Pénzszórás helyett egyre többen takarékoskodnának Szlovákiában

2020. 02. 07., 15:00

Egyre több pénzt tesznek félre a nehezebb időkre Szlovákiában, emiatt pedig kevesebbet költünk az üzletekben.

Tavaly már a karácsony előtti bevásárlási láz sem sokat segített a szlovákiai üzleteken. A szlovák Statisztikai Hivatal felmérése szerint tavaly decemberben 1,4 százalékkal csökkentek a kiskereskedők bevételei az egy évvel korábbiakhoz képest – írja az Új Szó.

A kereskedők bevételcsökkenése az összes szegmenst érintette. „Az egyedüli kivételnek az internetes vásárlások számítanak, ami annak köszönhető, hogy a karácsonyi ajándékokat is egyre többen rendelik meg az interneten keresztül. Ezzel párhuzamosan azonban egyre rosszabbul teljesítenek a hagyományos karácsonyi vásárok, amelyeken a kereskedők forgalma évről évre csökken” – mondta Ľubomír Koršňák, az UniCredit Bank elemzője.

A munkanélküliség továbbra is történelmi mélyponton van, és egyelőre a fizetések is gyorsabb ütemben nőnek, mint az árak. A kereskedők forgalmának a visszaesése így egyedül a megtakarítási kedv növekedésével magyarázható

 „Egyre több lesz a várható gazdasági válsággal kapcsolatos hír, a lakosság vásárlási kedve így nem nő majd látványosan, épp ellenkezőleg, a pénzszórás helyett egyre többen választják majd a takarékoskodást” – jósolta Koršňák.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS