A koronavírus-járvány miatti utazási korlátozások tovább súlyosbították az évek óta válságban lévő Tarom helyzetét. A társaságnak a román kormány dobhat mentőövet.
Folytatódik az évek óta veszteséges, az utóbbi időben pedig kormányzati támogatásban részesített Tarom állami légitársaság kényszerű átszervezése Romániában – írja a Krónika. A stratégia részeként a mintegy ezernyolcszáz alkalmazottból hétszázat elbocsátanak a cégtől.
„A helyzet nem tragikus, nagyon tragikus” – nyomatékosította Aurel Cudov, a Tarom technikai személyzetét képviselő szakszervezet elnöke.
A légitársaság tavasszal 37 millió euró állami hitelt kapott, amelyet augusztusban kellene törlesztenie. Amennyiben a cég megmentésére szánt pénzösszeget nem tudják visszafizetni, akkor azt átszervezési támogatásként kell hasznosítani. Ehhez az Európai Bizottság beleegyezését kérik.
Lucian Bode közlekedési miniszter néhány nappal ezelőtt még azt mondta, hogy a Tarom pénzügyi gondjai üzemanyag-megtakarítással, valamint a bel- és külföldi irodák költségeinek csökkentésével is megoldhatók.
A kormány további 65 millió euróval kívánja támogatni az állami légitársaságot. A vállalat vezetői szerint a cél az, hogy három éven belül a Tarom korszerű és versenyképes vállalat legyen. Az 1954-ben alapított állami légitársaság ötven célállomásra közlekedtet járatokat, flottája huszonhárom repülőgépből áll, amelyek egy része elavult.
A HIPA munkáját és hazánk befektetési környezetét negyedik alkalommal ismerték el az Annual Investment Meeting éves kongresszusán Dubajban, idén már Európa legjobb befektetési ügynökségeként.
A paksi atomerőmű bővítésének keretében megkezdődött a hatodik blokkhoz szükséges reaktortartály gyártása Oroszországban, és ezzel párhuzamosan az ötödik blokk turbinájának első elemeit is gyártani kezdték Franciaországban – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.