Csődbe viheti a cégeket a drasztikus bírság Romániában

2019. 02. 11., 08:00

Az üzleti forgalom alapján bírságolná meg a fogyasztóvédelmi előírások ellen vétő cégeket.

  • x

Hatalmas csapást mérhetnek a fogyasztóvédelmi előírásokat megszegő romániai cégekre az Országos Fogyasztóvédelmi Hatóság által tervezett módosítások. A bírságok elérhetik az üzleti forgalom 5 százalékát, amivel akár csőd közelbe sodorják a kisebb vállalkozásokat – írja a Krónika.

Egy kormányrendelet bírságokra vonatkozó cikkelyeit úgy változtatnák meg, hogy a jelenlegi 2500 és 50 ezer lej közötti pénzbüntetések helyett az üzleti forgalom 2,3, illetve 4 százalékának megfelelő összegű bírságot róhassanak ki.

A tervek szerint minden szabálysértés esetén drasztikus pénzbírságokat rónának ki, legyen szó a hibás címkézésről, lejárt szavatosságú termékek forgalmazásáról, a garanciában levő meghibásodott termékek határidőn túli rendezéséről, a visszaélésre lehetőséget nyújtó záradékról, vagy csalásra tett kísérletről.

A hatóság azzal érvel, hogy a fogyasztóvédelem terén annyira alacsonyak a bírságok, hogy nem bátortalanítják el a vállalkozókat, hogy újra meg újra, esetleg még súlyosabb formában megszegjék az előírásokat.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS