Az idei első negyedévben a teljes népesség naponta átlagosan 5 órát töltött a tévékészülékek előtt Magyarországon: a nők 5 óra 22 percet, míg a férfiak 4 óra 35 percet.
A Nielsen Közönségmérés adatai alapján a tévénézéssel töltött idő negyedét sorozatokra, 14,6 százalékát pedig mozifilmekre fordította a tévéző lakosság, minden ötödik percben reklámokat és/vagy műsorajánlókat néztek – írja a Kreatív Online.
A napi átlag 5 órával töltött tévénézési idő 6 perccel kevesebb, mint 2018 azonos időszakában. A csökkenés a 18-49 éves korosztályban volt látványosabb, ahol egy fő 12 perccel kevesebbet tévézett egy átlagos napon.
2019 első negyedében a 15-29 évesek tévéztek a legkevesebbet – átlagosan 2 óra 41 percet, míg a legintenzívebb tévénézők, 50 év felettiek, ennek többszörösét – átlagosan 7 és fél órát – töltötték el a képernyők előtt.
A sugárzott reklámok száma évről évre dinamikusan növekszik. Az idei első negyedévben naponta átlagosan 35 ezer reklámfilm került adásba, ami 6 097 reklámfilmmel több 2018 első negyedévéhez képest. 2017-ben átlagosan 8,9 reklámfilm volt egy blokkban, tavaly 9,2, idén pedig 10,6.
A reklámfilmek naponta átlagosan 128 ezerrel kevesebb nézőhöz jutottak el a 4 évnél idősebb, tévével rendelkező háztartásban élők körében, és így naponta átlagosan 6,18 millió főt értek el legalább egyszer.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.