Az általános pilótahiány az Emirates-nél is egyre nagyobb probléma, ezért a légitársaság több konkurensétől is átvenne ideiglenesen vagy véglegesen hajózószemélyzetet.
A dubaji központú cég növekedését leginkább nem az emelkedő kerozinárak, vagy az új gépek átvételének csúszása hátráltatja, sokkal inkább a világszerte tapasztalható, így hozzájuk is elérő általános pilótahiány – írja a turizmus.com.
A cég a veszteséggel küzdő szomszédjától, az Etihad Airwaystől, vagy a 2018-ban tetemes veszteséget összehozó Norwegiantől és akár a Hong Kong Airlinestól venne át ideiglenesen vagy véglegesen pilótákat.
A cég egyáltalán nincs rossz helyzetben, és vonzó munkahelynek számít a pilóták körében. Sok más légitársasággal ellentétben ugyanis jók a pénzügyi mutatóik. Ennek köszönhetően megvan a lehetőségük, hogy válogassanak, és még így is viszonylag gyorsan tegyenek szert jól képzett pilótákra.
2019 januárjában az Emirates 52 újonc pilótát vett fel, és folyamatosan több, számukra megfelelő jelentkezést kapnak, mint ahány kadétot befogadni és oktatni tudnak.
Sokszor megénekeltem már, hogy miatta lettem Somló elkötelezett trubadúrja.
Az épülő blokkok menetrend-követési képességéről beszélt a Portfolio Energy Investment Forum 2024. konferencián Jákli Gergely, a Paks II. Zrt. elnök-vezérigazgatója.