Az édességek alig 9 százaléka hazai termék Szlovákiában, tejből viszont jól állnak

2020. 07. 02., 16:15

A szlovákiai üzletláncok egész reklámkampányokat építenek arra, hogy milyen fontosnak tartják a hazai élelmiszereket, ezek aránya azonban továbbra is elenyésző a behozottakhoz képest.

A hazai élelmiszerek aránya a szlovákiai üzletláncok polcain még mindig csupán 39,9 százalék körül mozog – írja az Új Szó.

„A mélypontot 2017-ben értük el, és azt követően fokozatosan nő a hazai élelmiszerek aránya. A tavalyihoz képest most is 1,3 százalékos növekedést mértünk, ez azonban jóval elmarad az elvárásainktól, és a szlovák gazdaság lehetőségeitől is” – nyilatkozta Daniel Poturnay, a Szlovák Élelmiszeripari Kamara elnöke.

A hazai élelmiszereket tekintve továbbra is a Coop Jednota van az első helyen, a polcain ezek aránya eléri az 56 százalékot. A sorban a CBA (49 százalék), a Billa (42 százalék), a Metro (42 százalék), a Tesco (41 százalék) és a Kaufland (40 százalék) következik. Továbbra is a Lidl a sereghajtó, alig 26 százalékkal.

Látványos különbségek vannak az egyes termékcsoportok között is. A hazai termékek aránya a tej esetében a legnagyobb, a szlovákiai üzletekben árult tej 76 százaléka származik hazai feldolgozóktól. Az ásványvíz 61, a bor 56, a sör 51 százaléka hazai, míg a konzervált élelmiszereknek csupán a 16, az étolajnak a 14, az édességeknek pedig a 9 százaléka.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-16 11:00:49
A só fontos. Ismerjük a királylány meséjét, tudjuk milyen, ha nincs az ételben. Azon túl, hogy legyen kéznél, normális esetben nem tulajdonítunk nagy jelentőséget neki. Sima fehér kristályok, belecsippentünk, szórjuk, főzünk vagy eszünk tovább.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

A só fontos. Ismerjük a királylány meséjét, tudjuk milyen, ha nincs az ételben. Azon túl, hogy legyen kéznél, normális esetben nem tulajdonítunk nagy jelentőséget neki. Sima fehér kristályok, belecsippentünk, szórjuk, főzünk vagy eszünk tovább.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS