A koronavírus-járvány Szlovákiában is formálta a vásárlási szokásokat. Jóval többen részesítik előnyben a hazai élelmiszereket, és a járvány okozta gazdasági nehézségek miatt az árakra is jobban odafigyelnek.
„A világjárvány hatalmas sokkot jelentett a lakosság számára, így azon sem szabadna csodálkoznunk, hogy ez a vásárlási szokásainkat is alaposan átszabta” – mondta az Új Szónak Lenka Buchláková, a Szlovák Takarékpénztár elemzője, a pénzintézet legfrissebb elemzésére hivatkozva.
A vásárlók harmada – a járvány okozta gazdasági nehézségek miatt – most sokkal jobban odafigyel az árakra, a korábbiaknál is többször használva ki az üzletláncok akciós ajánlatait. Az elmúlt időszakban látványosan megugrott a tartós élelmiszerek iránti kereslet, és a járvány miatt tömegesen rohamozták meg a vásárlók a drogériákat is.
„Márciusban és áprilisban csak az élelmiszerekből 123 százalékkal többet rendeltünk interneten keresztül, mint az előző év azonos időszakában, miközben korábban épp az élelmiszerek esetében ódzkodtak a legtöbben, a megkérdezettek több mint kétharmada az online vásárlásoktól” – állítja Buchláková.
"A lakosság csupán 7 százaléka tartja előnytelennek és problémásnak az internetes vásárlást" – tette hozzá a Szlovák Takarékpénztár elemzője.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.