„A dízelgépkocsik egyértelműen nagyobb megterhelést jelentenek a szennyezés szempontjából, mint a benzines autók, ezért az európai rendelkezések is elmozdultak abba az irányba, hogy valamikor teljesen megszüntessék a dízelmotorok gyártását” – mondta Szép Róbert, a román környezetvédelmi minisztérium államtitkára.
Szép Róbertet annak kapcsán kérdezte a Krónika, hogy első romániai városként Brassó kitilthatja a dízelautókat. A megyeszékhely vezeti azoknak a romániai városoknak a toplistáját, amelyek a legtöbbet tesznek a légszennyezettség visszaszorítása érdekében, a lehetséges 10 pontból viszont Brassónak is csak 4,8-at sikerült megszereznie.
Az államtitkár szerint az önkormányzatok a forgalmi stratégiákba, a mobilitási tervekbe foglalhatják a szennyezés csökkentésére hozott javaslataikat, elképzeléseiket, a forgalom hatékony átszervezése pedig sok esetben eredményesen csökkentheti a levegő szennyezését.
„Ha a gépkocsik sokszor megállnak és újraindulnak, ha gyakran keletkeznek forgalmi dugók, az növeli a kipufogógáz-koncentrációt, annak felhalmozódását. Másik hatékony megoldás lehet, ha a teherforgalmat kivezetik a városokból” – ecsetelte a lehetséges megoldásokat Szép Róbert.
Idén már ötödik alkalommal rendezték meg Az Év Szaloncukra versenyt, amin az összes hazai szaloncukrokat gyártó cukrászda és gyártó szaloncukrai ringbe szállhattak.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.