Hogyan kerüljünk ki a rossz hírek spiráljából?

2021. 03. 30., 19:45

„Még nem lélegezhetünk fel” – írta a sajtó tavaly áprilisban. Aztán novemberben, idén januárban és márciusban is. A koronavírus-járvány kitörése óta mindenhonnan áradnak a negatív hírek, így nem csoda, ha egyre fáradtabbak vagyunk, a kiégés egyre több tünetét tapasztaljuk, amikor olvassuk őket. Pedig a választás a mi kezünkben van.

„Az ismétlődő negatív hírek befolyásolják a lelkiállapotunkat. Kilátástalanságot okoznak, az az érzésünk támad tőlük, hogy nincs kiút, nincsen fény az alagút végén. Feltehetjük a kérdést, hogy mi értelme egyáltalán élni?” – mondja Gergics Dániel kommunikációs tréner.

A szakember szerint a rossz hírek fogyasztása már csak azért is ártalmas, mert arra kondicionál bennünket, hogy csak a negatívat lássuk magunk körül - ez pedig már ténylegesen befolyásolja az életünket, körülményeinket, kapcsolatainkat.

Jó példa erre az a lány, aki a szakítása után mindenütt olyan autókat látott, mint amivel a volt barátja járt. A férfi ugyanakkor mindenütt a szemüveges lányokat vette észre, mint amilyen a barátnője volt.

„Ez természetesen azért történhetett meg, mert arra fókuszálunk a külvilágban is, ami éppen bennünk zajlik. Meg kell találnunk az egyensúlyt abban, hogy mit engedünk be. Az áldozatszerep sokaknak kényelmes, az emberek egy jelentős része szereti magát sajnáltatni. Pedig a legtöbbször van választásunk, és nem hivatkozhatunk arra, hogy a körülmények áldozatai lennénk” – vélekedik Gergics.

Átélhetőbbé tehetjük, hogy örömteli dolgok is történnek a világban

Mindez a hírekre is érvényes: könnyű amiatt panaszkodni, hogy ömlik ránk a világban történő rengeteg rossz dolog, de valójában mi döntjük el, hogy mit szeretnénk meglátni. Mit tehetünk, ha fontos számunkra a tájékozottság, de nem akarunk depresszióba zuhanni?

„Mérlegelnünk kell, mire tudunk hatással lenni a világban és mire nem. Ha meglátok egy szalagcímet, az első kérdésem mindig az: tudok-e hatással lenni erre? És vajon tudja-e a hétköznapjaimat befolyásolni, ha tudok erről? Fontos, hogy felismerjük, szükségünk van-e az adott információra, vagy csupán azt érjük el általa, hogy még jobban elkeseredünk” - mondja a szakember, aki régen maga is híradózott.

„Évekig olvastam a híreket tévében, rádióban, aztán máshová sodort az élet, de mindig is nagy szerelmem maradt a híradózás. Sosem éreztem magam komfortosan attól, hogy elsőként tőlem hallják meg a nézők a negatív híreket, viszont a szakma nagyon is hiányzik. Ezért indítottam el a Motiváló Híradót a YouTube-csatornámon. Hiszen most is vannak jó hírek a világban, csak kevesebb teret adunk nekik.”

A kéthetente, szombaton jelentkező adás éppen ezen igyekszik változtatni: olyan híreket gyűjt össze a világ minden tájáról, amelyek a mostani rosszhír-áradat közepette is pozitívak. A cél felpezsdíteni, motiválni, inspirálni az embereket, akik számára így átélhetőbbé válik, hogy örömteli dolgok is történnek a világban.

A múlt hétvégén megjelent, 10 perces adásban válogatott jó híreket hallhattunk: így például, hogy Oscar-jelölés közelébe került egy magyar rövidfilm, hogy 10 év múlva város épülhet a Marson, vagy hogy mentősnek öltözött gyerekek kísérték be a nagypapát az egri oltóközpontba.

Kiderül belőle az is, hogy az IKEA új szakácskönyvéből az ételhulladék hasznosításához kaphatunk tippeket, de azt is megtudhatjuk, hogyan érdemes angolt tanulnunk a karanténban oly gyakori sorozatnézés közben.

„Mások sikereiről és eredményeiről hallva a saját agyunkat is könnyebb arra programozni, hogy beengedjük a jót is. Hiszen aki a válságban meg tudja találni a lehetőséget, az fog nyertesként kijönni belőle” – zárja Gergics Dániel kommunikációs tréner.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS