A luxusadó bevezetését sürgetik Szlovákiában

2019. 03. 01., 14:00

Rossz és egyenetlen az adók eloszlása a lakosság egyes csoportjai között Szlovákiában – állítja az OĽaNO ellenzéki mozgalom.

Eduard Heger, az OĽaNO képviselője szerint a kormány főleg a dolgozókat adóztatja meg, és kerüli a luxusadó bevezetését – írja a hirek.sk.

„Az oligarchák, akik a legtöbbet profitálnak az állami pénzekből, élvezik az alacsony adókat, míg az állam egyre mélyebbre nyúl az egyszerű dolgozók zsebébe” – mondta Heger.

Közölte, hogy az Európai Bizottság rámutatott: a dolgozók megadóztatása Szlovákiában az általános adózás 53,9 százalékát teszi ki, míg az európai átlag 49,7 százalék.

„Ebből világosan látszik, hogy a szlovák gazdaságot és a költségvetést főleg a dolgozó emberek húzzák előre. Ez az egyik oka, hogy Szlovákia már több éve stagnál és nem éri el az Európai Unió átlagos életszínvonalát” – vélte Heger.

Az ellenzéki politikus hangsúlyozta a közvetlen adók csökkentésének, valamint a luxusadó bevezetésének szükségességét. „Minimalizálni kell a kormány beavatkozását a vállalkozói szférába a különféle adómentességek és támogatások formájában. Elengedhetetlen a bürokratikus terhek csökkentése is” – közölte.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS