Csak az autógyárakat segítik? Riadót fújnak a szőlészek Szlovákiában

2020. 11. 19., 12:15

Kisebb európai uniós támogatásra számíthatnak a régi borszőlőfajta lecserélésére és az új területek szőlővel való betelepítésére Szlovákiában. Emiatt sokan nem tudják majd visszafizetni az erre előre felvett hitelt.

„Nem szeretnénk folyamatosan azon siránkozni, hogy az üzleteinket ellepi az olcsó importbor. Hogy a minőség és az árak tekintetében is felvehessük a versenyt a külföldi konkurenciával, ahhoz azonban nem kis összeget kell befektetnünk” – nyilatkozta Jaroslava Kaňuchová Pátková, a Szlovákiai Szőlészek és Borászok Szövetségének (ZVVS) az ügyvezető igazgatója, akit az Új Szó idéz.

Szerinte ebben nyújt hatékony segítséget a gazdáknak a régi borszőlőfajta lecserélésére és az új terület szőlővel való betelepítésére igényelhető uniós támogatás.

Az új borszőlőültetvény telepítése során igénybe vett támogatáshoz azonban a gazdák csak utólag jutnak hozzá, vagyis az ezzel járó kiadásokat teljes egészében nekik kell megtéríteniük.

A szőlészek tisztában vannak azzal, hogy a támogatás iránti hatalmas érdeklődés miatt az uniós támogatás kisebb, mint amire a gazdák igényt tartottak.

„Épp ezért arra kérjük a földművelésügyi tárcát, hogy a hiányzó összeget az állam saját forrásokból pótolja. Az állam eddig milliós nagyságrendekben támogatta az autógyártókat, ezért úgy gondoljuk, hogy eljött az ideje a gazdák megsegítésének is” – tette hozzá Vladimír Mrva, a ZVVS elnöke.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS