó vállalatok számára jelen helyzetben az emberek jelentik az egyik legfontosabb erőforrást.
Az IBM egy másik globális kutatása ezzel párhuzamosan azt mutatta ki, hogy az alkalmazottak negyede 2021-ben munkahelyváltást tervez, és a legfőbb motiváció számukra a nagyobb rugalmasság a munkaidő és a munkavégzés helye szempontjából.
Nyitott innováció partnerkapcsolatok segítségével
A jól teljesítő cégvezetők a partnerkapcsolatokat is fontosabbnak tartják az IBV kutatása szerint: 63 százalékuk számára az együttműködések egyre inkább nélkülözhetetlenek a sikerhez, míg a kevésbé sikeres vezetőknek csak a fele nyilatkozta ezt. Az IBM kutatói ezeket az eredményeket úgy értelmezik, hogy a sikeres vezetők azonosítják azokat a tulajdonságokat, amelyekben a vállalatuk kiemelkedő, és ezekre az erősségekre fókuszálnak saját tevékenységük során. Minden más kevésbé fókuszban lévő feladatra pedig megkeresik a megfelelő partnereket, ráadásul így egy szélesebb ökoszisztéma részeként több, új innovatív ötletre látnak rá, mintha kizárólag belső megoldásokkal működnének. Ezek a hálózatok és a külső partnerkapcsolatok azért is fontosak, mert az IBM kutatói szerint egyre több vezető figyel arra is, hogyan tudná a vállalat jobban kivenni a részét olyan globális problémák megoldásából, mint a klímaváltozás.
Az IBV tanulmányában az IBM ajánlásokat is megfogalmaz azoknak a cégvezetőknek, akik szeretnének élni a lehetőséggel, hogy újragondolják mindazon tényezőket, amelyek valóban létfontosságúak lehetnek a sikerhez és ezekre összpontosítsanak a jövőben: a rugalmas és skálázható technológiai platformokra – mint amilyen a hibrid felhő – a munkatársaik jólétére, valamint nyílt innováció elvén működő partneri együttműködésekre.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
A tartály legösszetettebb formájú csonkzónái elkészültek; a csonkgyűrűk és a további fő elemek egyenként elvégzett minőségügyi átvétele után azok további megmunkálására és a tartály összeállítására az AEM-Technologies volgodonszki gyárában kerül sor.