A nyolc legfontosabb webdizájn trend 2023-ban

2023. 10. 11., 13:08

2023-ban olyan megoldások kerültek előtérbe, amelyek a felhasználói élmény fokozhatják, az elköteleződést pedig erősíthetik. A legfontosabb trendeket Bende Kata, a Zk Design ügyvezetője mutatja be.

1. Minimalizmus

Az egyszerű, minimalista dizájn évek óta népszerű, és biztosak lehetünk benne, hogy a közeljövőben is így marad. Ha minden túl színes, zsúfolt, vagy ha 5 különböző betűtípust használunk, a webhelyünk zavarosnak és olcsónak tűnhet. A minimalista megjelenés eléréséhez legfeljebb három szín használata, illetve maximum 2 betűtípus alkalmazása szükséges, és ezen felül csak akkor helyezzünk el más betűtípusokat is, ha azok tökéletesen illenek a dizájba és konkrét funkciójuk van. Egyensúlyt kell találni azáltal, hogy nem használunk felesleges elemeket és funkciókat, csak azért, hogy a webhely „extra megjelenésű” legyen.
„Az üres, negatív tér jó dolog lehet, ezért nem szabad félni attól, ha a fehér rész a weboldal jelentős részét elfoglalja. Ezáltal az oldalakon lévő információk még jobban kiemelkednek, illetve a halvány háttérszínek váltakozásával izgalmas és jól elkülöníthető blokkokat kapunk” – véli Bende Kata.

2. „Sötét mód”

A „Dark Mode” a webes tervezés egyik olyan trendje 2023-ban, melynek számos gyakorlati előnye van. Elsősorban azért, mert csökkenti a szem terhelését, ami ma a legtöbb ember számára nagy probléma, mert túl sok időt töltenek a képernyő előtt. Ezenkívül a „sötét mód” nagyon modern megjelenést adhat a weboldalnak.

3. Mikro-interakciók

A mikro-interakciók már több éve fontos szempontot jelentenek a webes tervezésben, és valószínűleg a jövőben is jelentős trendnek számítanak majd.
Ezek olyan kis és finom animációk, amelyek egy weboldalon vagy alkalmazásban fordulnak elő, gyakran a felhasználó tevékenységére reagálva, ami lehet egy kattintás vagy egy adott objektum fölé húzott egér. A gomb például megváltoztatja a színét vagy méretét, amikor a felhasználó áthalad rajta, vagy értesítés jelenik meg, amikor egy érdeklődő sikeresen elküldi az űrlapot. Ezek az animációk segítenek javítani az általános felhasználói élményt, nem csak dizájn, hanem funkció szempontjából is.

4. Chatbotok

Mint már több éve, az egyik legnépszerűbb trend minden bizonnyal chatbotok alkalmazása. A chatbotok olyan automatizált üzenetküldő eszközök, amelyek képesek szimulálni egy beszélgetést egy felhasználóval, információt, segítséget nyújtani vagy kérdéseket megválaszolni. Ezenkívül számos előnnyel jár a weboldal tulajdonosai és a felhasználók számára egyaránt. A chatbotok
– 24/7 támogatást nyújtanak,
– lerövidítik a válaszidőt, és
– segítenek csökkenteni az ügyfélszolgálati csapatok munkaterhelését
„A felhasználói szemszögből a chatbotok kényelmes és ismerős módot kínálnak a weboldallal vagy a vállalattal való interakcióra, mivel sokan már megszokták az üzenetküldő alkalmazásokat. Tehát a chatbotok használata teszi a webhelyet interaktívabbá, és gyorsabb eredményeket, konverziókat képes biztosítani néhány területen” – mondja a Zk Design vezetője.

5. Színhasználat

A pasztell árnyalatok, finom színátmenetek és a meleg tónusú színpaletták használatával a felhasználók széles skáláját tudjuk vonzani. Ki kell emelni, hogy természetesen ez nem minden piacra érvényes, vannak olyan területek és tevékenységi körök, melyekhez éppen egy agresszív színpárosítás lehet megfelelő. A lágy színek növelik az olvashatóságot és jobb vizuális hierarchiát hoznak létre a szöveg és a környező elemek megkülönböztetésével.

6. A honlap sebessége

A weboldal betöltési sebessége még 2023-ban is kiemelt szempont.
Ahogy még a mobiltelefonokon is egyre gyorsabb internetet tudunk használni, a felhasználók elvárják, hogy a weboldalak megfeleljenek a gyors betöltési időre vonatkozó követelményeknek. Azok a vállalatok, amelyek tudatában vannak ennek a trendnek, és lépéseket tesznek a weboldal betöltési sebességének optimalizálása érdekében, versenyelőnyt szerezhetnek a konkurenciával szemben.
A felhasználói élmény maximalizálása érdekében olyan tervezési stratégiákat kell alkalmazni, amelyek hangsúlyozzák a látványelemek minimalizálását, a tömörítést, a gyorsítótár alkalmazását és a navigációs elemek egyszerűsítését annak érdekében, hogy a webhelyen való böngészés a lehető legélvezetesebb és leggyorsabb legyen.

