Vonzó munkahely az Emirates, de így is kellenének plusz pilóták

2019. 02. 13., 14:00

Az általános pilótahiány az Emirates-nél is egyre nagyobb probléma, ezért a légitársaság több konkurensétől is átvenne ideiglenesen vagy véglegesen hajózószemélyzetet.

A dubaji központú cég növekedését leginkább nem az emelkedő kerozinárak, vagy az új gépek átvételének csúszása hátráltatja, sokkal inkább a világszerte tapasztalható, így hozzájuk is elérő általános pilótahiány – írja a turizmus.com.

A cég a veszteséggel küzdő szomszédjától, az Etihad Airwaystől, vagy a 2018-ban tetemes veszteséget összehozó Norwegiantől és akár a Hong Kong Airlinestól venne át ideiglenesen vagy véglegesen pilótákat.

A cég egyáltalán nincs rossz helyzetben, és vonzó munkahelynek számít a pilóták körében. Sok más légitársasággal ellentétben ugyanis jók a pénzügyi mutatóik. Ennek köszönhetően megvan a lehetőségük, hogy válogassanak, és még így is viszonylag gyorsan tegyenek szert jól képzett pilótákra.

2019 januárjában az Emirates 52 újonc pilótát vett fel, és folyamatosan több, számukra megfelelő jelentkezést kapnak, mint ahány kadétot befogadni és oktatni tudnak.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS