Felpörgették a termelést az autógyárak Szlovákiában

2020. 08. 10., 12:15

A szlovákiai autógyártók magasabb sebességbe kapcsoltak, a tavaszi hónapok drasztikus visszaesését követően a Szlovákia számára mérhetetlenül fontos külkereskedelem is kezd visszazökkenni a régi kerékvágásba.

A nagy autógyártók igyekeznek behozni a tavaszi lemaradásaikat, felpörgetve az eladásokat, ami a szlovák külkereskedelmen is meglátszik – írja az Új Szó.

Míg az idei év első öt hónapjában több mint 20 százalékkal kevesebb árut vittek ki Szlovákiából az előző év azonos időszakához képest, júniusban már csak 1,2 százalékos lemaradást mért a Statisztikai Hivatal.

Mindez elsősorban az autógyártóknak köszönhető, amelyeknek a kivitele júniusra már az egy évvel korábbit is túlszárnyalta. A szlovák export kétharmadát júniusban az autóipar adta.

„Szlovákia kicsi, nyitott, exportorientált ország, az Európai Unió negyedik legnyitottabb tagországának számít. A külkereskedelem így a GDP legfontosabb összetevője, ami azt jelenti, hogy ha a kivitel és a behozatal akadozik, azt a gazdaság egésze alaposan megsínyli” – mondta Eva Sadovská, a Wood & Company befektetési és tanácsadó társaság elemzője.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS