Meglepetésekkel érkezik a fiatalok egyik kedvenc vállalkozói vetélkedője

2020. 10. 07., 17:30

Épphogy véget ért a 2020-as évad újdonságokkal teli döntője, októbertől ismét elindul a regisztrációs időszak az AIPA Nonprofit Közhasznú Kft. által szervezett 5letből jövő! játékos vállalkozói vetélkedőre, amely a most következő, ötödik szériára is tartogat meglepetéseket.

Digitális válaszok a modern kori kihívásokra

A globális műanyagszennyezés problémájára, a lokális közösségépítés hiányaira és a nyelvtanulási nehézségek kiküszöbölésére is választ találtak az 5letből jövő! játékos vállalkozói vetélkedő 2020-as döntősei, akik között idén már határon túli résztvevő is voltAz AIPA Nonprofit Közhasznú Kft. által megrendezett országos verseny során kiderült, hogy a fiatalok számára kiemelten fontos a környezet- és egészségtudatos, multikulturális, ugyanakkor helyi értékeket feltáró és megőrző életmód kialakítása és fenntartása, amelynek megvalósításához elsősorban egyedi és kreatív digitális platformokat, applikációkat hívtak életre.

Az 5letből jövő! játékos vállalkozói vetélkedő célja pedig az, hogy az ötletük iránt elkötelezett csapatokat végigvezesse egy saját vállalkozás megalapításának folyamatán, hogy a gyakorlatban is használható tudással, tapasztalattal felvértezve az iskolapadból kilépve sikeres vállalkozóvá vagy értékes munkaerővé válhassanak.

Fergeteges online show

A 2020-as verseny során nemcsak a játékosok, hanem a szervezők is kihívás elé kerültek, ugyanis a koronavírus járvány miatt hozott korlátozások áthúzták a verseny döntőjére kialakított forgatókönyvet. A megszokott nagyszámú élő közönség előtt zajló prezentációk helyett tehát a korábbi fordulót legeredményesebben teljesítő öt csapat idén egy fergeteges online show keretein belül mutathatta be céges ötletét a vállalkozókból, gazdasági, marketing és kreatív szakemberekből álló szakmai zsűri előtt. Ez az ötlet annyira bevált, hogy a verseny döntői ezentúl minden alkalommal nyomon követhetőek lesznek online is.

Hisznek az ötletükben

Az 1+1 millió forintos fődíjat végül a budapesti Trois Cent Soixante Croissant érdemelte ki, akik egy olyan nyelvtanulást segítő applikációt álmodtak meg, ahol a Nativersity alkalmazáson keresztül a kiválasztott nyelven olyan emberekkel lehet beszélgetni, akiknek ez az anyanyelvük. Az idei győztesek egy személyes interjú keretein belül elmondták, hogy komoly potenciált látnak az ötletükben és megfelelő forrás megléte esetén szívesen belevágnának a virtuálisan megálmodott vállalkozásuk létrehozásába, hasonlóan a tavalyi nyertesekhez, akik az AIPA Kft. mentorálása mellett létre is hozták és működtetik a Diákorep elnevezésű korrepetáló szolgáltatásukat. A vállalkozó kedvű fiatalok tehát a versenyre épülő mentorprogramban is részt vehetnek, ahol - kilépve a játék keretein túlra - tényleges start-up-ot fejleszthetnek ötletükből.

Nincs pihenés, hamarosan indul a jelentkezés a következő évadra, amely egyben az 5letből jövő! verseny ötödik szériája lesz. A szervezők ehhez méltóan igazi meglepetésekkel és újításokkal készülnek.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 30., 15:10
Hektikusan mozogtak az árak a vidéki ingatlanpiacon 2024 első négy hónapjában; a használt házak átlagos négyzetméterára egy év alatt majdnem negyedével emelkedett, addig a téglalakásoké csökkent – ismertette Kosztolánczy György, az Otthon Centrum vezérigazgatója a piac legfrissebb változásait.
2024-05-30 18:10:34
A Temu megjelenése nagyobb piaci sokkot okozott a hazai e-kereskedelemben, mint a koronavírus-járvány és az ukrán háború. Aki átgondoltan használja a mesterséges intelligenciát, kiemelkedhet a versenytársai közül, ugyanakkor az új technológia olyan eszközt ad a kiberbűnözők kezébe, amellyel manipulált ajánlatokat hozhatnak létre.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  Rovathírek: GUSTO

Kevés bosszantóbb dolog van annál, mint amikor az őrségi és somogyi gombászok telespammelik a facebookot vargányás fotókkal, miközben a Börzsönyben kutatóexpedícióval kell keresni. Gyakran hiába.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS