Egyre többet érnek a magyar sportolók a cégeknek

2019. 03. 12., 10:15

A világban egyre nagyobb üzlet a sport, mind a sportolók mind a vállalatok számára. Magyarországon eddig is népszerű volt a csapatsportok támogatása, de már egy-egy sportolóval is sokan működnek együtt: a kkv szektor számára ebben (is) látják a jövőt.

Mindenhol márkanevekkel találkozhatunk: mezek, óriásplakátok, tévéreklámok, influenszerek hirdetik a cégeket. Valamivel ki kell tűnni a sokaságból, amire jó lehetőséget ad a sport a vállalatok számára.

A sportolók jelen vannak a médiában, rengeteg követőjük van az interneten, emellett  hitelesek a klasszikus hirdetésekben is. Ezt sok cég ismeri fel: már a kis- és középvállalkozások is nagy számban használják őket marketing célokra.

„Vitathatatlan, hogy a csapatsportok messzemenőkig vonzóbbak a nagy támogatók szemében, de egyre több kisvállalkozás alakít ki egyéni sportolókkal együttműködést. Ennek oka, hogy kedvezőbb feltételekkel tudnak üzletelni, személyesebbek az általuk közölt üzenetek, és véleményvezérekként is erősebbek. Találkoztam olyan vállalkozóval is, aki csupán a sport szeretete miatt dolgozott együtt egy élsportolóval, ezzel is támogatva az ő pályafutását” – mondja ifj. Tóth György.

A CareerSport Management alapítója szerint „az együttműködés akkor jó, ha mindkét fél megtalálja a számítását. Legyen ez gazdasági, népszerűségi vagy akár szimpátia alapú számítás, ha a vállalkozás eléri a kívánt eredményt, a sportoló pályafutása vagy mindennapjai pedig könnyebbé válnak akkor lesz win-win szituáció”.

Edző mellett menedzserre is szükség van

A szakember szerint a kkv szektor és az élsportolók együttműködését pont a szervezetek mérete teszi nehézkessé. Mint mondja: az edzők és a sportolók többnyire nem üzletemberek, akik beszélnék a vállalkozók nyelvét.

„Egy sportolónak a napi két vagy több óra edzés mellett nem kellene, hogy reklámszerződésekről tárgyaljon. Ha konstruktívan, sokat ötletelve azon dolgozunk mi menedzserek, hogy ugyan a sportoló érdekeit képviselve mégis megfelelő szolgáltatási csomagot adjunk a vállalkozónak, akkor a kkv is megnyerhető. Ez a szakma itthon alapjában véve még nem azon a polcon van, mint ahol lennie kellene. Fontos és felelősségteljes szerep hárul ránk, mert nagyban rajtunk múlik, hogy milyen egy sportoló megítélése. Sajnos itthon nem általános jelenség az, hogy menedzsered van, nem úgy mint nyugaton ahol évtizedek óta nagy becsben tartott szerep a sportolók életében” – állítja a szakértő.

„Vannak olyan egyéni sportolók akikről ezt a terhet az edző vagy a menedzser meg próbálja levenni. Intézi a sporttal kapcsolatos dolgokat, koordinálni próbálja a megjelenéseket, valamint próbálja aktívan tartani a kapcsolatot a támogatókkal. Akinek flottul megy, az előtt le a kalappal, de azt látom, hogy egy vállalkozó szemében az edző az edző, a sportoló az sportoló – és nem üzleti partner. Sokan úgy érzik, hogy hatékonyan megy, de szerintem az esetek többsége lehetne hatékonyabb is” - nyilatkozta ifj. Tóth György.

A CareerSport Management alapítója fontosnak tartja, hogy a magyar sportba olyan új szellemiséget hozzon, ami a személyes kapcsolatokra alapoz és nem a nyereség hajkurászására.

„Büszke vagyok arra, hogy minden sportolómnál sikerült a támogatói szerződéseket meghosszabbítani, ami egy jó visszaigazolása a munkámnak és annak, hogy ami értékrendet képviselek, annak van létjogosultsága. Fontos lenne, hogy mindenki hosszútávban gondolkodjon, és ne a gyors meggazdagodást hajtsa” – tette hozzá ifj. Tóth György.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022. 09. 19., 10:49
A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége és a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége szervezésében 2022. szeptember elején Budapesten tanácskozott a genfi székhelyű Munkaadók Nemzetközi Szövetségének Európai és Közép-Ázsia csoportja. A konferencián, amelyre 35 országból érkeztek küldöttek, a VOSZ-t dr. Kovács Patrik és Barabás Tamás társelnökök, valamint Varga Julianna nemzetközi és oktatási igazgató képviselte, aki egyben az esemény egyik szervezője is volt. A rendezvényről őt kérdeztük.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 09. 23., 12:05
epizód: 2022 / 9   |   hossz: 18:38
Milyen a gazdaság, a vállalkozások helyzete Covid után, a háború és az energiaválság árnyékában? Mekkora sokkokat okozott az elmúlt pár év? Nyílnak-e kivezető utak az európai és a magyar gazdaság előtt? Hogyan segítheti a kilábalást az államilag támogatott Széchenyi Hitel MAX program? A kérdésekre Krisán László, a KAVOSZ Zrt. vezérigazgatója válaszol.
2022. 07. 26., 10:30
epizód: 2022 / 8   |   hossz: 20:30
Milyen új utakat nyitott az internet a csalók előtt? Hogyan azonosíthatjuk vállalkozóként az átverési kísérleteket? Mikor kell szakértőhöz, esetleg egyenesen a rendőrséghez fordulnunk? És mitől menthet meg bennünket egy kis önképzés? Dr. Kocsis Ildikó ügyvéd olyan céges csalásokra is felhívja a figyelmet, amelyek még a hozzáértők előtt sem feltétlenül nyilvánvalóak.
2022. 06. 26., 09:15
epizód: 2022 / 7   |   hossz: 21:02
Milyen volt a Hannoveri Technológiai Kiállítás és Vásár a Covid után, de háborús időben? Hol tart az ipar 4.0 napjainkban, melyek a digitalizáció legfontosabb új irányai? Mit jelent a virtuális üzembe helyezés? Hogyan hat az automatizálás a munkaerő-piacra? Hogyan szimulálható a Marsra szállás? Mit jelent Európa egyik legnagyobb ipavállalatának, hogy kivonul az orosz piacról, ahol 1851 óta jelen volt? A kérdésekre Jeránek Tamás, a Siemens Zrt. vezérigazgatója válaszol.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS