Sikeres médiapiaci szereplés: az öt legfontosabb fókuszterület

Sikeres médiapiaci szereplés: az öt legfontosabb fókuszterület
2022. 02. 24., 17:53

A Deloitte Center for the Long View nemzetközi médiaszakértőkkel közösen összeállított tanulmánya alapján azonosíthatók a médiapiaci bevételszerzési lehetőségek szempontjából leginkább aktuális trendek, valamint ezek alapján meghatározható az az öt terület, amire fókuszálva a médiapiaci szereplők felkészülten nézhetnek szembe a jövő kihívásaival.

„A médiapiac rendkívüli változáson megy át, amit a COVID-19 csak még inkább felgyorsított. Ez alól a pénzügyi modellek sem kivételek, aminek átalakulását az alábbi trendek is előre vetítik. Az egy háztartásra jutó prémium szolgáltatások száma világszinten fokozatos növekedést mutat, és a következő években további emelkedése várható. Ezzel párhuzamosan egyre magasabb a fogyasztók fizetési hajlandósága a jó minőségű tartalmakért” – mondta el Hosszu Gábor, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának igazgatója.

A hagyományos reklámbevételek a megváltozott médiafogyasztási szokások miatt mára bizonytalanná váltak. A pandémia kitörésével európai szinten átlagosan 9 százalékkal, míg Magyarországon közel 16%-kal csökkentek a reklámpiaci kiadások egy év alatt. Ezzel párhuzamosan a célzott hirdetések szerepe gyorsan nő, amiben szerepe van annak is, hogy ez az eszköz megfelelően használva nagymértékben képes növelni a digitális reklámozás hatékonyságát és bevételszerzési lehetőségeit.

A pandémia hatása felgyorsította az e-kereskedelem növekedését, napjainkban ez a terület közel ötször gyorsabban növekszik, mint a bolti eladások, ezért ezt a digitális médiavállalatok is elkezdték beépíteni platformjaikba. Ezt megtehetik közösségi platformokon (pl. Instagram bolt), videó szolgáltatásokon, vagy az úgynevezett partnerprogramokon keresztül.

Az online média szereplőinek nyújtott felhasználói szponzoráció egy szintén növekvő bevételszerzési modell. A YouTube felhasználók például tagsági szinttől függően, de már akár 5 dollárért hozzáférést kaphatnak különleges tartalmakhoz.

Öt fókuszterület a versenyképesség megőrzése érdekében

Bár a gyorsan változó piaci környezet miatt még sok a kérdés, egyértelműen azonosítható pár kulcsfontosságú terület. A 2030-ban is sikeres médiaiparági szereplők több forgatókönyvre is felkészültek, és működésük rugalmas annyira, hogy változás esetén gyorsan tudnak adaptálódni egy új piaci helyzethez. Folyamatosan figyelemmel követik a piaci trendeket és a fogyasztói igények változását, nagy hangsúlyt fektetnek a technológiai innovációra, valamint adaptív szervezeti kultúrával és jól átgondolt partneri együttműködésekkel rendelkeznek” – tette hozzá Gercsák Csilla, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának menedzsere.

A tanulmányban öt jól beazonosítható fókuszterületet határoztak meg a szakértők, amelyekre figyelniük kell a médiapiaci szereplőknek, ha a jövőben is meg akarják őrizni versenyképességüket.

– Fogyasztói magatartás változása: A fogyasztási szokások rendkívüli mértékben változnak, és ezeket az átalakulásokat a pandémia még inkább felgyorsította. A médiapiaci szereplőknek alkalmazkodniuk szükséges a megváltozott igényekhez, és ennek megfelelően kell stratégiájukat és szolgáltatási portfóliójukat kialakítaniuk.

– Új fizetési technológiák megjelenése: Egyre magasabb a fogyasztók fizetési hajlandósága a prémium szolgáltatásokért, ugyanakkor a biztonságos és kényelmes megoldások iránti igényük is nő.  Ezek új pénzügyi modelleket is hoznak magukkal, amivel a tartalomszolgáltatóknak is lépést kell tartaniuk.

– Szabályozásnak való megfelelés: A szabályozási intézkedések – vagy azok hiánya – nagy mértékben fogják befolyásolni a piaci működést. A szereplőknek ezért folyamatosan figyelemmel kell kísérniük a piaci szabályozási mechanizmusokat és alkalmazkodniuk kell az új helyzetekhez.

– A célzott hirdetés fellendülése: A célzott hirdetések nagymértékben növelhetik a digitális reklámozás hatékonyságát és ezáltal javíthatják a bevételszerzési lehetőségeket. A technológia már adott hozzá, ugyanakkor a fogyasztói ellenállás és a szabályozási intézkedések korlátozhatják a benne rejlő lehetőségeket.

– Partnerségek kialakítása: A piaci környezet növekvő komplexitásából, valamint a változások gyors üteméből kifolyólag egyre nagyobb jelentőséggel bírnak a stratégiai együttműködések is. 

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 19., 11:45
A 8+1 pontos Demján Sándor Program keretében a korábbi 5 százalék helyett évi 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamatát. Az intézkedés „felkorbácsolta a beruházási hitelek iránti keresletet” a hazai kkv-k körében – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-20 18:05:00
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a magyar vállalatok körében két kiemelt terület rajzolódik ki a fenntarthatósági törekvésekben: az energiafelhasználás csökkentése és a munkavállalók környezetbarát munkába járásának támogatása.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS