Még 40 ukrán sofőr kellene a marokkói mellé a pozsonyi buszokra

2018. 12. 01., 14:30

A Pozsonyi Közlekedési Vállalat 1441 sofőrt alkalmaz a fővárosi tömegközlekedésben, de legalább további 50-re lenne szükség.

Jelenleg 890 autóbuszsofőr, 288 villamosvezető és 263 trolibuszsofőr dolgozik a pozsonyi közlekedésben – írja a hirek.sk.

A Pozsonyi Közlekedési Vállalat tervei szerint a jelenleg a vállalatnál dolgozó 40 ukrajnai sofőr mellé további 40-et szeretnének alkalmazni.

Az év első 11 hónapjában szerb és orosz állampolgárságú személy is kérte felvételét a pozsonyi vállalathoz. Az ő esetükben egyszerűbb volt az alkalmazotti munkaviszony intézése, mivel vagy határon túli szlovákként jelentkeztek, vagy rendelkeztek állandó lakhellyel Szlovákia területén.

December 1-jével 77 külföldi dolgozott a tömegközlekedési vállalatnál: 40 ukrán, 19 szerb, 2 orosz, 1 marokkói, továbbá 11 cseh, 2 román, valamint egy-egy lengyel és magyar állampolgárságú sofőr.

A tömegközlekedési vállalat már régóta küzd sofőrhiánnyal, de a többszöri felhívás sem ért el eredményt, keveseket érdekel a pozsonyi munkalehetőség.

(A fotó illusztráció)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS