Így alakította a vásárlási szokásokat a járványhelyzet Szlovákiában

2020. 06. 15., 11:30

A koronavírus-járvány Szlovákiában is formálta a vásárlási szokásokat. Jóval többen részesítik előnyben a hazai élelmiszereket, és a járvány okozta gazdasági nehézségek miatt az árakra is jobban odafigyelnek.

„A világjárvány hatalmas sokkot jelentett a lakosság számára, így azon sem szabadna csodálkoznunk, hogy ez a vásárlási szokásainkat is alaposan átszabta” – mondta az Új Szónak Lenka Buchláková, a Szlovák Takarékpénztár elemzője, a pénzintézet legfrissebb elemzésére hivatkozva.

A vásárlók harmada – a járvány okozta gazdasági nehézségek miatt – most sokkal jobban odafigyel az árakra, a korábbiaknál is többször használva ki az üzletláncok akciós ajánlatait. Az elmúlt időszakban látványosan megugrott a tartós élelmiszerek iránti kereslet, és a járvány miatt tömegesen rohamozták meg a vásárlók a drogériákat is.

„Márciusban és áprilisban csak az élelmiszerekből 123 százalékkal többet rendeltünk interneten keresztül, mint az előző év azonos időszakában, miközben korábban épp az élelmiszerek esetében ódzkodtak a legtöbben, a megkérdezettek több mint kétharmada az online vásárlásoktól” – állítja Buchláková.

"A lakosság csupán 7 százaléka tartja előnytelennek és problémásnak az internetes vásárlást" – tette hozzá a Szlovák Takarékpénztár elemzője.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS