Erősen kezdték a nyarat a szálláshelyek

2019. 08. 09., 09:25

A kereskedelmi szálláshelyeken töltött vendégéjszakák száma 3,7 százalékkal, az árbevétel 13 százalékkal nőtt júniusban – tájékoztatott a statisztikai hivatal.

2019. júniusban az előző év azonos hónapjához képest a külföldi vendégek száma 5,0, a vendégéjszakáké 3,7 százalékkal nőtt. A szálláshelyekre érkezett 586 ezer vendég közel 1,5 millió vendégéjszakát töltött el. A vendégéjszakák száma a panziók kivételével mindegyik szállástípusban emelkedett. A vendégéjszakák több mint felét a Budapest-Közép-Dunavidék régióban töltötték a külföldi vendégek, 2,7 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A balatoni régióban 5,5 százalékkal nőtt a vendégéjszakák száma.

A belföldi vendégek száma 2,8, a vendégéjszakák száma 3,8 százalékkal bővült. A vendégek száma 698 ezer, az általuk eltöltött vendégéjszakák száma 1,6 millió volt. Ez utóbbi mutató értéke a szállodákban és a kempingekben nőtt, a panziókban, a közösségi szálláshelyeken és az üdülőházakban enyhén csökkent. A belföldi vendégek körében a Balaton, Budapest-Közép-Dunavidék és Észak-Magyarország voltak a legnépszerűbb régiók. A vendégéjszakák száma a legalacsonyabb forgalmat realizáló Tisza-tó kivételével mindegyik turisztikai régióban bővült.

A szállodák szobakihasználtsága 1,1 százalékponttal, 65,8 százalékra emelkedett.

Az összes bruttó árbevétel folyó áron 13 százalékkal (54 milliárd forintra), ezen belül a szállásdíjbevétel 15 százalékkal (33 milliárd forintra) emelkedett.

Széchenyi Pihenőkártyával a kártyatulajdonosok összességében 2,7 milliárd forintot fizettek a kereskedelmi szálláshelyeken, amely az alacsony bázishoz viszonyítva 58 százalékos növekedést jelent.

2019. június 30-án 3343 kereskedelmi szálláshely 92 ezer szobával és 307 ezer férőhellyel működött. (egy évvel korábban 64-gyel több szálláshely működött az országban.)

KSH

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2023. 12. 05., 23:30
epizód: 2023 / 19   |   hossz: 20:00
Ebben az epizódban azt a nagy horderejű és rendkívül összetett munkát mutatjuk be, amit Magyarország legmagasabb irodaháza, a MOL Campus építése során végeztek a kivitelezők. A csúcsidőszakban 1800 dolgozó munkáját összefogó Wolf András meg is kapta érte az Év Projektmenedzsere díjat, amit a Projektmenedzsment Kiválóság Tábla tagjaiból álló zsűri ítélt meg számára. A Market Építő Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese szerint amellett, hogy nagy elismerés kollégáktól kapni egy ekkora díjat, meg is erősítette abban a tudatban, hogy érdemes példamutatóan, kitartóan dolgozni a sikerért. A szakember persze a MOL Campus innovatív kivitelezését és fenntartható megoldásait is örömmel bemutatta a BizniszPlusznak adott interjúban.
Egyetlen vállalkozás sem építi fel önmagát, és a legfőbb erőforrása a vezető, aki – pláne egy új üzlet megalapozása közben – sajátos támogatást igényel. A többféle vállalkozás- és vezetőfejlesztő tréninget szervező SEED Alapítvány az ügyvezető igazgató szerint még frissebb módszerekkel, gyakorló vállalkozókkal mentorálja a kezdőket. Lakatosné Lukács Zsuzsanna ebben az epizódban világít rá, hányféle teendő van egy üzleti ötlettel, mire az működő vállalkozássá alakul. Ezen az úton tereli végig az újdonsült cégeket a RajtUp programjuk is.
Ebben az epizódban Pataki Tamás, a Canon Business Development Managere segítségével mutatjuk be, hogy milyen eszközök és mesterséges intelligencia megoldások lehetnek az orvosok segítségére – már nem is a jövőben, hanem akár napjainkban. Az elöregedő társadalmakban egyre több pácienst kell ellátnia az egészségügynek, így olyan technológiák nélkül, amiket például a Canon Medical Solutions képalkotó rendszerei nyújtanak, egyre nehezebb megfelelő számú és pontosságú diagnózist felállítani. De mi köze mindennek a ReCaptcha internet-felhasználó azonosításhoz és az önvezető autókhoz? Ez is kiderül a beszélgetésből.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS