Kinek kell a Tarom 23 gépes flottája?

2020. 08. 12., 11:30

A koronavírus-járvány miatti utazási korlátozások tovább súlyosbították az évek óta válságban lévő Tarom helyzetét. A társaságnak a román kormány dobhat mentőövet.

Folytatódik az évek óta veszteséges, az utóbbi időben pedig kormányzati támogatásban részesített Tarom állami légitársaság kényszerű átszervezése Romániában – írja a Krónika. A stratégia részeként a mintegy ezernyolcszáz alkalmazottból hétszázat elbocsátanak a cégtől.

„A helyzet nem tragikus, nagyon tragikus” – nyomatékosította Aurel Cudov, a Tarom technikai személyzetét képviselő szakszervezet elnöke.

A légitársaság tavasszal 37 millió euró állami hitelt kapott, amelyet augusztusban kellene törlesztenie. Amennyiben a cég megmentésére szánt pénzösszeget nem tudják visszafizetni, akkor azt átszervezési támogatásként kell hasznosítani. Ehhez az Európai Bizottság beleegyezését kérik.

Lucian Bode közlekedési miniszter néhány nappal ezelőtt még azt mondta, hogy a Tarom pénzügyi gondjai üzemanyag-megtakarítással, valamint a bel- és külföldi irodák költségeinek csökkentésével is megoldhatók.

A kormány további 65 millió euróval kívánja támogatni az állami légitársaságot. A vállalat vezetői szerint a cél az, hogy három éven belül a Tarom korszerű és versenyképes vállalat legyen. Az 1954-ben alapított állami légitársaság ötven célállomásra közlekedtet járatokat, flottája huszonhárom repülőgépből áll, amelyek egy része elavult.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.
2024-02-26 15:10:00
Húsz százalék fölötti átlagos hozam, rekord összegű befizetés és kifizetés: ez a nyugdíjpénztárak 2023-as mérlege. A reálhozam megvolt, a tagság viszont egyre csak öregszik – derül ki a Bank360.hu elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS