Hogyan tűnjenek ki a vállalkozások a kommunikációs eszközökkel a versenytársak közül a jelenlegi különösen nehéz időszakban? Ehhez ad tanácsokat Langmár Zsuzsanna üzleti kommunikációs szakértő.
A vállalkozóknak az idei év nagy kihívást hozott, és egyre többen fordulnak az internet adta lehetőségek felé. Aki eddig halogatta, hogy hírlevéllel érje el a meglévő ügyfélkörét, vagy átírja a weboldalának a szövegét, az ebben az évben biztosan nekivágott a feladatnak. Ezt a lényeges lépést már nem lehet tovább halasztani ezen a zsugorodó piacon. Ilyen körülmények között egyáltalán nem mindegy, hogyan van megfogalmazva egy weblap vagy egy hírlevél szövege.
Ha nem énközpontú, hanem ügyfélközpontú szövegeket teszünk fel a weboldalunkra, amelyek az ügyfél problémáiról és vágyairól szólnak, akkor el tudjuk érni, hogy tovább olvassanak.
„Ma már a hírleveleket profin kell megszerkeszteni, hogy ne a virtuális kukában landoljanak. Először is a tárgy sorába figyelemfelhívó címet kell írnunk. Ha rendszeresen kommunikálni szeretnénk a partnereinkkel, akkor az az egyik legfontosabb, hogy folyamatosan növekedjen a levelezőlistánk mérete: azon lehetséges ügyfelek száma, akik érdeklődnek a szolgáltatásunk iránt. Amikor a kiküldésre kerül sor, érdemes tesztelni, és kétféle változatot készíteni; először kiküldeni ezeket egy 100 fős listára, és megnézni, melyik hírlevelet nyitják meg többen. Így a teljes listára már azzal a tárggyal tudjuk eljuttatni, amelyik népszerűbb volt – mondta Langmár Zsuzsanna, aki saját tapasztalatokat is megosztott.
„A legtöbb projektünk esetében hetente egyszer küldünk hírlevelet, hiszen minél több a kimenő kommunikáció, annál több a bevétel. Viszont lényeges, hogy ezek jó és izgalmas, tanító és sikersztorikat bemutató levelek legyenek. Ne azt érezze az ügyfél, hogy vásárlásra akarjuk bírni, inkább informáljuk. Az emberek 95 százaléka információt keres a neten, és csak 5 százalékuk akar vásárolni. Úgy kell felépíteni a szakértői státuszunkat, hogy az támogassa a marketing- és az értékesítési célokat. Akkor érünk el sikert, ha ötletesen fogalmazzuk meg az üzeneteinket, közben pedig felkeltjük a lehetséges vevők érdeklődését. Továbbá az is fontos, ha az ő vágyaikról, problémáikról úgy beszélünk, hogy közben tanítjuk. Meg kell világítani, hogy milyen előnyökre lehet szert tenni a portékánkkal” – mondta a Langmár Kommunikáció vezetője.
„Ha van a weboldalunkon blog, akkor ott a vevők kérdéseire is lehet válaszolni. Ehhez ismernünk kell az ügyfelek vágyait, problémáit. Akármilyen kommunikációs csatornán találkoznak velünk (közösségi média, névjegykártya, szórólap, újság, rádió, tévé), mindig a weboldalra mennek fel, vagyis a honlap egyik legfontosabb feladata, hogy megragadja a figyelmet. Célszerű megmutatnunk az erősségeinket: miért vagyunk jobb alternatíva, mint a versenytársaink, és ha ezt olyan sikertörténeteken keresztül tudjuk bemutatni, amelyek valóban a látogatókról szólnak, akkor ezzel felkelthetjük az érdeklődésüket. Célunk, hogy vissza akarjanak jönni a weboldalra, mert még több információra vágynak.”
„A weboldalnak meg kell felelnie az aktuális elvárásoknak, vagyis mobilra, tabletre legyen optimalizálva, azaz ne csússzon szét, ha kisebb méretű képernyőn olvasnak minket. Mutassuk be az ügyfeleinknél elért sikereinket, az aktualitásokat, a trendeket, az új szolgáltatásokat. Hetente egyszer érdemes frissíteni a weblapot: legyen kreatív és színes a tartalom, ami vonzóvá teszi az oldalt. Mivel az a legfontosabb, hogy miként van megírva egy tárgysor vagy egy címsor, ezért működő mintákat készítettünk a vállalkozóknak. Ezzel javítani lehet a hírlevél megnyitási arányát, ami több bevételt hoz a cégeknek. Lényeges rászánni az időt arra, hogy kreatív legyen a tárgymező vagy a weblap érkezőoldala. Legyen érdekes a cím, az alcím és az első bekezdés. Hét másodperc áll rendelkezésünkre, hogy egy szöveg megragadja a látogatók figyelmét a neten. Ha ezek mind teljesülnek, akkor tovább tudjuk őket vinni, hogy olvassanak többet a tartalomból. Viszont ha rosszul vannak megírva a szövegek, akkor hiába költöttünk hirdetésre, a drágán megszerzett ügyfél gyorsan elhagyja az oldalt, és soha többet nem látjuk. Ezért nagyon fontos, hogy ha az ember megír egy webszöveget, egy érkezőoldalt, egy blogbejegyzést vagy egy hírlevelet, akkor az első néhány gondolat legyen a legütősebb. Ott dől el ugyanis, hogy megragadtuk a látogató figyelmét vagy sem” – állítja a szakértő.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.