7. Több ügyfél visszajelzés

Az erős vásárlói, fogyasztói vagy ügyfélkapcsolatok kiépítése elengedhetetlen a sikerhez, és a bizalom minden tartós kapcsolat alapját képezi. 2023-ra a cégek, akik megtehetik, kihasználják a már meglévő ügyfelek visszajelzéseit a potenciális érdeklődők bizalmának megszerzése érdekében. A mai digitális korban a felhasználói vélemények és az ügyfelek visszajelzései a weboldalakon egyértelműen növelik a konverzió esélyét.

8. Hasznos tartalom a látogatók számára és a SEO szerepe

A keresőoptimalizálás (SEO) révén a weboldalak jobban rangsorolnak a Google találati listájában, javítva a felfedezhetőséget, növelve a látogatók számát, ezzel együtt pedig a konverziók lehetőségét. Fontos tudni, hogy a Google algoritmusai is folyamatosan fejlődnek, így már megfelelően tudják érzékelni azt, hogy a látogatók számára hasznos, eredeti tartalmat biztosítunk, vagy csak a robotokat próbáljuk megvezetni a jobb rangsorolás érdekében.

Következtetés

A webdesign világa folyamatosan fejlődik, és a weboldal-tulajdonosoknak naprakésznek kell lenniük a trendekkel. „Annak érdekében, hogy egy modern és elegáns weboldal vonzó legyen a közönség számára, fontos a legújabb UX-tervek, színpaletták és kreatív ötletek megvalósítása. Tanácsunk, hogy a céljainak, tevékenységi körének megfelelően próbálja ki a különböző trendeket, tesztelje, hogy melyikkel éri el a legnagyobb konverziót, ezáltal piaci növekedést” – foglalja össze a Zk Design vezetője.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-11-06 17:05:00
A Magyar Innovációs Szövetség 34. alkalommal hirdette meg a Magyar Innovációs Nagydíj pályázatot, a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2025-ben mérhető üzleti, illetve társadalmi hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek, pályázni 2026. február 9-ig lehet a szövetség weboldalán.

  Rovathírek: HIPA

Szolnoki gyárának kapacitásbővítése és a Gyármentő Program támogatásával egy biomassza-erőmű megépítése mellett döntött a Drenik. A 10 éve Magyarországon működő szerb higiéniai alappapír és késztermék gyártó vállalat befektetései megközelítik a 110 millió eurós összértéket, amellyel 55 új munkahely jön létre.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Ha felhív bennünket egy kérdezőbiztos, már nem száz százalék, hogy élő személyhez van szerencsénk – még akkor sem, ha természetes hangon beszélget velünk –, hiszen megjelentek a mesterséges intelligenciával lebonyolított telefonos közvélemény-kutatások. A technológia hazai úttörője a Minerva Intézet, amelynek vezetője, Pohly Ferenc elárulta: bár csak nemrég jöttek létre, már több sikeres kutatás és rengeteg tapasztalat van a hátuk mögött. Az AI-kérdezőbiztos a valódi emberre megtévesztésig hasonló módon beszélget a résztvevőkkel, és a több ezredik hívásnál is tűpontosan, változatlan hangnemben hajtja végre az interjút. A módszer jelentősen alacsonyabb költséggel, mégis sok lehetőséggel és ugyanolyan pontossággal, hosszú távon pedig számos más alkalmazási lehetőséggel kecsegtet, a piackutatásoktól az időpont-egyeztetéseken át az egészségügyi előszűrő beszélgetésekig.
Tudatos otthonteremtési stratégia újabb állomásának tartja a jelentős kamatkedvezménnyel igényelhető Otthon Start bevezetését a Miniszterelnökség parlamenti és stratégiai államtitkára. Panyi Miklós az „albérletből otthonba logika” mentén ajánlja a hitellehetőség kihasználását, és hangsúlyozza: olyan albérletárak alakultak ki, hogy a 3 százalékos kölcsön érdemi segítség, hiszen a fiatalok a lakhatás finanszírozása helyett ugyanannyiért, vagy kevesebbért kezdhetik el kifizetni a saját otthonukat. A politikus úgy látja, a program serkenti az új lakások építését is, ami közép-hosszútávon egyensúlyba hozhatja az ingatlanárak emelkedését.
2025. 10. 05., 22:05
epizód: 2025 / 20   |   hossz: 36:31
Az ingatlan.com mérései szerint az albérletszezon első hónapjában lassult a drágulás: országosan 1,1, Budapesten csak 0,7 százalékkal nőttek az árak, éves szinten pedig 7,5, illetve 7,2 százalékos az emelkedés. A kínálat négyéves csúcson van (több mint 18 ezer kiadó ingatlannal), ami egyre erősebb versenyhelyzetet teremt a bérbeadók között. A fővárosban több kerületben csökkentek az albérletárak, vidéken pedig stagnálás, kisebb visszaesés, illetve felzárkózás is tapasztalható. A portál vezető gazdasági szakértője, Balogh László ebben az epizódban elárulja, hogy ez a jelenség hogyan áll összefüggésben az Otthon Start programmal, és milyen tendenciák jellemzik az átalakuló albérletpiacot.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS