Hogyan kerüljünk még közelebb ügyfeleinkhez kommunikációs eszközökkel?

2020. 12. 17., 13:00

Hogyan tűnjenek ki a vállalkozások a kommunikációs eszközökkel a versenytársak közül a jelenlegi különösen nehéz időszakban? Ehhez ad tanácsokat Langmár Zsuzsanna üzleti kommunikációs szakértő.

A vállalkozóknak az idei év nagy kihívást hozott, és egyre többen fordulnak az internet adta lehetőségek felé. Aki eddig halogatta, hogy hírlevéllel érje el a meglévő ügyfélkörét, vagy átírja a weboldalának a szövegét, az ebben az évben biztosan nekivágott a feladatnak. Ezt a lényeges lépést már nem lehet tovább halasztani ezen a zsugorodó piacon. Ilyen körülmények között egyáltalán nem mindegy, hogyan van megfogalmazva egy weblap vagy egy hírlevél szövege.

Ha nem énközpontú, hanem ügyfélközpontú szövegeket teszünk fel a weboldalunkra, amelyek az ügyfél problémáiról és vágyairól szólnak, akkor el tudjuk érni, hogy tovább olvassanak.

„Ma már a hírleveleket profin kell megszerkeszteni, hogy ne a virtuális kukában landoljanak. Először is a tárgy sorába figyelemfelhívó címet kell írnunk. Ha rendszeresen kommunikálni szeretnénk a partnereinkkel, akkor az az egyik legfontosabb, hogy folyamatosan növekedjen a levelezőlistánk mérete: azon lehetséges ügyfelek száma, akik érdeklődnek a szolgáltatásunk iránt. Amikor a kiküldésre kerül sor, érdemes tesztelni, és kétféle változatot készíteni; először kiküldeni ezeket egy 100 fős listára, és megnézni, melyik hírlevelet nyitják meg többen. Így a teljes listára már azzal a tárggyal tudjuk eljuttatni, amelyik népszerűbb volt – mondta Langmár Zsuzsanna, aki saját tapasztalatokat is megosztott.

„A legtöbb projektünk esetében hetente egyszer küldünk hírlevelet, hiszen minél több a kimenő kommunikáció, annál több a bevétel. Viszont lényeges, hogy ezek jó és izgalmas, tanító és sikersztorikat bemutató levelek legyenek. Ne azt érezze az ügyfél, hogy vásárlásra akarjuk bírni, inkább informáljuk. Az emberek 95 százaléka információt keres a neten, és csak 5 százalékuk akar vásárolni. Úgy kell felépíteni a szakértői státuszunkat, hogy az támogassa a marketing- és az értékesítési célokat. Akkor érünk el sikert, ha ötletesen fogalmazzuk meg az üzeneteinket, közben pedig felkeltjük a lehetséges vevők érdeklődését. Továbbá az is fontos, ha az ő vágyaikról, problémáikról úgy beszélünk, hogy közben tanítjuk. Meg kell világítani, hogy milyen előnyökre lehet szert tenni a portékánkkal” – mondta a Langmár Kommunikáció vezetője.

Ha van a weboldalunkon blog, akkor ott a vevők kérdéseire is lehet válaszolni. Ehhez ismernünk kell az ügyfelek vágyait, problémáit. Akármilyen kommunikációs csatornán találkoznak velünk (közösségi média, névjegykártya, szórólap, újság, rádió, tévé), mindig a weboldalra mennek fel, vagyis a honlap egyik legfontosabb feladata, hogy megragadja a figyelmet. Célszerű megmutatnunk az erősségeinket: miért vagyunk jobb alternatíva, mint a versenytársaink, és ha ezt olyan sikertörténeteken keresztül tudjuk bemutatni, amelyek valóban a látogatókról szólnak, akkor ezzel felkelthetjük az érdeklődésüket. Célunk, hogy vissza akarjanak jönni a weboldalra, mert még több információra vágynak.”

„A weboldalnak meg kell felelnie az aktuális elvárásoknak, vagyis mobilra, tabletre legyen optimalizálva, azaz ne csússzon szét, ha kisebb méretű képernyőn olvasnak minket. Mutassuk be az ügyfeleinknél elért sikereinket, az aktualitásokat, a trendeket, az új szolgáltatásokat. Hetente egyszer érdemes frissíteni a weblapot: legyen kreatív és színes a tartalom, ami vonzóvá teszi az oldalt. Mivel az a legfontosabb, hogy miként van megírva egy tárgysor vagy egy címsor, ezért működő mintákat készítettünk a vállalkozóknak. Ezzel javítani lehet a hírlevél megnyitási arányát, ami több bevételt hoz a cégeknek. Lényeges rászánni az időt arra, hogy kreatív legyen a tárgymező vagy a weblap érkezőoldala. Legyen érdekes a cím, az alcím és az első bekezdés. Hét másodperc áll rendelkezésünkre, hogy egy szöveg megragadja a látogatók figyelmét a neten. Ha ezek mind teljesülnek, akkor tovább tudjuk őket vinni, hogy olvassanak többet a tartalomból. Viszont ha rosszul vannak megírva a szövegek, akkor hiába költöttünk hirdetésre, a drágán megszerzett ügyfél gyorsan elhagyja az oldalt, és soha többet nem látjuk. Ezért nagyon fontos, hogy ha az ember megír egy webszöveget, egy érkezőoldalt, egy blogbejegyzést vagy egy hírlevelet, akkor az első néhány gondolat legyen a legütősebb. Ott dől el ugyanis, hogy megragadtuk a látogató figyelmét vagy sem” – állítja a szakértő.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS